Nikodem420 Opublikowano 8 Marca 2020 Opublikowano 8 Marca 2020 Witam. 2.8 V6 APR quattro manual. Wyjalem dzis przepustnice i wyczycilem oraz dokonalem adaptacji w vcds. Problem falowania obrotow i drgan sie poprawil ale dalej nie jest idealnie. Poprawa widoczna golym okiem ale na tym nie moge poprzestac. Zaobserwowalem tez ze gdy jade i wrzuce na luz i nie wazne czy to 120/h czy 5/h czy przy hamowaniu dopoki auto sie nie zatrzyma obroty stoja sztywno i nie faluja oraz nie ma zadnych drgan (750rpm sie utrzymaja) ale gdy tylko auto sie zatrzyma obroty spadaja do ok (520-50 rpm) .. jakies pomysly? Pozdrawiam
matmac Opublikowano 9 Czerwca 2020 Opublikowano 9 Czerwca 2020 Wygląda na nieszczelność w dolocie. Test wygląda tak: - silnik włączony, na biegu jałowym, rozgrzany do co najmniej 80 stopni celcjusza, - wyłączona klimatyzacja, wyłączone odbiorniki prądu (światła, radio, ogrzewanie szyb, itp.), - wrzucony P lub N (nie dotyczy skrzyni manualnej). W VCDS wchodzisz w bloki pomiarowe na blok 002 i obserwujesz pole numer 4 - zmierzona ilość powietrza przez przepływomierz. W warunkach jak powyżej powinna się mieścić w granicach 3-5 g/s. Jeżeli jest poniżej 3 to może świadczyć o nieszczelności w dolocie (zaciąga lewe powietrze). Na przykład u mnie efekt nieszczelności widoczny jest zwłaszcza na zimnym silniku, kiedy sondy lambda nie pracują i nie korygują precyzyjnie mieszanki, wtedy faluje ze sporą amplitudą i długim okresem, ale nie gaśnie (jeszcze... minimalnie 2,2g/s mam, czyli dziurka mała). Na ciepłym tylko lekko drgają obroty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się