Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z układem chłodzącym - wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego


pablo72

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po przejrzeniu podobnych tematów na forum postanowiłem założyć nowy,a mianowicie problem w moim AFN ie polega na tym ze od pewnego czasu odkryłem iż wywala mi płyn chodzący przez ten cienki wężyk dochodzący do zbiorniczka wyrównawczego po nagrzaniu silnika do 88 stopni , wymieniłem korek i dalej to samo,natomiast ten gruby wąż dochodzący do chłodnicy od góry jest bardzo twardy,po odkręceniu korka wymięka ale jak przejadę parę kilometrów to znów to samo.Musze nadmienić że termostat wymieniałem w zeszłym roku na ori z ASO ,temperatura podczas jazdy oscyluje w granicach 88-90 stopni na postoju spada do 87-86 stopni,ogrzewanie ok.Proszę o pomocne sugestie zanim będę zmuszony oddać autko w łapska mechaników którzy odrazu będą chcieli wymieniać uszczelkę pod głowicą albo coś gorszego!!!Powiem jeszcze że auto ładnie odpala nie kopci nie bieżę oleju ,moc też ok.Co robić??? Question n

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wcześniej napisał spróbuj odpowietrzyć układ i zobaczysz czy będzie poprawa. Twarde węże po nagrzaniu mogą świadczyć że to uszczelka, ale zależy jak twarde bo jakieś tam ciśnienie w układnie panuje po zagrzaniu płynu do 90. Piszesz że zauważyłeś taki efekt, ale jeżeli chłodzenie działa prawidłowo tzn ogrzewanie jest ok i temperatura 90 to nie ma sie czy martwić.

Ja u siebie tez miałem problem z chłodzeniem i podejrzewałem uszczelkę bo węże miałem twarde ale okazało sie że miałem uszkodzoną chłodnice oleju i dodatkowo pojawił mi sie biały szlam w układnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za poradą kolegi Baskeciora znalazłem usterkę, a mianowicie wykryłem że mam pęknięty kruciec na który nachodzi ten cięki węzyk do zbiorniczka płynu chłodzącego-teraz trzeba to uszczelnić!!!![br]Dopisany: 26 Marzec 2009, 18:08_________________________________________________niestety po uszczelnieniu zbiorniczka dalej wywala mi płyn z pod korka co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popozycja:

-> zbiorniczek wyrównawczy do wymiany

-> sprawdz ustawienie termostatu (może jest obrócony)

-> korek nowy ...ale sprawdz stan uszczelki.

Profilaktycznie obadaj wisko. :cool1:

Widząc masę problemów z termostatem 25.000 postów :kox: ja wymiwniłem termostat na ORI + czujnik temepertury płynu chłodzacego....i teraz 90C - spokój. :good:

Pozdrawia

SZYCHA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-> zbiorniczek wyrównawczy do wymiany

Co ma zbiorniczek do wywalnia plynu?

Pompa wodna padla,albo wydymalo uszczelke pod glowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--------------------------------------------------------------------------------

Cytat: SZYCHA 30 Marzec 2009, 13:32

-> zbiorniczek wyrównawczy do wymiany

---------------------------------------------------------------------------------------

marwel

Co ma zbiorniczek do wywalnia plynu?

Pompa wodna padla,albo wydymalo uszczelke pod glowica.

pablo pisał

wykryłem że mam pęknięty kruciec na który nachodzi ten cięki węzyk do zbiorniczka płynu chłodzącego-teraz trzeba to uszczelnić!!!!

A to ma do siebie,że jak się zbiornik wyrównawczy kleji to jazdy nie ma!!! :bicz3: ZBIORNIK DO WYMIANY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mn tez ten krociec jest pekniety ciekawe od czego?? tyle ze u mnie nie wywala plynu korkiem ,nieraz tylko nadmiar plynu wyleci wezykiem i troche tym kroccem ale sa to sladowe ilosci :> a u kolegi chyba uszczelka pod glowica ........ oby nie......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie klei sie i nie łata elementow ukladu chlodzacego :disgust:

