Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Konwersja pompy oleju z 2.0 tfsi gbg na 1.8t


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podstawowy błąd to zakup używanej pompy. Nie wiem czy to Ty tez na a6 klubie poruszasz ten sam problem ale podałem tak numer nowej pompy Pierburg w dobrej cenie . Pracy z wymianą pompy jest sporo więc nie warto bawić się w używki. I pomiary nie z vcds tylko i wyłącznie manometr.

Opublikowano
6 godzin temu, Kodzi12 napisał:

Jeśli całą pompę kupiłeś taniej niż samo kółko w sklepie to już tutaj coś śmierdzi. Nie sądzę żeby ktoś sprzedawał pompę w dobrym stanie za takie grosze, może się mylę no ale tego nie wiemy bo nie sprawdziliście.

Te kpl pompy można kupić za ok 100 zł; samo, nowe, małe kółko w sklepie kosztuje ok 150 zł.

 

Koleś zrobił więcej niż miał powiedziane żeby zrobić, bo rozumiem, że nie konsultował z Tobą sprawy. Ogólnie to na Twoim miejscu szukałbym innego mechanika.

No zrobił nie tak jak mu powiedziałem. Zakręcił się.

 

Jaki jest stan pompy co została zamieniona? Strzelam, że pompa, którą kupiłeś jest już nieźle wytarta i sobie nie radzi. Jeśli poprzednia pompa jest w lepszym stanie to możesz z nią spróbować.

Stanu technicznego "nowej" pompy nie znam. Wizualnie nie nosi oznak zużycia.

 

Ile ostatecznie jest tego ciśnienia? Jeśli nie sprawdziliście ciśnienia przed zmianą pompy i po to będzie ciężko, bo nie można się dowiedzieć czy zmiana kółka cokolwiek dała. Dodatkowo potrzebne są wartości, bo to, że komputer pokazuje p<min dużo nie daje bo nie wiemy czy ciśnienie to 0.1 bara, czy 0.3, a może 0.6.

Jaki olej masz wlany? 5w30/40?

5w30

 

Ogólnie to trochę niechlujnie to wszystko zrobione, delikatnie mówiąc. Będziesz mieć teraz kolejne koszty żeby rozbierać i sprawdzać wszystko, z czego to drugie powinno być zrobione przed jakąkolwiek wymianą.

Trochę wróżenie bo nie wiemy czy auto nie jest głośne albo nie bierze dużo oleju, więc przyczyn może być. Napinacz łańcucha, pierścienie wariatora, uszczelki, olej może po prostu gdzieś uciekać. 

Coś tam górę silnika słychać, ale nie jakoś przesadnie. Co do spalania oleju to nie wiem, nie dolewałem, kupiłem auto w takim stanie. Ogólnie widać, że ten silnik już ktoś rozbierał, uszczelkę pod głowicą kiedyś wymieniał itp.

 

Ciśnienie najlepiej zmierzyć manometrem, bo czujnik może też być uszkodzony. No i jeśli faktycznie będziesz znowu rozbierać dół to dobrze też sprawdzić jak się mają panewki.

Panewki podobno w porządku.

Opublikowano
51 minut temu, Gregorski3 napisał:

Podstawowy błąd to zakup używanej pompy. Nie wiem czy to Ty tez na a6 klubie poruszasz ten sam problem ale podałem tak numer nowej pompy Pierburg w dobrej cenie . Pracy z wymianą pompy jest sporo więc nie warto bawić się w używki. I pomiary nie z vcds tylko i wyłącznie manometr.

Witam.
Tak, na a6 to też ja. No rozumiem, ale logika podpowiada, że skoro po zmianie pompy/przełożenia problem nadal występuje i to w podobnym przedziale obrotów, to chyba winą nie będzie sama pompa, tylko jakaś wewnętrzna nieszczelność. 

 

Wracając do ciśnienia, to było mierzone na pierwszej pompie/dużym kółku i na rozgrzanym było niecały 1 bar. Jak jest teraz, to nie wiem. 

Opublikowano

Migolc ja u siebie robiłem wszystko na ori częściach u mnie wszystko do konwersji pompy plus dodatkowo łańcuszek napinacz i dekiel nowy całość w de wyszła 1400 euro po rabatach i powiem jedno ja nauczyłem się że jak ładować to tylko ori wiem droższe ale w razie czego wiesz że masz nowe, a z używkami to różnie bywa. 

Opublikowano
W dniu 29.12.2021 o 10:33, migolc napisał:

Witam.
Tak, na a6 to też ja. No rozumiem, ale logika podpowiada, że skoro po zmianie pompy/przełożenia problem nadal występuje i to w podobnym przedziale obrotów, to chyba winą nie będzie sama pompa, tylko jakaś wewnętrzna nieszczelność. 

 

Wracając do ciśnienia, to było mierzone na pierwszej pompie/dużym kółku i na rozgrzanym było niecały 1 bar. Jak jest teraz, to nie wiem. 

 

Opublikowano

Witam niestety nie wiem gdzie powinienem się spytać więc napiszę tutaj 

Jestem w trakcie składania silnika 2.0 tfsi bul bardzo proszę o pomoc z jakimi siłami nm Powinnem dokręcać. Dół silnika jak i górę dziękuję za każdą pomoc 

Opublikowano

Wszystkich pytających mnie na PW o zestaw do konwersji pompy informuję,że ja żadnych części nie kompletuję i nie sprzedaję. Na forum są osoby zajmujące się sprzedażą części więc proszę ich pytać . Reszta na pewno dostępna na aledrogo. 

Opublikowano

Cześć wszystkim, jestem posiadaczem Audi A4 B7 2.0 TFSI quattro. Kupiłem samochód rok temu i tak sobie jeżdze nim. Ostatnio sie dowiedziałem, że cisnienie oleju na rozgrzanym oleju na jałowym biegu jest 0,8 bara a przy odcinie 10 bar. Wiem, że samochód miał robioną konwersje na pompe z innego silnika tylko, nie wiem jakiego, podejrzewam 1.8t. Co mógłbym zrobić, żeby zmniejszyć te cisnienie, bo chyba te 0,8 bara jest okej na jałowych, żadna kontrolka oleju nie wyskakuje, w ogóle. Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam ;) 

Opublikowano (edytowane)

@bdrezek91 wiem że taki lekki odkop ale poradziłeś sobie z tym problemem? Bo tak się składa że mam taki sam silnik

Edytowane przez MaTIII689
Opublikowano
2 godziny temu, MaTIII689 napisał(a):

@bdrezek91 wiem że taki lekki odkop ale poradziłeś sobie z tym problemem? Bo tak się składa że mam taki sam silnik

 

Cześć, tak poradziłem sobie, wsadziłem podstawę filtra oleju z silnika bez turbo 2.0 fsi a w tej podstawie jest regulator cisnienia i trzyma bodajrze 5 bar 

Opublikowano
19 godzin temu, bdrezek91 napisał(a):

 

Cześć, tak poradziłem sobie, wsadziłem podstawę filtra oleju z silnika bez turbo 2.0 fsi a w tej podstawie jest regulator cisnienia i trzyma bodajrze 5 bar 

dużo przerabiania jest?

Opublikowano

@bdrezek91 jaką wstawiałeś aluminiową czy plastikową?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...