Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bicie przy hamowaniu powyżej 120 kmh


fotonotek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry :) mam nadzieje ze temat będzie w dobrym dziale :) 

 

Problem mam następujący, jazda nieważne po jakiej drodze czy to ekspresówka autostrada czy miedzy miastowa, równa jak stół czy lekko pofalowana, przy nawet delikatnym hamowaniu auto bardzo mocno bije, odczuwam jako bicie tylu. I teraz tak, postawiłem ze to będą Tarcze, wymieniłem komplet tył na Rottinger GT nawiercane i nowe klocki textar (taki sam zestaw mam na przodzie ), wyczyszczone piasty, sprawdzone zaciski i prowadnice wszystko wygląda w porządku. Mimo to Bicie nadal występuje i nie wiem gdzie szukać przyczyny, gumy w zawieszeniu sprawdzone wszystkie wyglądają spoko. Ktoś ma jakiś Pomysł gdzie dalej szukać ?? Mechanik mi powiedział ze nie ma czasu na zagadki :P 

 

Audi A4 B6 Avant 2001 rok. 3.0 Quattro manual, obniżone sprężynami Eibach i 30 mm :) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz bicie promieniowe na piastach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega wyżej pisze zdjąc koła,zegarynka i pomierzyć bicie tarcz.Trzepie kierownicą czy raczej z tyłu?jak z tyłu to pohamuj delikatnie ręcznym i bedziesz miał pewnosć czy tył bije

Edytowane przez kriistoff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyczyszczone solidnie :) sprawdzę ten temat :) jeśli by to nie było to to gdzie szukać dalej ? i pytanie czy jeśli tam będzie to bicie, to wymienić tylko piasty czy coś dodatkowo trzeba ?? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli tarcze bedą miały bicie wtedy pomierzyć same piasty i bedziesz miał odpowiedz mniej wiecej co jest grane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze raczej są ok bo są nowe :) ale te piasty to jest jakiś trop... maja w końcu 19 lat :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A łożysko któreś nie daje o sobie znać?.Nowe nie znaczy dobre,wiem bo przerabiałem podobne tematy.Czasem wystarczy odpowiednio przestawić tarcze względem piasty i jest o wiele lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze ze żadnego nie słyszę ... ale musze sprawdzić dokładniej może coś tam jest nie tak, z tego co widziałem to piasta występuje razem z łożyskiem? Tarcze wydaja sie w porządku bo to się dzieje tylko przy wyższych prędkościach, przy jeździe do 100-120 kmh ten efekt nie występuje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak piasta z łożyskiem z przodu jak i z tyłu.Tak jak pisałem wcześniej pohamuj ręcznym zeby ewentualnie wykluczyć tył,oczywiście bez latania bokiem,pomału zaciągaj z wciśnietym zwalniaczem i bedziesz widział czy tłucze.

Edytowane przez kriistoff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Kupilem piasty na tył w razie co jak juz zacznę rozbierać i okaże sie ze sa do wymiany :) powiedzcie mi proszę jaki moment dokręcania śrub jest przy piaście ?? nie chce przegiąć :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to nie wiem, musiałbym zerknąć w texe. Nie sadze zebys to przeciągnął chyba ze masz długą rure i ramie conajmnie 3/4cala.Ja  u siebie dokręcałem na wyczucie. A wyszlo ze piasty krzywe czy jak?. Jaka marka piast? 

 

Edytowane przez kriistoff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie otwierałem ... kupiłem w razie co :) jak juz rozbiorę aby zlozyc na nowych jak wyjdzie ze sa slabe :) jak dobrze pamietam to SKF :) Kristoff jesteś w stanie to sprawdzić ew podać jakiś link gdzie moge podejrzeć takie rzeczy jak moment dokręcenia wlasnie ?? 

Edytowane przez fotonotek
łaczenie dwóch postów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2020 o 21:02, kriistoff napisał:

Szczerze mówiąc to nie wiem, musiałbym zerknąć w texe. Nie sadze zebys to przeciągnął chyba ze masz długą rure i ramie conajmnie 3/4cala.Ja  u siebie dokręcałem na wyczucie. A wyszlo ze piasty krzywe czy jak?. Ja

Bardzo dziekuje :) tak u mnie tył :) za przód sam sie nie zabiore :) rozpinanie zawiasu to nie moja bajka :D a podejrzewam tyl dlatego ze lata buda a na kierownicy nic nie czuc, podejrzewam ze jak bylby przod to by mi kierownica latala :) 

Edytowane przez fotonotek
łaczenie dwóch postów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra mam problem, zdjolem kolo tarcze itd odkrecilem srube centralna, 4 bocznych nie widac a takie dostalem bowe lozysko z piasta po vinie, ci mam zdjac aby sie dostac dalej ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, fotonotek napisał:

Dobra mam problem, zdjolem kolo tarcze itd odkrecilem srube centralna, 4 bocznych nie widac a takie dostalem bowe lozysko z piasta po vinie, ci mam zdjac aby sie dostac dalej ?? 

W jakim to jest języku  ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev przepraszam pisałem na szybko z telefonu wkur.... zdenerwowany już pisze tłumacze itd ;) 

 

Wiec tak, kupiłem łożyska z piasta SKF, podałem w sklepie numer vin powiedziałem ze potrzebuje na tylną oś, dziś miałem w końcu możliwość się za to zabrać, przeczytałem poradnik na forum, zrobiłem wszystkie kroki po kolei zatrzymałem się na wyjęciu piasty. Otworzyłem pudełeczko z częściami które kupiłem aby zobaczyć czy może jest tam coś co mi pomoże. Po oględzinach stwierdziłem ze za chiny tam to nie pasuje (stąd paniczny post). Po głębszym zastanowieniu gdy minęła panika złożyłem wszystko do kupy i czekam do poniedziałku aż otworzą sklep i wymienia mi części. Taki numer części mam VKBA 3536 i niby pasuje do Audi .... tylko nie wiem gdzie

Zastanawia mnie tylko jedno, po odkręceniu śruby centralnej wylał mi się jakiś olej, śmierdziało okrutnie i zastanawiam się skąd on tam się wziął i czy czegoś nie uszkodziłem, kolejne nad czym się zastanawiam to jak wyjąc piastę, mam ją po prostu wybić czy jak ??  

piasta 2.jpg

piasta 1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fotonotek napisał:

Taki numer części mam VKBA 3536 i niby pasuje do Audi .... tylko nie wiem gdzie

Na przód to pasuje,a jakże. Na tył to vkba 3606.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem .... teraz zastanawiam się czy sobie zostawić na w razie co, i kupić komplet na tył czy wymienić :D ehhhh te rozterki :) dzięki za potwierdzenie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz zdemontowac zwrotnice i dopiero po tym wyciagasz łozysko i piaste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...