Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z odpalaniem i gaszeniem


minik112

Rekomendowane odpowiedzi

witam mój problem to  zimne auto odpalam po 2/7 razy bo za każdym razem odpali cos go dławi i gasnie . gdy odpali i nie gasnie musze chwile poczekać aby dalo się nim jechać bo strasznie szarpie jakby nie dostawal dobrej dawki paliwa . gdy jest cieply silnik odpala za 1 razme i działa bez problemu . i  2 raz się zdazylo ze po wyciagniecu kluczyka auto chodzilo jeszcze przez 3 sekundy po czym gasło . 

wymieniłem przewody do swiec , swiece , pompe paliwa , filtr paliwa , przekaźniki 

jaka jest przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy jest cos jeszcze co mogę sprawdzić w domu w garażu czy jedynie jechać podlaczyc go pod komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poczytaj sobie inne tematy na tym forum. Gdyby wróżenie zdalne co do przyczyn awarii, na podstawie skompych informacji było celowe, to pod prawie każdym postem nowicjusza nie byłoby sakramentalnego pytania o błędy zapisane w ECU.

Jak każdy nowicjusz oczekujesz również syntetycznej diagnozy i złotej rady, której nikt Ci nie udzieli jeżeli sam nie dasz nam szansy i nie dookreślisz jakie są dodatkowe objawy.

Na szczęście samochód ma sterownik silnika i on zapewne dość dokładnie podpowie co go boli. Kup kabel VAG-KKL na Allegro - jakieś 30 PLN, zainstaluj VCDS lite (jest darmowy) i sprawdź błędy zapisane w sterowniku.

Wydałeś już sporo cebulionów wymieniając części na chybił-trafił ale nie sprawdziłeś jeszcze błędu w sterowniku. Istotnie Epicka strategia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG-KKL-VW-AUDI-SEAT-SKODA
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 24,99 zł - VAG KKL VW AUDI SEAT SKODA (8591823779). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

 

37 minut temu, maciej_m napisał:

Kolego poczytaj sobie inne tematy na tym forum. Gdyby wróżenie zdalne co do przyczyn awarii, na podstawie skompych informacji było celowe, to pod prawie każdym postem nowicjusza nie byłoby sakramentalnego pytania o błędy zapisane w ECU.

Jak każdy nowicjusz oczekujesz również syntetycznej diagnozy i złotej rady, której nikt Ci nie udzieli jeżeli sam nie dasz nam szansy i nie dookreślisz jakie są dodatkowe objawy.

Na szczęście samochód ma sterownik silnika i on zapewne dość dokładnie podpowie co go boli. Kup kabel VAG-KKL na Allegro - jakieś 30 PLN, zainstaluj VCDS lite (jest darmowy) i sprawdź błędy zapisane w sterowniku.

Wydałeś już sporo cebulionów wymieniając części na chybił-trafił ale nie sprawdziłeś jeszcze błędu w sterowniku. Istotnie Epicka strategia.

powinien dac rade?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj kolegi   . Bratu wczoraj  w adp w 10 min znalazłem przyczynę problemów z zapalaniem. Co prawda jeszcze nie jest idealnie bo coś jeszcze siedzi bo nie mogę adaptacji przepustnicy zrobić np. ale już pali ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2020 o 22:28, maciej_m napisał:

Będzie GIT.

czy jest możliwość naprawienia tych bledow w domowym garażu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zainstaluj jakąś wersję VCDS albo inny VAG, który dekoduje wszystkie błędy. Na forum jest cały dział o diagnostyce VAG.

2. Pamięć ECU, w części którą twój  demo program zdołał zdekodować, wskazuje na problemu z czujnikiem położenia wałka rozrządu i czujnikiem położenia przepustnicy.

3. Zapisz sobie te błędy. Skasuj pamięć. Przejedź kilka kilometrów i znów odczytaj pamięć ECU. Teraz masz tam dużo błędów ale niektóre były przejściowe i już mogą być nieaktualne.

Przepustnica i czujnik halka są.dostepne od góry silnika więc jak masz dużo samozaparcia to możesz próbować to ogarnąć nawet pod blokiem.

Edytowane przez maciej_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny problem chciałem przy okazji wyczyścić przepustnice i okazało się że zamiast uszczelki jest uszczelniona silikonem trzyma mocno . I może jest jakiś sposób na łagodne odklejenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.04.2020 o 21:36, maciej_m napisał:

1. Zainstaluj jakąś wersję VCDS albo inny VAG, który dekoduje wszystkie błędy. Na forum jest cały dział o diagnostyce VAG.

2. Pamięć ECU, w części którą twój  demo program zdołał zdekodować, wskazuje na problemu z czujnikiem położenia wałka rozrządu i czujnikiem położenia przepustnicy.

3. Zapisz sobie te błędy. Skasuj pamięć. Przejedź kilka kilometrów i znów odczytaj pamięć ECU. Teraz masz tam dużo błędów ale niektóre były przejściowe i już mogą być nieaktualne.

Przepustnica i czujnik halka są.dostepne od góry silnika więc jak masz dużo samozaparcia to możesz próbować to ogarnąć nawet pod blokiem.

 

przeczyscilem przepustnice i nadal to nie to  czujnik dziala  . obroty faluja i ciezko pali 

 

pobralem pare innych wersji vcds lite i żadna niestety nie ma opcj odczytu parametrow sondy lambda i przeplywomierza a bardzo by mi pomoglo .  czy nie masz moze linka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież vcds z forum działa jak należy. Zainstaluj wszystko z instrukcją i będzie działać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, przem8 napisał:

Przecież vcds z forum działa jak należy. Zainstaluj wszystko z instrukcją i będzie działać.

 

a mógłbyś podesłać link może  pobieralem nie tego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierzylem miernikiem sonde lambda 

na zgaszonym silniiku 3 ohmy  sonda 

na odpalony zimnym silniku  napiecie na zakresie miernika 2 volty  od 0.01/ 0.02     i skakalo do 0.9

na rozgrzanym od 0.200do 0.650  czy to poprawne parametry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz program i zrób logi to będzie widać konkretnie jak jest :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, przem8 napisał:

Tu masz program i zrób logi to będzie widać konkretnie jak jest :D

 

po pobraniu tego vcds lite nie mam wszystkich opcji zaledwie do pozyci 27  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci więcej w tym silniku? Interesuje Cię grupa 2+7 Jak chcesz sprawdzić sondę i przepływkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla profilaktyki chciałem posprawdzac różne części . A co możesz powiedzieć na temat tych parametrów sondy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...