Skocz do zawartości
IGNOROWANY

94’ B5 ADR Black Daily - odbudowa -> OEM+


brodziaty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono.

Pragne rozpocząć temat od pokazania samochodu w aktualnym stanie, na bieżąco temat będzie aktualizowany i uzupełniany wraz z fotostory na ile pozwoli mi czas przy dwójce dzieci ;) 

 

A wiec do rzeczy: 

* A4 B5 
* 1994r

* 290220km w dniu zakupu 

*1.8 ADR + podtlenek sekwencja

* SEDAN

*4x airbag

* climatronic

*elektryka przod (szyby + lusterka)

* lampy soczewki przod poliftowe

* lampy tył hella black

* skorzana kierownica OEM S-LINE

* dekory carbon

* Gwint AP (przód + tył)

 

Samochod kupiłem w marcu 2020, ze względu na to ze w okolicach nie było nic konkretnego ze zdrowa blacharka zdecydowałem się na egzemplarz mocno zaniedbany mechanicznie ale ze zdrowa karoseria, gdyż pracuje na warsztacie i mechanika i reszta to nie problem. Samochód dużo przeszedł ale silnik zdrowy, nie bierze oleju. Kupiony z zajechany łożyskiem prawy przód (wyło tak ze słychać mnie było z kilometra) i cieknącym zaciskiem prawy tył. 

Samochod ciężko odpalał na benzynie, gasł, prychał, nie miał trzeciego stopu, zwisająca podsufitke, inne boczki z tylu i zderzak na trytytkach z przodu. 

Zgniecione przewody klimatyzacji od jazdy na gwincie, przetarta miske olejowa i cieknący parownik z LPG...ale jak to ja, zauważyłem potencjał i powiedziałem „będę robić”.
 

Pod spodem dzienniczek napraw od marca 2020:

22.03.2020.r zakup samochodu 

23.03.2020.r

-wymiana zacisku prawy tył (TRW)

-wymiana łożyska prawy przód (SKF)

- wymiana płynu hamulcowego ATE SL6

24.03.2020.r

-wymiana gałki zmiany biegów 

-wymiana akumulatora MaxGear 61Ah 540A

25.03.2020.r

-Wymiana oleju 5w30 mobil super 3000 + filtr oleju FILTRON + filtr powietrza FILTRON + kabinowa FILTRON

26.03.2020.r

- Wymiana osłon przegubow wewnętrznych

28.04.2020.r

-Wymiana świec zapłonowych DENSO K20TT 

30.04.2020.r

-Ozonowanie wnętrza

-Wymiana opon na letnie DUNLOP SPORT BLURESPONSE 195/55/R15 + wyważenie.

1.05.2020.r.

-naprawa dźwigni hamulca ręcznego 

2.05.2020.r

-wymiana sondy lambda DELPHI 

5.05.2020.r

- wymiana czujnika temp wody ERA

8.05.2020.r

-naprawa wydechu złącze elastyczne i do środkowego nowa rura ( Gawrońscy S.C. )

10.05.2020.r

- wymiana nieoryginalnego radia kenwood na Audi Gamma V + ogarnięcie wiązki A19 plus radia na tiptop + naprawa wewnętrznego lusterka wstecznego + wymiana 3 żarówek w liczniku

15.05.2020.r

- Wymiana przednich dolnych tylnich wahaczy MEYLE

19.05.2020 

- wymiana łączników stabilizatora + obsad + końcówek drążków kierowniczych + pełna geometria 3D przodu i tylu ?

nowe przewody klimy parownik chłodnica osuszacz i skraplacz w drodze i nabicie klimy,  w najbliższym czasie rozrząd komplet z pompa wody, paski, uszczelka pokrywy zaworów, łańcuszek rozrządu z napinaczem, sprzeglo i skora oraz nowe koło a także tuleje belki tył i wiele innych.

