Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI gaśnie przy hamowaniu, nie odpala na ciepłym


Prz3m4s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Silnik 2.0 BPW. Od paru dni męczę się z tematem, przeczytałem wszystkie wątki temu podobne i nic nie znalazłem czego bym już nie zastosował. Kiedy jest zimny odpala od strzała ale jak tylko osiągnie temperaturę 90st to strach jechać. Przy mocniejszym zatrzymaniu pojazdu zgasł mi na skrzyżowaniu i zostało już tylko zepchnięcie go z drogi, silnik trochę ostygł i odpalił. Jak tylko się nagrzeje to mogę go kręcić i kręcić... Sprawdzałem komputerem błędy i brak jakiegokolwiek. Sprawdzony czujnik temp wody, wymieniony czujnik wału i wałka i dalej to samo. Zmiana wsadu też nic nie dała. Dodam że auto od ok 2 lat ma wyrzucony dpf i coś przerobione w egr ( tego akurat nie wiem co było robione) podniesiona jest moc. Do zeszłego tygodnia wszystko było ok i stało się to nagle. Z powodu korony większość mechaników pozamykała u mnie w mieście swoje warsztaty a wymieniaczy omijam z daleka. Ktoś już może spotkał się z takim problemem jaki mam z autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, w oplu astrze miałem taki sam problem, winowajcą okazał się czujnik pompy paliwowej. Auto osiągnęło 90C  i potrafiło zgasnąć podczas hamowania, postało parę godzin i mogłem znowu odpalić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym i dostaje za dużo powietrza. Na zimnym mieszanka jest bogata dlatego chodzi normalnie bo ta niewielka nieszczelność nie powoduje zubogacenia mieszanki. Na gorącym jest już inaczej. Nie słychać gdzieś syczenia w silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.06.2020 o 22:46, Muskel1 napisał:

Może jest gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym i dostaje za dużo powietrza. Na zimnym mieszanka jest bogata dlatego chodzi normalnie bo ta niewielka nieszczelność nie powoduje zubogacenia mieszanki. Na gorącym jest już inaczej. Nie słychać gdzieś syczenia w silniku?

Ciekawa teoria ....:naughty:

Biorąc pod uwagę zasadę działania diesla to ważna jest do jego pracy ilość wtryskiwanego paliwa i nieskrępowany dostęp do odpowiedniej ilości powietrza do jego spalenia, jego nadwyżka na pewno nie będzie powodowała gaśnięcia silnika.

Z resztą skąd by ona miała się brać na wolnych obrotach , turbo praktycznie w takich warunkach prawie nic nie pompuje ...

To raczej jego niedobór może powodować taki skutek ....

BPW konkretnie powinien spokojnie pracować z odpiętym Mapem i MAF-em i zdemontowanym kolektorem dolotowym , powinien się się wtedy zachowywać jak wolnossący diesel.

A jedyne co mi przychodzi do głowy i co mogło by dawać takie objawy to uszkodzona  klapa gasząca , która podczas hamowania silnikiem się zamyka i na gorącym silniku może mieć problem z ponownym otwarciem.

Oczywiście powinno to generować błąd położenia klapy , powinien się on zapisać w sterowniku silnika ale często garażowi tunerzy wywalają całą tablicę błędów ze sterownika silnika i wtedy nie znajdziesz tam żadnego błędu... :P

Żeby to sprawdzić to odepnij MAP-a i MAF-a na pracującym silniku i sprawdź czy są błędy od nich.

Jeżeli potwierdzi się brak możliwości zapisywania błędów w sterowniku silnika to sprawdź czy klapa jest otwarta ( przed uruchomieniem porannym silnika ) jak jest otwarta to odepnij wtyczkę od niej i pojeździj w celu sprawdzenia czy opisany przez Ciebie problem dalej występuję :hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przepraszam że dopiero teraz ale kilka miesięcy za granicą i inne takie. Temat ogarnięty. Roztrzepana gorsza połowa zalała ok 20l benzynki na jakieś 40l ropy. Całe szczęście że znalazłem szybko magika który to od razu zdiagnozował i zrobił płukanie układu itp. Wtryski całe także drogo nie było bo doszło by do mordu :wink: Miała być niespodzianka przed wyjazdem i była... :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...