Deimien Opublikowano 12 Lutego 2020 Opublikowano 12 Lutego 2020 Witajcie! Około tydzień temu zapalił się u mnie check engine. VCDS wyrzucił poniższe błędy, które po skasowaniu nie pojawiły się ponownie. W momencie zapalenia się kontrolki nie odczułem żadnych negatywnych skutków, auto pracuje równo, przyspiesza jak należy. W związku z tym postanowiłem zrobić logi korekt mieszanki, sond lambda, przepływki i czasu wtrysku (linki poniżej), ale sam nie jestem w stanie ich zinterpretować, dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc przy interpretacji + ewentualne wskazówki co robić jeżeli jest źle. Samochód: Audi A4 B5 2000r, PB + LPG. 16804 - Zespół 1; system katalizatora P0420 - 35-10 - za mała skuteczność - Sporadyczny 16538 - Zespół 2; sonda 1 P0154 - 35-10 - brak aktywności - Sporadyczny 17546 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.) P1138 - 35-10 - mieszanka za uboga - Sporadyczny 17537 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.) P1129 - 35-10 - mieszanka za bogata - Sporadyczny 17544 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (add.) P1136 - 35-10 - mieszanka za uboga - Sporadyczny Grupa 002 statyczne: Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Grupa 002 dynamiczne: Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Grupa 032 statyczne: Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Grupa 033 statyczne: Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
przem8 Opublikowano 12 Lutego 2020 Opublikowano 12 Lutego 2020 Zrób parami 2+33 na obu paliwach statyczne i dynamiczne. Kasuj błedy za każdym razem. Błędy mieszanki obstawiam, że przez "'fachowo" wystrojone lpg 1
Deimien Opublikowano 12 Lutego 2020 Autor Opublikowano 12 Lutego 2020 Dzięki za szybką odpowiedź. Zrobiłem logi jak poleciłeś. Najpierw statyczne potem dynamiczne dla grup 2 i 33 jednocześnie. Przy logach statycznych na benzynie zaczęły się dziać pod koniec dziwne rzeczy (patrz logi). Statyczne LPG: http://vaglogi.pl/log-002_033_SOP9i.html Statyczne PB: http://vaglogi.pl/log-002_033_2YI8CU.html Dynamiczne LPG: http://vaglogi.pl/log-002_033_3XYpR8m.html Dynamiczne PB: http://vaglogi.pl/log-002_033_lGPFq.html
przem8 Opublikowano 12 Lutego 2020 Opublikowano 12 Lutego 2020 (edytowane) Przepływka trochę mało mierzy i lpg do regulacji, zarówno na jałowych jak i pod obciążeniem. Ciekawe czy błąd kata spowodowany jest również przez lpg czy już kończy żywot. Zrób jeszcze dynamiczny 3+20+21 na benzynie. Edytowane 12 Lutego 2020 przez przem8 1
Deimien Opublikowano 12 Lutego 2020 Autor Opublikowano 12 Lutego 2020 Katalizator może się kończyć, wygląda jakby był w niuni od początku. Co może być powodem niskich pomiarów na przepływce? Napiszę ponownie gdy zrobię kolejne logi.
Deimien Opublikowano 13 Lutego 2020 Autor Opublikowano 13 Lutego 2020 Zgodnie z obietnicą podsyłam logi dynamiczne grup 3, 20, 21. http://vaglogi.pl/log-003_020_021_22SBW4.html
przem8 Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 Spore stuki więc bardzo prawdopodobne, że kat ma dość. Po jeździe na samej pb też wywala jego błąd? Najlepiej wyjąć i sprawdzić. 1
Deimien Opublikowano 13 Lutego 2020 Autor Opublikowano 13 Lutego 2020 Auto mam od kwietnia 2019 i check engine wyrzucil tylko raz i do tej pory błędy się nie pojawiły. Rzadko jeżdżę na benzynie, ale przegonie go 50-100km na pb od czasu do czasu i ani błędów ani niepokojacych objawów. Przy najbliższej wizycie u gazownika poprosze o regulacje lpg i przyjrze sie jak wyglada kat. Mam jeszcze dwa pytania: 1. Jakie stuki masz na myśli? Jak powinny kreować się wartości z pomiarów? 2. Co z przepływką? Powinienem się nia zainteresować?
przem8 Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 1. Spalanie stukowe w gr. 20. Powinny być same zera ewentualnie sporadyczne wartości do 3. 2. Najlepiej jakbyś miał od kogo podmienić z takim samym silnikiem. Z zamienników tylko to co szło fabrycznie (nie wiem czy u Ciebie jest bosch, hitachi albo jeszcze co innego). Można spróbować przemyć ipą ale nie mechanicznie. Lpg najlepiej wystroić na afr i korekty sondy ale po ogarnięciu auta, czyli sprawdzeniu kata, przepływki itp. 1
Deimien Opublikowano 13 Lutego 2020 Autor Opublikowano 13 Lutego 2020 Jest co sprawdzać. Dziękuję za pomoc!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się