Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI Czy można jakoś sprawdzić wtryski VAGiem ?


lutas

Rekomendowane odpowiedzi

Podejrzewam nie do końca dobrą pracę jednego wtryskiwacza w moim Audi A6 C6 2.0 TFSI (BPJ). Czy da się jakoś np. VCDSem sprawdzić poprawność pracy wtryskiwacza TFSI, tak jak np. w TDI sprawdzamy korekcje. Czy też pozostaje demontaż i sprawdzanie u specjalisty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakiej podstawie to oceniasz ? Masz jakieś błędy? ?Jakiś log ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma błędów, ale silnik lekko drga na jałowych obrotach. Osłuchiwałem wtryski stetoskopem podczas pracy silnika i jeden jest wyraźnie głośniejszy. Nie cyka tak ładnie jak powinien, lecz stuka. Być może to nie wtrysk jest przyczyną, ale chciałbym to sprawdzić zanim zacznę demontować kolektor ssący i całą resztę.

Teraz pytanie, czy wobec tego w benzyniaku da się te wtryski jakoś sprawdzić kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, lutas napisał:

słuchiwałem wtryski stetoskopem podczas pracy silnika

:hi:Szanuje bo mało jest już takich ludzi :)

Te wtryski jedynie na stole. Koszt ok 240zl za sprawdzenie. 

Zrób log na wolnym dla silnika rozgrzanego korekty krótkoterminowej.  W VCDS jest to bodajże kanał 032 dla długich i 033 dla krókich

Dorzuć jeszcze 088 dla jałowego i przy 2-3k RPM 

Edytowane przez DarekS4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tfsi też lekko drga na jałowy. Możesz sobie vcds podnieść lekko obroty biegu jałowego. Ja tak zrobiłem. Miałem 720 i podniosłem na 760 i jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, czytałem Twojego posta i podniosłem sobie trochę obroty. Rzeczywiście jest nieco lepiej, ale do ideału jeszcze brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No brakuje. Może trzeba sprawdzić stan poduszek silnika . Może nie koniecznie to wina mechaniki. Ale na tą chwilę mam inny problem więc olałem ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnoszenie obrotów to nic innego jak dodawanie " energi" która powoduje lepszą prace układu korbowo tłokowego czyli siły działają lepiej w równoległej osi pracy tłoka dlatego się poprawia ale dalej nie usuwacie powodu. 

Zrobiłes te logi o których mówiłem ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, DarekS4 napisał:

ale dalej nie usuwacie powodu

U mnie będzie ciężko usunąć powód tych wibracji. U mnie nie ma pompy oleju z wałkami tylko zwykła z 1.9/2.0 tdi i dla tego mam takie wibracje drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, DarekS4 napisał:

Zrobiłes te logi o których mówiłem ?? 

Tak, jutro postaram się wkleić.

5 godzin temu, Gregorski3 napisał:

U mnie nie ma pompy oleju z wałkami tylko zwykła z 1.9/2.0 tdi i dla tego mam takie wibracje drgania.

U mnie raczej siedzi ori pompa, choć pewności nie mam bo od zakupu auta miski jeszcze nie ściągałem.

Poza tym tak sobie uzmysłowiłem że ten motor doprowadzić do ideału to jest syzyfowa praca, można przy tym osiwieć i wymienić cały silnik a i tak zawsze coś będzie nie tak. Więc póki odpala, jest dynamika to pozostaje jeździć. Najwyżej jak coś pierdyknie to się wtedy będę martwił.

Edytowane przez lutas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki mozna kochać lub nienawidzić :) Ale frajda jaką dają z jazdy dużo rekompensuje . Sam w ostatnim czasie zrobiłem serwis na ok 5K zł a po tym wszystkim borykam się z problemem położenia wałka rozrządu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2020 o 12:00, lutas napisał:

Tak, czytałem Twojego posta i podniosłem sobie trochę obroty. Rzeczywiście jest nieco lepiej, ale do ideału jeszcze brakuje.

Kolego jaki masz kod upoważnienia do 2.0 TFSI BPJ bo żaden kod mi nie wchodzi a też chciałem podnieść obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2020 o 08:33, Gregorski3 napisał:

Mój tfsi też lekko drga na jałowy. Możesz sobie vcds podnieść lekko obroty biegu jałowego. Ja tak zrobiłem. Miałem 720 i podniosłem na 760 i jest lepiej.

Kolego może ty poratujesz, nie mogę wejść w adaptacje kanał 06 żeby podwyższyć obroty silnika. Potrzebny mi kod upoważnienia, 27971 wchodzi ale nie daje upoważnienia. VCDS orginalny, nie pokazuje podpowiedzi kodu. Generalnie obroty falują od 720-750 obrotów.

01 silonik brak upowaznienia.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to u mnie dało się podnieść obroty i zostało to zapamiętane bez tego kodu . U mnie obroty też nie stoją idealnie w miejscu. Jest tam jakaś odchyłka 20obr/min. Nie jestem pewnie ale ja to chyba na kanale 01 lub 02 robiłem.

Edytowane przez Gregorski3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...