Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Konwersja pompy oleju z 2.0 tfsi gbg na 1.8t


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Operacja się udała furka śmiga?

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie dołączę się do tematu wymiana pompy pacjent 2.0tfsi bgb zrozumiałem tutaj że tylko gwintu I mocuje pompe na 1.8t I nie ma potrzeby zaślepia kanału jeszcze jakiegoś jak w załączonym filmiku pozdrawiam Jarsam

Edytowane przez Jarsam
Opublikowano
6 godzin temu, Jarsam napisał:

Witam Panowie dołączę się do tematu wymiana pompy pacjent 2.0tfsi bgb zrozumiałem tutaj że tylko gwintu I mocuje pompe na 1.8t I nie ma potrzeby zaślepia kanału jeszcze jakiegoś jak w załączonym filmiku pozdrawiam Jarsam

Witam nie śruba z pompy zaślepia kanał olejowy, ja u siebie w ten otwór po nagwintowaniu wkręciłem śrubę na klej do śrub i tym sposobem zostaje zaślepiony kanał olejowy. 

Opublikowano
W dniu 26.05.2021 o 12:57, marcinps napisał:

No i padło na wymianę pompy olejowej wraz z fazatorem i nowym deklem plus kruciec od wody plus panewki, była decyzja co dalej ale auto zostaje ze mną do końca ?

IMG_20210526_124524.jpg

IMG_20210526_124522.jpg

IMG_20210526_124517.jpg

Witam, podałbyś może numer części jakie były potrzebne? Widzę dużo zestawów ale jestem trochę pogubiony widząc, że są to zestawy pomp z 2.0 tdi itp. do 2.0 tfsi. Kupiłem niedawno auto i zobaczyłem, że zamiast oryginalnej pompy jest tam prawdopodobnie wsadzony jeden z tych zestawów. Mechanik powiedział, że jest to pompa używana w 1.8 i 1.6 silniku ale ponoć jest to oryginał. Teraz nie wiem czy kupić tą samą pompę, która aktualnie będzie wymieniana czy szukać całego zestawu na internecie. Dodam, że potrzebuję również smoka, bo tamten jest do wymiany.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Kodzi12 napisał:

Witam, podałbyś może numer części jakie były potrzebne? Widzę dużo zestawów ale jestem trochę pogubiony widząc, że są to zestawy pomp z 2.0 tdi itp. do 2.0 tfsi. Kupiłem niedawno auto i zobaczyłem, że zamiast oryginalnej pompy jest tam prawdopodobnie wsadzony jeden z tych zestawów. Mechanik powiedział, że jest to pompa używana w 1.8 i 1.6 silniku ale ponoć jest to oryginał. Teraz nie wiem czy kupić tą samą pompę, która aktualnie będzie wymieniana czy szukać całego zestawu na internecie. Dodam, że potrzebuję również smoka, bo tamten jest do wymiany.

Zestaw wziołem od Gregorski3 pasował idealnie. Ten z 1.8 turbo na 31 zębów 

Edytowane przez marcinps
Opublikowano (edytowane)

W takim razie muszę zaryzykować i kupić jeszcze raz pompę, która była tam zamocowana. Podobno jest z silników 1.6, 1.8, trzeba mieć nadzieję, że da sobie również radę.

 

Edytowane przez Kodzi12
Opublikowano
W dniu 19.10.2021 o 22:26, marcinps napisał:

Zestaw wziołem od Gregorski3 pasował idealnie. Ten z 1.8 turbo na 31 zębów 

No więc po wymianie pompy na 06a 115 105 b auto niestety na jałowym ma 0.5 bara. Mechanik niestety zawalił i nie sprawdził jak wygląda ciśnienie przy wyższych obrotach. Pamiętasz może jakie miałeś ciśnienie na obrotach 1300 i około 2000? Jest możliwe, że wskoczy na właściwe gdy wejdzie na wyższe obroty? Pompa oryginalna za 1070 zł z aso, a nic nie pomogło. Załamały mi się ręce po tym.

