Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak ssania,ciężko odpala na zimnym i gaśnie na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. 

Proszę was o pomoc w zlokalizowaniu przyczyny usterek tj temacie. Nie mam już pomysłów co jest tego przyczyną. 

Moje auto to Audi A4 B6,2.0 benzyna ,alt 130 km. Pierwszy objaw miał miejsce ponad miesiac temu, auto najpierw przerwało ,potem zgasło. Mimo wielu prób już nie odpalił,tylko parę razy na dwie sekundy i gasł. 

Mechanik stwierdził że to pompa paliwa i wymienił ja razem z koszem na nowa. Po tej naprawie auto odpalało na zimnym, wchodziło na ssanie normalnie ,po chwili schodziło z niego i pracowało dobrze. Po przejechaniu paru kilometrów, gdy silnik się rozgrzał,auto gasło i po kilku próbach uruchomienia znowu odpalało . Nastepnie podobnie,jakiś czas dobrze i znowu brak mocy,reakcji na pedał gazu i auto gasło. Zauważyłem że wskaźnik paliwa działa odwrotnie.

Po powrocie do mechanika wymiana świec,sprawdzenie czy prąd dochodzi do pompy i jej coś nie rozłącza,wszystko dobrze. Sprawdzenie czujnika położenia walka rozrządu,podmiana, problem nie znikł ?  Sprawdzenie przepustnicy i jej adaptacja nic nie pomogło. Kody błędów wyświetlone po podłączeniu do kompa 17927 i 16804 (zdj 1). Czyszczenie kata pomogło na tyle że przez parę dni auto jeździło jak marzenie niestety nie ma dlugo ,drugi błąd znikł ? Ręce opadają...

Teraz na zimnym nie chce odpalać a jak już odpali nie ma ssania ,obroty normalne około 900. Po dodaniu odrazy gazu dławi się i gaśnie,gdy trochę się rozgrzeje znowu odpala na dotyk i do pewnego momenu jest super aż nie zgasnie na wolnych obrotach. I od nowa parę razy próba uruchomienia ,odpala i znowu po kilkuset metrach gaśnie na wolnych.

Czy ktoś może się wypowiedzieć i coś doradzić bo ja już nie mam siły ani pomyslow. Może wrócić do początku problemu i sprawdzić układ paliwowy i ta nowa pompę ?

Screenshot_20200330-194519_Messages.jpg

Opublikowano
1 minutę temu, marcin3012 napisał:

Czy ktoś może się wypowiedzieć i coś doradzić bo ja już nie mam siły ani pomyslow. Może wrócić do początku problemu i sprawdzić układ paliwowy i ta nowa pompę ?

Poczytaj o diagnostyce w dziale dla alt.

Po błędach to możesz mieć przestawiony rozrząd i uszkodzony katalizator. Bez konkretnej diagnostyki, logów itp. nie ma co wróżyć, a w ciemno możesz wymienić pół samochodu i nic nie zyskasz prócz pustki w portfelu :P Katów się nie czyści, szkoda zachodu.

Opublikowano
23 minuty temu, przem8 napisał:

Poczytaj o diagnostyce w dziale dla alt.

Po błędach to możesz mieć przestawiony rozrząd i uszkodzony katalizator. Bez konkretnej diagnostyki, logów itp. nie ma co wróżyć, a w ciemno możesz wymienić pół samochodu i nic nie zyskasz prócz pustki w portfelu :P Katów się nie czyści, szkoda zachodu.

Niestety nie znam się na diagnostyce i nawet nie wiem gdzie patrzeć. W dzisiejszej sytuacji w Polsce i na świecie nie mam za bardzo możliwości znalezienia fachowca który by mi to zrobił. Zapewne masz rację co do kąta,to doraźna i chwilowa naprawa powiedzmy,po czyszczeniu błąd się nie pokazał i auto jeździło parę dni bez zastrzeżeń. 

Może jest jakiś inny sposób żeby znaleźć co mu dolega i usunąć powód tych usterek...

Proszę pomóżcie ,auto jest mi potrzebne w tych trudnych czasach ?

Opublikowano

Witam ponownie. Chyba jestem na dobrej drodze w namierzeniu usterki w moim aucie. Nie napisałem i tym wcześniej, po wymianie pompy paliwa wskaźnik poziomu paliwa działał odwrotnie,tj im więcej jeździłem wskaznik pokazywał że paliwa przybywa. Po konsultacji z mechanikiem podmienił podobno czujnik ze starej pompy. Po tym niby wskaźnik zadziałał prawidłowo. 

