Makaronek Opublikowano 17 Maja 2020 Opublikowano 17 Maja 2020 Witam, w moim 2.0 tfsi padła mi pompa oleju, chce wsadzić z 1.8t, czy wymiana samej pompy oraz całego zestawu zębatek i tego co jest pod miska wystarczy? Czy trzeba jeszcze coś zmieniać? Moze podstawę filtra oleju? Czy wystarczy zmiana pompy i będzie hulać?
Gregorski3 Opublikowano 18 Maja 2020 Opublikowano 18 Maja 2020 (edytowane) Do mojej A6 C6 2.0 tfsi BPJ pompa oleju (z 1.8T) - 06A115105B (koło pompy ma 31 zębów) rura ssąca - 06A115251 (długa) lub 06B115251 (krótka) w zależności od miski olejowej (u mnie jest krótka - silnik BPJ) koło na wał - 06A105209 lub 06A105209B (to jest to samo koło) łańcuch napędu pompy (z 1.8T) - 06A115125 napinacz łańcucha (z 1.8T) - 06A115130 uspokajacz fali olejowej - 06B103623P śruby pompy 2 szt - N90704007 (tylko 2 szt. bo w miejsce 3 sztuki wkręca się szpilkę M10/M8) Lub opcja druga z mniejsza ilością zębów na pompie ( tak mam u siebie ) koło pompy oleju (23 zęby z 2.0 TDI) - 038115121C łańcuch napędu pompy (z 2.0 TDI) - 038115230A napinacz łańcucha (z 2.0 TDI) - 038115130 I reszta części jak u góry. Edytowane 18 Maja 2020 przez Gregorski3
Makaronek Opublikowano 18 Maja 2020 Autor Opublikowano 18 Maja 2020 I tylko to zmieniałeś? Podstawa filtra i cała reszta została z 2.0?
Gregorski3 Opublikowano 18 Maja 2020 Opublikowano 18 Maja 2020 (edytowane) Tak tylko to co na liście . Reszta została ta sama . Wyciągasz starą pompę,trzeba rozwiercić i nagwintować jeden kanał olejowy bo musi być zaślepiony (tam przychodzi ta śruba M10/M8 ). I trzeba nawiercić i nagwintować otwór na napinacz. Piszę to odnośnie silnika BPJ. Nie wiem jaki Ty masz kod silnika i czy będzie dokładnie tak samo jak w moim. Edytowane 18 Maja 2020 przez Gregorski3
Makaronek Opublikowano 18 Maja 2020 Autor Opublikowano 18 Maja 2020 A jaki jest sposób na zdjęcie zębatki na wale? Jak ona tam siedzi? Jak ja zdjac? A potem wsadzić nową?
Gregorski3 Opublikowano 18 Maja 2020 Opublikowano 18 Maja 2020 Ja nie jestem mechanikiem . Ja tego nie robiłem .
vokotibi Opublikowano 10 Grudnia 2020 Opublikowano 10 Grudnia 2020 (edytowane) Czyli wychodzi na to, że pasuje normalny zestaw z 1.9 tdi... np bkc POMPA OLEJU ŁAŃCUCH przeróbka 2.0TDi na 1.9TD AUDI WARSZAWA BIELANY - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz z WARSZAWA BIELANY - POMPA OLEJU ŁAŃCUCH przeróbka 2.0TDi na 1.9TD AUDI, na Allegro.pl, za 630 zł w kategorii {Silniki i osprzęt} - {Smarowanie silnika}. Opinie i recenzje czy warto kupić... ??? Edytowane 10 Grudnia 2020 przez vokotibi
eltom Opublikowano 14 Grudnia 2020 Opublikowano 14 Grudnia 2020 Ja kupiłem gotowy zestaw od tego gościa: POMPA ŁAŃCUCH KOŁO NAPINACZ AUDI 2.0 FSI ALT AWA - 7706026864 - oficjalne archiwum Allegro ALLEGRO.PL Informacje o POMPA ŁAŃCUCH KOŁO NAPINACZ AUDI 2.0 FSI ALT AWA - 7706026864 w archiwum Allegro. Data zakończenia 2018-12-23 - cena 700 zł Sprzedający HPCZESCI I montaż odbył się bez problemów, ale nie pytaj co i jak. Mechanik montował i nie miał uwag.
Gregorski3 Opublikowano 15 Grudnia 2020 Opublikowano 15 Grudnia 2020 W tych gotowych zestawach pytajcie jakiej firmy jest pompa . Bo często jest tani Topran.