Opublikowano
2 godziny temu, Kodzi12 napisał:

No więc po wymianie pompy na 06a 115 105 b auto niestety na jałowym ma 0.5 bara. Mechanik niestety zawalił i nie sprawdził jak wygląda ciśnienie przy wyższych obrotach. Pamiętasz może jakie miałeś ciśnienie na obrotach 1300 i około 2000? Jest możliwe, że wskoczy na właściwe gdy wejdzie na wyższe obroty? Pompa oryginalna za 1070 zł z aso, a nic nie pomogło. Załamały mi się ręce po tym.

Szczeże nie sprawdzałem zmontowałem wszystko do kupy zalałem oliwa i śmiga wszystko zrobiłem z tego postu i żyje autko

 

Opublikowano
W dniu 18.05.2020 o 08:59, Gregorski3 napisał:

 

Do mojej A6 C6 2.0 tfsi BPJ

pompa oleju (z 1.8T) - 06A115105B (koło pompy ma 31 zębów)
rura ssąca - 06A115251 (długa) lub 06B115251 (krótka) w zależności od miski olejowej (u mnie jest krótka - silnik BPJ)
koło na wał - 06A105209 lub 06A105209B (to jest to samo koło)
łańcuch napędu pompy (z 1.8T) - 06A115125
napinacz łańcucha (z 1.8T) - 06A115130
uspokajacz fali olejowej - 06B103623P
śruby pompy 2 szt - N90704007 (tylko 2 szt. bo w miejsce 3 sztuki wkręca się szpilkę M10/M8)

Lub opcja druga z mniejsza ilością zębów na pompie ( tak mam u siebie )

koło pompy oleju (23 zęby z 2.0 TDI) - 038115121C
łańcuch napędu pompy (z 2.0 TDI) - 038115230A
napinacz łańcucha (z 2.0 TDI) - 038115130

I reszta części jak u góry.

Zastanawiam się nad zmianą koła z 31 zębów na 23 - czy da to większe ciśnienie? Dlaczego wybrałeś zestaw z tdi, a nie podany wyżej? Zastanawiam się również nadal jakie jest prawidłowe ciśnienie przy 2000 obrotów, mierzyłeś może?

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Kodzi12 napisał:

Zastanawiam się nad zmianą koła z 31 zębów na 23 - czy da to większe ciśnienie? Dlaczego wybrałeś zestaw z tdi, a nie podany wyżej? Zastanawiam się również nadal jakie jest prawidłowe ciśnienie przy 2000 obrotów, mierzyłeś może?

Nie z tdi ja brałem z 1.8t pisałem kilka postów wyżej ja mam na 31 zębach. 

 

Edytowane przez marcinps
Opublikowano
1 minutę temu, marcinps napisał:

Nie z tdi ja brałem z 1.8t pisałem kilka postów wyżej ja mam na 31 zębach. Mnie chodziło o to że numery wzielem od Gregorski3, a montowałem zestaw do 1.8t sorki jeżeli przez to wprowadziłem w błąd. Ja mam wszystko to co jest potrzebne do benzyny. 

 

 

Opublikowano

Pompa,która ma 23 zęby daje większe ciśnienie na biegu jałowym. Często można spotkać wpisy na necie ,że na pompie 31 zębów nadal pojawia się błąd na wolnych obrotach na bardzo rozgrzanym oleju. U mnie na pompie 23 zęby na jałowym jest ok 1.3-1.4 bara na rozgrzanym oleju.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
5 godzin temu, Gregorski3 napisał:

Pompa,która ma 23 zęby daje większe ciśnienie na biegu jałowym. Często można spotkać wpisy na necie ,że na pompie 31 zębów nadal pojawia się błąd na wolnych obrotach na bardzo rozgrzanym oleju. U mnie na pompie 23 zęby na jałowym jest ok 1.3-1.4 bara na rozgrzanym oleju.

Dzięki wielkie. Sprawdzę jeszcze jak ciśnienie będzie wyglądać na wyższych obrotach przy 31 zębach, jeśli za mało to przynajmniej wiem co może poprawić sytuację.

