Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozładowuje aku. Napięcie na przewodzie do wzbudzania altka po wyjęciu kluczyka.


medman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Auto a4 b8 2.0 tdi CAGA 2008 r

Problem jest taki że rozładowuje mi aku. Doszedłem że winowajcą jest kabelek od wzbudzania alternatora na którym jest napięcie (ok. 11.5 V) i pobór prądu po zamknięciu auta to jakieś 0.23 A. 

Czy jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć czy tak powinno być że to napięcie na wzbudzeniu altka powinno być po wyjęciu kluczyka ze stacyjki? 

Jeżeli nie, to co może być przyczyną tej usterki? 

Znalazłem już że ten felerny kabelek idzie gdzieś pod sterownikiem do kabiny i wychodzi pod  kierownicą w okolicach pedału sprzęgła. Będę szukał dalej tylko ogarnę jak zdjąć rączkę linki od maski silnika. 

Może ktoś poratuje schematem elektrycznym na którym jest opisane gdzie i jak ten kabelek pomyka se po aucie? 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód od alternatora idzie do sterownika CAN Gateway, który znajduje się pod schowkiem z lewej strony, sprawdź  teżczy są jakieś błędy w tym stwerowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny błąd jaki jest w CAN to 02071. w necie jest opis że to jakiś błąd komunikacji magistrali. Nic mi to nie mówi i nie daje.

Dobrałem się do Gateway i napięcie na przewodzie od wzbudzania jest nawet po wypięciu go z kostki od sterownika i od alternatora.

Jakieś zwarcie czy "perpetuum mobile"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ten przewód to nie do końca jest wzbudzenie jak w zwykłym alternatorze, to właśnie magistrala danych, jeżeli jest jej błąd to sprawdź czy nie jest on przerwany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie jakoś to inaczej działa. Napięcie mierzone na odpiętym kabelku 11.6V a jak zapnę go do regulatora napięcia w alternatorze to jest 0.6V.

Wygląda na to że będzie to jakiś problem z alternatorem. 

Zrobiłem ręczny wyłącznik, odcinający napięcie na tym przewodzie od wzbudzania alternatora i na zapiętym obwodzie pobór prądu jest 0,23 Ampera a po rozłączeniu obwodu pobór jest zerowy. 

Da radę jakoś sprawdzić sprawność regulatora napięcia i mostka prostowniczego "domowymi sposobami"? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostek prostowniczy powinno się dać sprawdzić o ile jest rozbieralny, natomiast samego regulatora raczej nie.

obraz.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem identyczne objawy - pobor pradu ok 200mA po uspieniu i blad magistrali +brak mozliwosci odczytu VCDS'em parametrow akumulatora w Gateway'u.

Po wypieciu wtyczki idacej do alternatora (w 3.0TDI w podszybiu) prad spoczynkowy ok 20mA i diagnostyka w gateway wrocila.

Wymienilem regulator napiecia w alternatorze i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam identycznie u siebie cały czas prad na wtyczek i altek bierze  0.23A. wystarczy ściągnąć wtyczkę od wzbudzenia i pobór prądu spada na 0.02A, dodam ze alternator zostal juz zregenerowany razem z nowym regulator i pomysłów już brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...