Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Konwersja pompy oleju z 2.0 tfsi gbg na 1.8t


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w moim 2.0 tfsi padła mi pompa oleju, chce wsadzić z 1.8t, czy wymiana samej pompy oraz całego zestawu zębatek i tego co jest pod miska wystarczy? Czy trzeba jeszcze coś zmieniać? Moze podstawę filtra oleju? Czy wystarczy zmiana pompy i będzie hulać? 

IMG_20200513_204814.jpg

Opublikowano (edytowane)

 

Do mojej A6 C6 2.0 tfsi BPJ

pompa oleju (z 1.8T) - 06A115105B (koło pompy ma 31 zębów)
rura ssąca - 06A115251 (długa) lub 06B115251 (krótka) w zależności od miski olejowej (u mnie jest krótka - silnik BPJ)
koło na wał - 06A105209 lub 06A105209B (to jest to samo koło)
łańcuch napędu pompy (z 1.8T) - 06A115125
napinacz łańcucha (z 1.8T) - 06A115130
uspokajacz fali olejowej - 06B103623P
śruby pompy 2 szt - N90704007 (tylko 2 szt. bo w miejsce 3 sztuki wkręca się szpilkę M10/M8)

Lub opcja druga z mniejsza ilością zębów na pompie ( tak mam u siebie )

koło pompy oleju (23 zęby z 2.0 TDI) - 038115121C
łańcuch napędu pompy (z 2.0 TDI) - 038115230A
napinacz łańcucha (z 2.0 TDI) - 038115130

I reszta części jak u góry.

Edytowane przez Gregorski3
Opublikowano

I tylko to zmieniałeś? Podstawa filtra i cała reszta została z 2.0? 

Opublikowano (edytowane)

Tak tylko to co na liście . Reszta została ta sama . Wyciągasz starą pompę,trzeba rozwiercić i nagwintować  jeden kanał olejowy bo  musi być zaślepiony (tam przychodzi ta śruba M10/M8 ). I trzeba nawiercić i nagwintować otwór na napinacz. Piszę to odnośnie silnika BPJ.  Nie wiem jaki Ty masz kod silnika i czy będzie dokładnie tak samo jak w moim.

Edytowane przez Gregorski3
Opublikowano

Ja mam bgb

Opublikowano

A jaki jest sposób na zdjęcie zębatki na wale? Jak ona tam siedzi? Jak ja zdjac? A potem wsadzić nową? 

Opublikowano

Ja nie jestem mechanikiem . Ja tego nie robiłem . 

 

Opublikowano (edytowane)

Czyli wychodzi na to, że pasuje normalny zestaw z 1.9 tdi... np bkc

ALLEGRO.PL

Kup teraz z WARSZAWA BIELANY - POMPA OLEJU ŁAŃCUCH przeróbka 2.0TDi na 1.9TD AUDI, na Allegro.pl, za 630 zł w kategorii {Silniki i osprzęt} - {Smarowanie silnika}. Opinie i recenzje czy warto kupić...

???

Edytowane przez vokotibi
Opublikowano

Ja kupiłem gotowy zestaw od tego gościa:

ALLEGRO.PL

Informacje o POMPA ŁAŃCUCH KOŁO NAPINACZ AUDI 2.0 FSI ALT AWA - 7706026864 w archiwum Allegro. Data zakończenia 2018-12-23 - cena 700 zł

Sprzedający HPCZESCI

I montaż odbył się bez problemów, ale nie pytaj co i jak. Mechanik montował i nie miał uwag.

Opublikowano

W tych gotowych zestawach pytajcie jakiej firmy jest pompa . Bo często jest tani Topran.

Opublikowano (edytowane)

ktoś robi taki mod w okolicach Wrocławia, poleci ktoś jakis serwis ? co prawda nie mam problemów z pompa oleju ale zapobiegawczo chciałbym wymienic na ta z 1.8 t

Edytowane przez Luk Wasky
Opublikowano (edytowane)
W dniu 18.05.2020 o 08:59, Gregorski3 napisał:

 

Do mojej A6 C6 2.0 tfsi BPJ

pompa oleju (z 1.8T) - 06A115105B (koło pompy ma 31 zębów)
rura ssąca - 06A115251 (długa) lub 06B115251 (krótka) w zależności od miski olejowej (u mnie jest krótka - silnik BPJ)
koło na wał - 06A105209 lub 06A105209B (to jest to samo koło)
łańcuch napędu pompy (z 1.8T) - 06A115125
napinacz łańcucha (z 1.8T) - 06A115130
uspokajacz fali olejowej - 06B103623P
śruby pompy 2 szt - N90704007 (tylko 2 szt. bo w miejsce 3 sztuki wkręca się szpilkę M10/M8)

Lub opcja druga z mniejsza ilością zębów na pompie ( tak mam u siebie )

koło pompy oleju (23 zęby z 2.0 TDI) - 038115121C
łańcuch napędu pompy (z 2.0 TDI) - 038115230A
napinacz łańcucha (z 2.0 TDI) - 038115130

I reszta części jak u góry.