CEL: doprowadzić auto do stanu OEM+
 

Bede informować o postępach prac nad trupkiem ;) 

P.S. 206 tez moje...z seryjnego mały potworek wyszedł ;) 

 

 

image.jpg

EFF7568B-B770-4D6D-85DA-34B426CA961E.jpeg

D82F7FA4-2198-49B7-BD21-4E6D343C9465.jpeg

39C1A1D1-2504-4104-86C9-948531CAEECB.jpeg

Edytowane przez brodziaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@update

19.05.2020 

- wymiana łączników stabilizatora + obsad + końcówek drążków kierowniczych + pełna geometria 3D przodu i tylu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, michal040493 napisał:

Polecam zajrzeć pod listwy dolne drzwi i skasować ruda ;)

Aż z ciekawości zajrzę dzisiaj, przy zawiasach dolnych drzwi przednich po obu stronach był tylko nalot taki w formie kurzu który schodził pod palcem ale już go nie ma, ciekawe co pod listwami czycha ;) 

 

@EDIT

Cisza spokoj, nie mam nakładek na doły drzwi zero rdzy ?

Edytowane przez brodziaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łooo panie szacunek, wielu to pewnie by sie poddalo przy takiej liscie kaprysow, bezawaryjnosci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mukade93 napisał:

łooo panie szacunek, wielu to pewnie by sie poddalo przy takiej liscie kaprysow, bezawaryjnosci :)

Dziękuje ;) Powolutku do przodu, w przyszły piątek zrzucam cały przód i wpada nowy kompletny rozrząd Continental + napinacz łańcuszka i łańcuszek rozrządu, nowy parownik LPG, przewody układu chłodzenia (bo ciekną i gubi płyn), cały komplet nowych przewodów klimatyzacji wraz z osuszaczem, chlodnica klimy poliftowa, uszczelka pokrywy zaworów i paskami osprzętu plus rolki no i nowe alufelgi wraz z wyważeniem. 
4653B70B-DEE0-4542-AD59-9A35D95EA7EF.jpeg

Odrazu może odpowiem dlaczego pakuje w to auto tyle kasy i pracy, bo z dwojga złego wole mieć zdrowe auto blacharsko i doprowadzić je mechanicznie do stanu prefekt niż niby sprawne porobione ale jednak nie wiem tego na pewno ;)
 

to be continued...

Edytowane przez brodziaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@update 

Wczoraj wpadły alufelgi 15tki ori z wyważeniem nowymi wentylami krótkimi 12mm + wycieraczki „banany” BOSCH AeroTwin PLUS i wymiana przednich żarówek w soczewkach na Osram NightBreaker i uzupełnienie wszystkich brakujących śrubek we wnętrzu (łącznie 23), ktoś rozbierał szpej wnętrza i nie podkręcał do porządku. 
 

Na chwile obecna prezentuje się tak a ja poszukuje ładnej podsufitki bez szyberdachu w kolorze jasnym lub ciemnym (najlepiej ciemny ale jasny tez przygarnę), foteli skora w bdb stanie i bdb cenie ? i zderzaka tył.

 

Czy lampy poliftowe pasują bez przeróbek do przedlifta? Te czarne zaczynaja mnie wkurzać w całokształcie  a dążę do oryginału.

 

30B259E0-7D09-4484-93D3-5D40D2E1D6BF.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacunek za zaangażowanie i chęć przywrócenia niemłodego już samochodu do sensownego stanu. Życzę powodzenia tym bardziej że samemu pochwalam idę utrzymania samochodu w stanie OEM i może mały + ;)

Z tą podsufitka to zastanów się czy nie lepiej dać do tapicera albo samemu oklejać. Widzilem w necie filmiki i nie wygląda to na ultraskomplikowane. Sam już widzę że prędzej czy później mnie to czeka - są już pierwsze oznaki :/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maciej_m napisał:

Szacunek za zaangażowanie i chęć przywrócenia niemłodego już samochodu do sensownego stanu. Życzę powodzenia tym bardziej że samemu pochwalam idę utrzymania samochodu w stanie OEM i może mały + ;)