Opublikowano

Ode mnie taka aktualizacja na temat sytuacji. Pompa wymieniona na nową oryginał, tą z silnika 1.8t (1050 zł), ciśnienie się poprawiło ale jednak na 2000 obrotach brakowało tego 0,5 bara do minimalnego ciśnienia (którym jest 2,7). Poszła decyzja żeby zmienić koło pompy na mniejsze z 23 zębami plus napinacz i łańcuch, czyli zestaw, który podał Gregorski i wszystko w końcu okej. Aktualnie na 2000 obrotów mam ciśnienie ok. 4,5 bara, a na 2500 obrotów ciśnienie wskoczyło na 5 barów. Jałowe obroty dają 1,5 bara. Oczywiście wszystko było sprawdzone na rozgrzanym silniku. Dzięki panowie za pomoc. ;)

Opublikowano

Witam,

Panowie w moim 2.0 tfsi włożona była pompa z 1.8 i ciśnienie na jałowym wynosiło podobnie jak u was 0,5 bara. Zmiana oleju na 5w40 podniosła ciśnienie do 0,8. Kilka dni temu zmieniłem koło z 31 zębów na 23 z łańcuchem i napinaczem ale poprawa to ok. 0,1 bara więc teraz jest 0,9. Mechanik uspokaja że to nie jest najgorszy wynik ale ostatnia naprawa po zatarciu silnika ok. rok temu wyniosła prawie 7 tyś. i nie chce powtórki. Tylko że nie mam już pomysłów jak uzyskać te 1,2 bara na jałowym.
Może ktoś z Was coś doradzi?

Z góry dzięki,

Pozdrawiam

Opublikowano
8 godzin temu, Harderro napisał:

Witam,

Panowie w moim 2.0 tfsi włożona była pompa z 1.8 i ciśnienie na jałowym wynosiło podobnie jak u was 0,5 bara. Zmiana oleju na 5w40 podniosła ciśnienie do 0,8. Kilka dni temu zmieniłem koło z 31 zębów na 23 z łańcuchem i napinaczem ale poprawa to ok. 0,1 bara więc teraz jest 0,9. Mechanik uspokaja że to nie jest najgorszy wynik ale ostatnia naprawa po zatarciu silnika ok. rok temu wyniosła prawie 7 tyś. i nie chce powtórki. Tylko że nie mam już pomysłów jak uzyskać te 1,2 bara na jałowym.
Może ktoś z Was coś doradzi?

Z góry dzięki,

Pozdrawiam

Jakie masz ciśnienie na wyższych obrotach? Tj. 1200 - 1300 obrotów i między 2000 - 3000? Patrzyłeś też na stan pompy? Może sama pompa już po prostu wytarta.

Opublikowano

Kurcze, wszystko zmienione wg spisu, łańcuch i napinacz nowy, pompa używka z małym kółkiem 038115121A. I nadal na niskich obrotach pojawia się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju :/. Pompa wstawiona bez przeróbek. Czy w niej nie trzeba było czegoś zaślepiać? Czy źle coś kojarzę? U mnie już ktoś wcześniej zamontował taką pompę, lecz z dużym kółkiem, mechanik miał tylko zmienić kółko na mniejsze, a on przełożył całą pompę... Silnik chodzi prawidłowo, odpala z półobrotu, nie kopci itp itd. Proszę o rady.

 

Opublikowano
7 godzin temu, migolc napisał:

Kurcze, wszystko zmienione wg spisu, łańcuch i napinacz nowy, pompa używka z małym kółkiem 038115121A. I nadal na niskich obrotach pojawia się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju :/. Pompa wstawiona bez przeróbek. Czy w niej nie trzeba było czegoś zaślepiać? Czy źle coś kojarzę? U mnie już ktoś wcześniej zamontował taką pompę, lecz z dużym kółkiem, mechanik miał tylko zmienić kółko na mniejsze, a on przełożył całą pompę... Silnik chodzi prawidłowo, odpala z półobrotu, nie kopci itp itd. Proszę o rady.

 

Dlaczego pompa używka? Sprawdzał chociaż w jakim stanie była pompa przed przełożeniem? Może być, że ta używka już jest w złym stanie i jest jakimś słabym zamiennikiem, jak np. ridex. Jaki masz olej zalany? Jeśli pompa jest w dobrym stanie to trzeba będzie szukać przyczyny gdzie indziej.

Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, Kodzi12 napisał:

Dlaczego pompa używka? Sprawdzał chociaż w jakim stanie była pompa przed przełożeniem? Może być, że ta używka już jest w złym stanie i jest jakimś słabym zamiennikiem, jak np. ridex. Jaki masz olej zalany? Jeśli pompa jest w dobrym stanie to trzeba będzie szukać przyczyny gdzie indziej.

Nic nie sprawdzał... Siedziała od 1.9 TDI z dużym kółkiem, zamówiłem z all całą, używaną pompę z małym kółkiem (bo było taniej niż samo kółko w sklepie), miał przełożyć samo kółko, a zamienił całą pompę... Obie pompy ori. Przy nagrzaniu auta do 90st, na vcds, 17-licznik, wartości mierzone, do ok 1400 obr/min cały czas jest info, że P<min, lecz na zegarach brak komunikatu o niskim ciśnieniu oleju. 

Komunikat na FIS pojawia się podczas nagrzewania się auta.

Gdzie indziej tzn co masz na myśli? Zaworki w podstawie filtra oleju? Pierścienie wariatora?

 

Edytowane przez migolc
Opublikowano
8 godzin temu, migolc napisał:

Nic nie sprawdzał... Siedziała od 1.9 TDI z dużym kółkiem, zamówiłem z all całą, używaną pompę z małym kółkiem (bo było taniej niż samo kółko w sklepie),

 

Jeśli całą pompę kupiłeś taniej niż samo kółko w sklepie to już tutaj coś śmierdzi. Nie sądzę żeby ktoś sprzedawał pompę w dobrym stanie za takie grosze, może się mylę no ale tego nie wiemy bo nie sprawdziliście.

 

8 godzin temu, migolc napisał:

miał przełożyć samo kółko, a zamienił całą pompę... 

 

Koleś zrobił więcej niż miał powiedziane żeby zrobić, bo rozumiem, że nie konsultował z Tobą sprawy. Ogólnie to na Twoim miejscu szukałbym innego mechanika.

 

8 godzin temu, migolc napisał:

Obie pompy ori. Przy nagrzaniu auta do 90st, na vcds, 17-licznik, wartości mierzone, do ok 1400 obr/min cały czas jest info, że P<min, lecz na zegarach brak komunikatu o niskim ciśnieniu oleju. 

Komunikat na FIS pojawia się podczas nagrzewania się auta.

 

Jaki jest stan pompy co została zamieniona? Strzelam, że pompa, którą kupiłeś jest już nieźle wytarta i sobie nie radzi. Jeśli poprzednia pompa jest w lepszym stanie to możesz z nią spróbować.

Ile ostatecznie jest tego ciśnienia? Jeśli nie sprawdziliście ciśnienia przed zmianą pompy i po to będzie ciężko, bo nie można się dowiedzieć czy zmiana kółka cokolwiek dała. Dodatkowo potrzebne są wartości, bo to, że komputer pokazuje p<min dużo nie daje bo nie wiemy czy ciśnienie to 0.1 bara, czy 0.3, a może 0.6.

Jaki olej masz wlany? 5w30/40?

Ogólnie to trochę niechlujnie to wszystko zrobione, delikatnie mówiąc. Będziesz mieć teraz kolejne koszty żeby rozbierać i sprawdzać wszystko, z czego to drugie powinno być zrobione przed jakąkolwiek wymianą.

8 godzin temu, migolc napisał:

Gdzie indziej tzn co masz na myśli? Zaworki w podstawie filtra oleju? Pierścienie wariatora?

 

Trochę wróżenie bo nie wiemy czy auto nie jest głośne albo nie bierze dużo oleju, więc przyczyn może być. Napinacz łańcucha, pierścienie wariatora, uszczelki, olej może po prostu gdzieś uciekać. 

Ciśnienie najlepiej zmierzyć manometrem, bo czujnik może też być uszkodzony. No i jeśli faktycznie będziesz znowu rozbierać dół to dobrze też sprawdzić jak się mają panewki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...