Tak z ciekawości spytam, robiłem u siebie konwersje pompy ale w silniku BWE.

mialem na początku większe koło ja pompie, lecz nie wiadomo z jakiejś przyczyny waliło błędem zbyt niskiego ciśnienia oleju dlatego założyliśmy na pompę mniejsze koło

za to teraz mam problem bo jak na wolnych obrotach wszystko jest ok to wraz ze wzrostem obrotów rośnie ciśnienie ale tak wysoko, ze aż strach ciągnąć pod max...

na zimnym silniku za to na sam start pompa generuje aż 10 bar 

 

no i jeszcze jedna kwestia... czy jest ktoś mi w stanie podesłać zdjęcie w którym miejscu jest ten otwór który trzeba zaslepic ? 
no i czy trzeba go zasklepiać na 100%

Edytowane przez OsCaR097
Opublikowano (edytowane)

Tu fotki z silnika BPJ z a6 c6. Lepszych niestety nie mam.Zdjęcia są z jednego z tematów z forum a6.

WWW.FOTOSIK.PL

Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.
WWW.FOTOSIK.PL

Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.

 

Edytowane przez Gregorski3
Opublikowano

U mnie w a6 c6 musi być zaślepiony bo tam wchodzi ta szpilka M10/M8 i jest to jedno z mocowań pompy oleju.

Opublikowano
23 minuty temu, Gregorski3 napisał:

Tu fotki z silnika BPJ z a6 c6. Lepszych niestety nie mam.Zdjęcia są z jednego z tematów z forum a6.

WWW.FOTOSIK.PL

Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.
WWW.FOTOSIK.PL

Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.

 

Spoko luzik ale po tych fotkach nie jestem w stanie zlokalizować gdzie to się znajduje ?

Pogadam jeszcze z moim mechanikiem dokładnie.

Mam nadzieje ze upora się w końcu ze zbyt wysokim ciśnieniem oleju i odda mi samochód w w tygodniu ?

Opublikowano (edytowane)

Tu nie ma zbytniej filozofii. Pompa oleju jest mocowana na 3 śruby. Dwie z nich pasują w oryginalne miejsca . Trzecia wchodzi dokładnie w kanał olejowy,który ma być zaślepiony właśnie tą śrubą. A co do zbyt wysokiego ciśnienia oleju to raczej nie problem tego kanału olejowego. Bo jak pompa jest zamocowana na 3 śruby to kanał jest zaślepiony. Niech mechanik sprawdzi ten zawór w samej pompie. Jak ciężko go ruszyć to pompa daje za duże ciśnienie.

 

Edytowane przez Gregorski3
Opublikowano
6 minut temu, Gregorski3 napisał:

Tu nie ma zbytniej filozofii. Pompa oleju jest mocowana na 3 śruby. Dwie z nich pasują w oryginalne miejsca . Trzecia wchodzi dokładnie w kanał olejowy,który ma być zaślepiony właśnie tą śrubą. A co do zbyt wysokiego ciśnienia oleju to raczej nie problem tego kanału olejowego. Bo jak pompa jest zamocowana na 3 śruby to kanał jest zaślepiony. Niech mechanik sprawdzi ten zawór w samej pompie. Jak ciężko go ruszyć to pompa daje za duże ciśnienie.

 

Dobra dzięki za pomoc kolego ?

Opublikowano

Zbyt duże ciśnie jest spowodowane tym że wywalając orginalna pompę z tfsi wywalasz również zaworki regulujące ciśnienie a w samej pompie z 1.8 jest jeden zawór który otwiera się przy granicznym ciśnieniu, to taki zawór ostateczny bezpieczeństwa tak jakby, w 1.8t reszta zaworków jest w podstawie filtra oleju, byś musiał wsadzić też podstawę filtra z adapterem od 1.8t, adapter droga zabawa, jeżdżę z tak dużym ciśnieniem od roku i piz*uje równo i nic się jie dzieje

Opublikowano

Pany prośba czy może ktoś mi podać numery części potrzebne do zmiany pompy oleju na tą z 1.8 co konkretnie potrzeba wraz z numerami części do silnika bgb. 

Opublikowano

No i padło na wymianę pompy olejowej wraz z fazatorem i nowym deklem plus kruciec od wody plus panewki, była decyzja co dalej ale auto zostaje ze mną do końca ?

IMG_20210526_124524.jpg

IMG_20210526_124522.jpg

IMG_20210526_124517.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...