Z tą podsufitka to zastanów się czy nie lepiej dać do tapicera albo samemu oklejać. Widzilem w necie filmiki i nie wygląda to na ultraskomplikowane. Sam już widzę że prędzej czy później mnie to czeka - są już pierwsze oznaki :/

 

 

Dziękuje za dobre słowo :)  Dzięki takim komentarzom dostaje dodatkowego wiatru w żagle. Staruszek z mojego egzemplarza bo z początku produkcji, ale prawdę mówiąc im starszy tym dla mnie lepszy, jakoś tak lubię ;)
 

Za to moj rocznik produkcji o rok młodszy od a4 i wychowanie jeszcze w stylu naprawić a nie wyrzucić i wymienić na inne nowe z pominięciem elementów eksploatacyjnych bo tutaj nigdy nie oszczędzałem na nich :) 

Czy masz jakieś doświadczenie odnośnie konkretnego materiału do oklejenia ? Nie ukrywam ze całe wnętrze docelowo chce zrobić w all black łącznie z podsufitka tylko szukam trwałego i sensownego sposobu na malowanie daszkow przeciwsłonecznych żeby nie świeciły się a jednocześnie lakier nie schodził pod paznokciem. Same plastiki łatwo pomalować akrylem z baza lub o dziwo lakierem tekstylnym (w 206) ze zdjęcia robiłem słupki i całe wnętrze na czarno z materiałem włącznie i efekt przerósł moje oczekiwania). 
 

Pozdrawiam

P.S. Fajnie ze na tym forum są normalni ludzie a nie zadufani w sobie użytkownicy którzy tylko potrafią marudzić i narzekać. 
 

?
 

 

Edytowane przez brodziaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jeszcze nic nie robiłem. Materiały muszą być stricte do samochodu. Żadna meblówka nie wchodzi w grę.

Jeżeli sam wyjmiesz i wyczyścisz płytę podsufitki to podejrzewam, że tapicer samochodowy bardzo Cię nie skaleczy za ponowne oklejanie ale trzeba się z nim domówić co do ceny. Tapicer będzie miał dostęp zarówno do przyzwoitego materiału jak i dobrego kleju kontaktowego w aerozolu. No i przede wszystkim będzie miał doświadczenie więc nie zmarnuje materiału. Samo wymontowanie i ponowny montaż podsufitki to na moje oko 2/3 pracy.

Kupowanie używanej podsufitki moim zdaniem mija się z celem bo najmłodsze B5 (polifty) mają już 20 lat a po tam czasie gąbka, która była pod materiałem ulega biodegradacji. Nawet jak jeszcze nie odpadła to za chwilę to zrobi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, maciej_m napisał:

Sam jeszcze nic nie robiłem. Materiały muszą być stricte do samochodu. Żadna meblówka nie wchodzi w grę.

Jeżeli sam wyjmiesz i wyczyścisz płytę podsufitki to podejrzewam, że tapicer samochodowy bardzo Cię nie skaleczy za ponowne oklejanie ale trzeba się z nim domówić co do ceny. Tapicer będzie miał dostęp zarówno do przyzwoitego materiału jak i dobrego kleju kontaktowego w aerozolu. No i przede wszystkim będzie miał doświadczenie więc nie zmarnuje materiału. Samo wymontowanie i ponowny montaż podsufitki to na moje oko 2/3 pracy.

Kupowanie używanej podsufitki moim zdaniem mija się z celem bo najmłodsze B5 (polifty) mają już 20 lat a po tam czasie gąbka, która była pod materiałem ulega biodegradacji. Nawet jak jeszcze nie odpadła to za chwilę to zrobi.

 

Dzięki za opinie, masz racje, jeśli mam łupić używkę podsufitke za 100-200zl i za rok dwa lub szybciej mieć to samo to lepiej faktycznie zdjąć moja oddać do tapicera i mieć spokoj na o wiele dłużej no i kolejnym argumentem jest całkowicie nowy materiał a nie mimo wszystko używany...