Wczoraj,gdy wskaźnik poziomu paliwa wskazywał że mam jeszcze pół zbiornika, pojechałem na stację paliw z zamiarem dolania paliwa do pełna. Ku mojemu zdziwieniu zatankowałem 54 litry paliwa co jest niemożliwe patrząc że wskaźnik ,ewidentnie pokazywał pół zbiornika. Zbiornik ma pojemność 70 litrów ? Przejechałem około 1 km,silnik nie zgasł,pracował normalnie. Dziś rano odpalił z pierwszego , wszedł na ssanie normalnie , obroty i praca wzorowa. Teraz nasuwa się pytanie,czy pompa nowa to jakieś badziewie,czy mechanik nie założył jakiegoś zamiennika, czy z innego modelu auta. Może jest uszkodzony przewod od niej lub coś nieszczelne przy pompie. 

Może się ktoś wypowiedzieć,macie jakieś pomysły?

Opublikowano
Godzinę temu, marcin3012 napisał:

Witam ponownie. Chyba jestem na dobrej drodze w namierzeniu usterki w moim aucie. Nie napisałem i tym wcześniej, po wymianie pompy paliwa wskaźnik poziomu paliwa działał odwrotnie,tj im więcej jeździłem wskaznik pokazywał że paliwa przybywa. Po konsultacji z mechanikiem podmienił podobno czujnik ze starej pompy. Po tym niby wskaźnik zadziałał prawidłowo. 

Wczoraj,gdy wskaźnik poziomu paliwa wskazywał że mam jeszcze pół zbiornika, pojechałem na stację paliw z zamiarem dolania paliwa do pełna. Ku mojemu zdziwieniu zatankowałem 54 litry paliwa co jest niemożliwe patrząc że wskaźnik ,ewidentnie pokazywał pół zbiornika. Zbiornik ma pojemność 70 litrów ? Przejechałem około 1 km,silnik nie zgasł,pracował normalnie. Dziś rano odpalił z pierwszego , wszedł na ssanie normalnie , obroty i praca wzorowa. Teraz nasuwa się pytanie,czy pompa nowa to jakieś badziewie,czy mechanik nie założył jakiegoś zamiennika, czy z innego modelu auta. Może jest uszkodzony przewod od niej lub coś nieszczelne przy pompie. 

Może się ktoś wypowiedzieć,macie jakieś pomysły?

A filtr paliwa kiedyś wymieniałeś?

Jaką pompę założył to nie wiem, ale jeśli odwrotnie pokazuje stan paliwa to czy nie nie była to pompa z 2.0 fsi? Nie mam bladego pojęcia czy ona podejdzie, ale jeśli miałąby to być dedykowana do ALT to raczej powinno być na cito po zamontowaniu.

Opublikowano

Hej, miałem po objawach identyczny problem niedawno. Błędów brak na kompie. Okazało się, że czujnik temperatury zawyżał temperaturę z silnika. Na zegarach było wzorowo, po rozgrzaniu niby 90 stopni pokazywał. 

Ale po sprawdzeniu okazało się, że zawyżał o 20-30 stopni do komputera silnika. Też nie odpalał i gasł na zimnym. Porównaj temperaturę silnika z otoczeniem po tym jak silnik kompletnie ostygnie. W sekcji instrumentów i silnika oddzielnie.

Opublikowano (edytowane)

Hej, miałem po objawach identyczny problemn niedawno Błędów brak na kompie. Okazało się, że czujnik temperatury zawyżał temperaturę z silnika. Na zegarach było wzorowo, po rozgrzaniu niby 90 stopni pokazywał. 

Ale po sprawdzeniu okazało się, że zawyżał o 20-30 stopni do komputera silnika. Też nie odpalał i gasł na zimnym. Porównaj temperaturę silnika z otoczeniem po tym jak silnik kompletnie ostygnie. W sekcji instrumentów i silnika oddzielnie.

Witam. Dzięki za pomoc. Dziś byłem u mechanika,wymieniony został filtr i zrobiliśmy przegląd pompy. Różni się trochę od oryginału ,ssak jest wyżej w nowej o 15 mm.

Sprawdziłem stara pompę,działa,na sitku nie ma żadnych nieczystości. Teraz nie wiem czy się zaciela czy mechanik nie sprawdzał jej po wymontowaniu. 

Temperature sprawdzę jutro. Jeżeli jest tak jak napisałeś golfagn podmienie go na nowy. To jest ten za silnikiem na górze,zielony?

AUDI-A4-B5-B6-B7-A6-C5-CZUJNIK-TEMPERATU
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 16,99 zł - AUDI A4 B5 B6 B7 A6 C5...

 

W dniu 31.03.2020 o 12:12, Rosomak91 napisał:

A filtr paliwa kiedyś wymieniałeś?

Jaką pompę założył to nie wiem, ale jeśli odwrotnie pokazuje stan paliwa to czy nie nie była to pompa z 2.0 fsi? Nie mam bladego pojęcia czy ona podejdzie, ale jeśli miałąby to być dedykowana do ALT to raczej powinno być na cito po zamontowaniu.

 

Edytowane przez marcin3012
Opublikowano

Witam.

Tak jak kolega wcześniej napisał powodem był niesprawny czujnik. Wymieniony i auto śmiga bez zarzutu.

Dziękuję wszystkim za pomoc. Zamykam temat ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...