Luk Wasky Opublikowano 29 Grudnia 2020 Opublikowano 29 Grudnia 2020 (edytowane) ktoś robi taki mod w okolicach Wrocławia, poleci ktoś jakis serwis ? co prawda nie mam problemów z pompa oleju ale zapobiegawczo chciałbym wymienic na ta z 1.8 t Edytowane 1 Stycznia 2021 przez Luk Wasky
OsCaR097 Opublikowano 21 Marca 2021 Opublikowano 21 Marca 2021 (edytowane) W dniu 18.05.2020 o 08:59, Gregorski3 napisał: Do mojej A6 C6 2.0 tfsi BPJ pompa oleju (z 1.8T) - 06A115105B (koło pompy ma 31 zębów) rura ssąca - 06A115251 (długa) lub 06B115251 (krótka) w zależności od miski olejowej (u mnie jest krótka - silnik BPJ) koło na wał - 06A105209 lub 06A105209B (to jest to samo koło) łańcuch napędu pompy (z 1.8T) - 06A115125 napinacz łańcucha (z 1.8T) - 06A115130 uspokajacz fali olejowej - 06B103623P śruby pompy 2 szt - N90704007 (tylko 2 szt. bo w miejsce 3 sztuki wkręca się szpilkę M10/M8) Lub opcja druga z mniejsza ilością zębów na pompie ( tak mam u siebie ) koło pompy oleju (23 zęby z 2.0 TDI) - 038115121C łańcuch napędu pompy (z 2.0 TDI) - 038115230A napinacz łańcucha (z 2.0 TDI) - 038115130 I reszta części jak u góry. Tak z ciekawości spytam, robiłem u siebie konwersje pompy ale w silniku BWE. mialem na początku większe koło ja pompie, lecz nie wiadomo z jakiejś przyczyny waliło błędem zbyt niskiego ciśnienia oleju dlatego założyliśmy na pompę mniejsze koło za to teraz mam problem bo jak na wolnych obrotach wszystko jest ok to wraz ze wzrostem obrotów rośnie ciśnienie ale tak wysoko, ze aż strach ciągnąć pod max... na zimnym silniku za to na sam start pompa generuje aż 10 bar no i jeszcze jedna kwestia... czy jest ktoś mi w stanie podesłać zdjęcie w którym miejscu jest ten otwór który trzeba zaslepic ? no i czy trzeba go zasklepiać na 100% Edytowane 21 Marca 2021 przez OsCaR097
Gregorski3 Opublikowano 21 Marca 2021 Opublikowano 21 Marca 2021 (edytowane) Tu fotki z silnika BPJ z a6 c6. Lepszych niestety nie mam.Zdjęcia są z jednego z tematów z forum a6. Zdjęcie - 06.01.2019 | Fotosik.pl WWW.FOTOSIK.PL Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią. Zdjęcie - 06.01.2019 | Fotosik.pl WWW.FOTOSIK.PL Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią. Edytowane 21 Marca 2021 przez Gregorski3
Gregorski3 Opublikowano 21 Marca 2021 Opublikowano 21 Marca 2021 U mnie w a6 c6 musi być zaślepiony bo tam wchodzi ta szpilka M10/M8 i jest to jedno z mocowań pompy oleju.
OsCaR097 Opublikowano 21 Marca 2021 Opublikowano 21 Marca 2021 23 minuty temu, Gregorski3 napisał: Tu fotki z silnika BPJ z a6 c6. Lepszych niestety nie mam.Zdjęcia są z jednego z tematów z forum a6. Zdjęcie - 06.01.2019 | Fotosik.pl WWW.FOTOSIK.PL Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią. Zdjęcie - 06.01.2019 | Fotosik.pl WWW.FOTOSIK.PL Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią. Spoko luzik ale po tych fotkach nie jestem w stanie zlokalizować gdzie to się znajduje ? Pogadam jeszcze z moim mechanikiem dokładnie. Mam nadzieje ze upora się w końcu ze zbyt wysokim ciśnieniem oleju i odda mi samochód w w tygodniu ?
Gregorski3 Opublikowano 21 Marca 2021 Opublikowano 21 Marca 2021 (edytowane) Tu nie ma zbytniej filozofii. Pompa oleju jest mocowana na 3 śruby. Dwie z nich pasują w oryginalne miejsca . Trzecia wchodzi dokładnie w kanał olejowy,który ma być zaślepiony właśnie tą śrubą. A co do zbyt wysokiego ciśnienia oleju to raczej nie problem tego kanału olejowego. Bo jak pompa jest zamocowana na 3 śruby to kanał jest zaślepiony. Niech mechanik sprawdzi ten zawór w samej pompie. Jak ciężko go ruszyć to pompa daje za duże ciśnienie. Edytowane 21 Marca 2021 przez Gregorski3
OsCaR097 Opublikowano 21 Marca 2021 Opublikowano 21 Marca 2021 6 minut temu, Gregorski3 napisał: Tu nie ma zbytniej filozofii. Pompa oleju jest mocowana na 3 śruby. Dwie z nich pasują w oryginalne miejsca . Trzecia wchodzi dokładnie w kanał olejowy,który ma być zaślepiony właśnie tą śrubą. A co do zbyt wysokiego ciśnienia oleju to raczej nie problem tego kanału olejowego. Bo jak pompa jest zamocowana na 3 śruby to kanał jest zaślepiony. Niech mechanik sprawdzi ten zawór w samej pompie. Jak ciężko go ruszyć to pompa daje za duże ciśnienie. Dobra dzięki za pomoc kolego ?
Makaronek Opublikowano 30 Marca 2021 Autor Opublikowano 30 Marca 2021 Zbyt duże ciśnie jest spowodowane tym że wywalając orginalna pompę z tfsi wywalasz również zaworki regulujące ciśnienie a w samej pompie z 1.8 jest jeden zawór który otwiera się przy granicznym ciśnieniu, to taki zawór ostateczny bezpieczeństwa tak jakby, w 1.8t reszta zaworków jest w podstawie filtra oleju, byś musiał wsadzić też podstawę filtra z adapterem od 1.8t, adapter droga zabawa, jeżdżę z tak dużym ciśnieniem od roku i piz*uje równo i nic się jie dzieje
marcinps Opublikowano 22 Maja 2021 Opublikowano 22 Maja 2021 Pany prośba czy może ktoś mi podać numery części potrzebne do zmiany pompy oleju na tą z 1.8 co konkretnie potrzeba wraz z numerami części do silnika bgb.
marcinps Opublikowano 26 Maja 2021 Opublikowano 26 Maja 2021 No i padło na wymianę pompy olejowej wraz z fazatorem i nowym deklem plus kruciec od wody plus panewki, była decyzja co dalej ale auto zostaje ze mną do końca ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się