czy winna jest uszczelka pod glowica, mozna ocenic wachajac plyn, obserujac jego stan - czy nie plywaja oczka tluste. a fachowo powinno sie zbadac obecnosc CO2 w plynie chlodzacym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem identyczny problem jak ty. Wywalalo mi plyn przez rurke od przelewu i puchly weze, tak przy predkosci do 100km/h bylo ok ale jak pojechalem szybciej to wlasnie tak sie dzialo. Dokladnie to samo, sprawdzalem wszystko, odpowietrzanie, korek , nowy termostat, badanie na CO2 nawet nic niewykazalo. Pojechalem do innego mechaniora ( szpeca ) opowiedzialem co i jak i odrazu powiedzial ze uszczelka do wymiany. Wymienil uszczelke , dalem tez glowice na cisnieniowe sprawdzenie szczelnosci ( mowil mi ze jak bedzie sciagnieta to tez trzeba ja sprawdzic zeby wykluczyc pekniecie glowicy). Poskladali i problem zniknal. Po ogledzinach stwierdzil ze uszczelka miala mikropekniecie na kanale wodnym i przy duzym cisnieniu przepuszczala. Dodam ze gdzies po okolo pol roku kolega w pasacie (AFN) mial identyczny przypadek :kwasny: , wiec widac ze czesty przypadek silnikow AFN/AVG. Ale i tak sa bardzo dobre :notworthy: Pozdrawiam i napisz jak rozwiazesz problem co bylo u ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj auto bylo u mechanika na wymianie łożysk w kolach -kazalem im zdiagnozować ten problem.stwierdzili że to korek jest zepsuty,wymienili na nowy i jest spoko , ale dalej obserwuję muszęsprawdzić w rożnych warukach.Jak będzie spoko to zbiorniczek wymienię na nowy i spoko.Napiszę co i jak za jakiś czas!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie objawy te same no i uszczelka była. Najlepiej przegonić konkretnie furę z prędkością max przez pare kilometrów.

Pod obciążeniem spaliny zrobią większe ciśnienie, jak wywali całą wodę ze zbiorniczka to na bank uszczelka.

Przy normalnej spokojnej jeździe u mnie wody praktycznie wcale nie ubywało.

Pozdro i oby to tylko korek :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem:

400 PLN sprawdzenie, planowanie głowicy, uszczelnienia gniazd zaworowych

170 PLN Śruby głowicy w ASO

100 PLN około uszczelka

I jeszcze do tego jakieś zimeringi, płyn chłodniczy + robota 350, ale ja robilem też rozrząd za jednym machem.

Dużo za dużo, bolało bardzo :evil: i wtedy wiedziałem czemu helmut mnie duzo za auto nie skasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała dygresyjka

pwal....a co z popychaczami. Wymieniałeś czy stare zapodałeś.

A wracając do problemu .... mam pomysł :naughty:

Sprawdz trójnik tam gdzie jest zamontowany czujnik temp. płynu chłodzącego. Co prawda u ciebie wywala wodę ze zbiorniczka, ale warto się przyjrzeć samemu czujnikowi.

A i jescze jedno co z klimatronikiem temperatury się pokrywają z licznikiem.

Wróce poraz setny....korek w zbiorniczku wyrównawczym ma zawór i oring. Takie same objawy mogą być dla np. uszczelki walniętej jak i korka uszkodzonego.

Mi waliło wodą tak że 5-10 km i pusto. Korek nowy w ASO (tylko tam) ok 18 zł. zmień dla spokojności swej. Może być niespodzianka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała dygresyjka

pwal....a co z popychaczami. Wymieniałeś czy stare zapodałeś.

Napewno robili uszczelniacze zaworowe i prowadnice zaworów czy cuś.. (takie tulejki) .Nie wiem nie znam się :embarrassed:

A popychacze były chyba git, bo tak by mi kolega mechanik pewnie wymienił.

Całość w ASO Skody była robiona, tylko głowica do speców pojechała (kanał wodny był ponoć trafiony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób foto.....pianki

piana może byc spowodu mieszania różnych płynów....(w tym niestety może być olej).

Póki co płukanie może by się przydało ....czysta woda (przy dłuższej jeździe na wodzie dobrze jak by to była destylowana). W twojej sytuacji zalał bym go wodą dest. szkoda wylewać na asfalt R12+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...