jaro4444 Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Ameryki zapewne nie odkryłem, ale oto mój pomysł na montaż kolektora AWX/AVF do słabszych TDI 1.9. Szykuję małe mody w AFN mojego staruszka, zamontowanym w nadwoziu Passata B4 (poprzecznie). Mimo, że ma nabiegane 300 kkm to od 2 lat prawie śmiga na 216, jednomasie od G60 + sprzegło G60 i modzie by Rogal na 139 KM. Teraz chcę załadować mu turbinę AWX, wywalić EGR, wybić kata, założyć kolektor z Sharana ASZ, AYM, BTB/ Transportera T5 (wygięty w tył silnika jak ten z AWX). Od AWX rożni się możliwością montażu osłony plastikowej silnika poprzecznego. Dorwałem fabrycznie nowy kolektor od Sharana ASZ, który jakiś idiota przerzucał jak węgiel z innymi częściami. Pokaleczył tym płaszczyznę uszczelnienia z głowicą i musiałem kolektor planować w tym miejscu. Przy okazji zlikwidowałem pilnikem odcinek idący po cieciwie i wlot do kolektora ma kształt idealnego koła fi 57 mm. Do tego opracowałem przejściówkę z węża 50 mm. Na zewnątrz ma ona 52 mm pod waż, w środku wlot 46 mm. Prawie od połowy długości stożkiem przechodzi w 56 mm i idealnie płynnnie w kolektor. Tym różni się od przeważnie robionych przejściówej, gdzie rura fi 50 wspawana jest w kawał blachy i jak wchodzi w kolektor to jest duży uskok. Zdjęcia mojego wynalazku, może pomysł się komuś przyda:
spanky Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 ladnie ... profi robota w porownaniu z tym co czasami pokazuje sie na alledrogo ... jest to pojedynczy egzemplarz czy w planach jest domowa produkcja ? p.s kiedy Ty na to znajdujesz czas ?
jaro4444 Opublikowano 26 Marca 2009 Autor Opublikowano 26 Marca 2009 Produkcja jest jak najbardziej możliwa. Cena za robociznę ok. 70-80 zł/szt + materiał (75 mm dł, wałek 120 mm lub tuleja aluminiowa fi 120 mm zewnętrznej ścianka 40 mm). p.s kiedy Ty na to znajdujesz czas ? Widzisz ojciec przyjeżdża jutro rano ok. 8.00. Myślę, że ok 14-15 wszystko będzie już skońcozne, a w sobotę rano rolki u Witka Oprócz kolektora, turba, wybicia kata chce wymienić mu jeszcze olej na Motula 8100 X-Cess, filtry, tarcze i klocki z przodu, zaciski hamulcowe z tyłu (z blokujących się Girlingów na Lucasy), uszczelnić chłodnice oleju bo cieknie spod niej. No to czyba wszystko
spanky Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 p.s przeczytalem jeszce raz mody w pasku papy .... nie ma FMIC'a ... ?
jaro4444 Opublikowano 26 Marca 2009 Autor Opublikowano 26 Marca 2009 Spanky nie ma bo on ma dość dobrze umieszczony SMIC i nie chemy wiecej jak jakieś 145 KM (ojciec ma już 60 lat) W drugim podejściu może kiedyś IC od Megane II 1,9 DCI
Wąski Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Tata daj radę nie chciał bym Go spotkać na drodze ,nie jeden ma zapewne głupią minę jak zawsze profesjonalista
spanky Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Spanky nie ma bo on ma dość dobrze umieszczony SMIC i nie chemy wiecej jak jakieś 145 KM (ojciec ma już 60 lat) W drugim podejściu może kiedyś IC od Megane II 1,9 DCI czyli rozumiem po setupie ze ma byc bardzo bezpiecznie ... papa ma sie nie martwic ze cos sie wysypie .... czekamy na wynik z rolek ... p.s to chyba AWX bedzie pompowal ponizej 1350 mbar ... [bedzie caly czas na wakacjach ]
jaro4444 Opublikowano 26 Marca 2009 Autor Opublikowano 26 Marca 2009 czyli rozumiem po setupie ze ma byc bardzo bezpiecznie ... papa ma sie nie martwic ze cos sie wysypie .... Oto przede wszystkim wlasnie chodzi Teraz na 1,2 bara z VNT15, z katem, starym kolektorem pewnie nieźle już zasyfionym ma 139 KM. Zobaczymy ile będzie po samych modach mechanicznych bez zmiany programu
seba1-2 Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 widziałem taką przejściówkę na allegro, ale twoja przy niej wygląda bardzo dobrze, tamta z allegro nie ma takiego płynnego przejścia http://allegro.pl/item576214875_fmic_flansza_pod_kolektor_od_pd_130km_awx_avf_inne.html
Dev Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Jaro nie miałes pod reka dmuchawki od ASZ-ta albo ARL-a ???? prościej by było ale pomysł pierwszorzedny
jaro4444 Opublikowano 26 Marca 2009 Autor Opublikowano 26 Marca 2009 Jaro nie miałes pod reka dmuchawki od ASZ-ta albo ARL-a ???? prościej by było ale pomysł pierwszorzedny Kolega jak zwykle nie w temacie, ale cóż - turbiny od tych motorów mają wylot z muszli cześci zimnej skierowany poziomo w prawą stronę samochodu, a w Passacie B4 AFN w zasadzie pionowo do góry. Poza tym ASZ/ARL mają turbo razem z kolektorem, a AFN na dzielonym kolektorze. [br] widziałem taką przejściówkę na allegro, ale twoja przy niej wygląda bardzo dobrze, tamta z allegro nie ma takiego płynnego przejścia http://allegro.pl/item576214875_fmic_flansza_pod_kolektor_od_pd_130km_awx_avf_inne.html Seba tamta z Allegro ma przejście również. Powiem szczerze, że nie widziałem jej wcześniej
seba1-2 Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 ma ale wydaje mi się że to przejście jest węższe, no i estetyka wykonania również troszkę słaba(tej z allegro)
Michał Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 trochę odgrzeję kotleta jaro padło już pytanie o produkcję na sprzedaż, to wciąż aktualne? jeśli tak to ile kosztowałaby u Ciebie gotowa flansza? sam się miałem za to brać ale z materiałem ciężko...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się