Jak wyglada kwestia montażu lampki poliftowej do przedliftowej podsufitki ? Musi być również podsufitka poliftowa czy jest możliwość rezania ? Dodatkowo pytanie o raczki w podsufitce z lampkami, jest możliwość dołożenia ? Rozumiem ze w tym momencie kwestia pociągnięcia zasilania z lampki przedniej lub plusa po stacyjce i tyle ? 
 

pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@update

dzisiejsze prace: 

-wyjęcie akku, demontaż całego szpeju z podszybia (serwo, komp, akumulator, podstawka akumulatora, mocowanie kompa LPG, i plastiki. Całkowite przedmuchanie odpływu pod akku sprężonym powietrzem, wyczyszczenie cisnieniowo karszerem, odkurzenie reszty syfu z podszybia, wyczyszczenie podstawki akku i pomalowanie na czarno farba antykorozyjna, usunięcie całego szlamu. Zdjęcie starej uszczelki pod obudowę ECU zakonserwowanie blachy, montaż nowej uszczelki pod ECU oraz linki otwierania maski. Ponowny montaż wraz z ułożeniem kabli. 
 

Suma sumarum okazało się ze nie tam był problem a pod dywanikiem przy gumowym korku. Zerwanie gumowej nakładki z kawałka gumy. Oczyszczenie wszystkiego do zera, Konserwacja miejsca zatkanie dziurki gumowym korkiem wraz z silikonem. Przy wymianie foteli na skore podsufitki i boczków ściągnę dywan do wyprania (chemicznie) i muszę ogarnac ten otwór na porządnie z dwóch stron. Zaspawac, zakonserwować i wygluszyc całość. 
 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lampek to się nie wypowiem bo nie zgłębiałem kwestii różnic przedlift/polift. Może będzie po prostu pasowała poliftowa podsufitka i problem będziesz miał rozwiązany? Na fotografiach wyglądają podobnie z dokładnością do otworu pod lampkę.

 

Edytowane przez maciej_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem za Twoja rada ze oddam podsufitke do tapicera i jak będę na etapie demontażu/montażu to spróbuje założyć poliftowa lampkę do siebie. A nóż się uda...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że staruszek trafił w dobre ręce ✌️ powodzenia w doprawadzaniu do stanu OEM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uda się uda. :)
Musisz trochę podciąć sufit, bo lapmka jest większa, ale polecam poszukać już innej ewentualnie z A6 C5, w którym masz dwie diody podświetlające wnętrze z przodu. Fajna sprawa jak jedziesz w nocy. Masz delikatnie (nie chamsko) oświetlony lewarek skrzyni i okolice. Kabelki to raczej nie problem. Tak samo z ewentualnym dołożeniem dodatkowej lampki oświetającej tylne siedzenie.

Jakbyś chciał montować poliftowy sufit i jego dać do naprawy/tuningu i montować. To pod uchwyty/rączki musisz dać dystanse. Jest temacik na forum, ja dawno go nie czytałem, aby opowiedzieć ze szczegółami, ale na pewno znajdziesz.

 

Powodzenia w dalszym przywracaniu jej do żywych. :) Moja też w ADRze, ale bez podtlenku i troszkę młodsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, qruku napisał:

Widać że staruszek trafił w dobre ręce ✌️ powodzenia w doprawadzaniu do stanu OEM ?

Serdecznie dziękuje :) Małymi kroczkami...:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2020 o 00:01, ppatryk napisał:

Uda się uda. :)
Musisz trochę podciąć sufit, bo lapmka jest większa, ale polecam poszukać już innej ewentualnie z A6 C5, w którym masz dwie diody podświetlające wnętrze z przodu. Fajna sprawa jak jedziesz w nocy. Masz delikatnie (nie chamsko) oświetlony lewarek skrzyni i okolice. Kabelki to raczej nie problem. Tak samo z ewentualnym dołożeniem dodatkowej lampki oświetającej tylne siedzenie.

Jakbyś chciał montować poliftowy sufit i jego dać do naprawy/tuningu i montować. To pod uchwyty/rączki musisz dać dystanse. Jest temacik na forum, ja dawno go nie czytałem, aby opowiedzieć ze szczegółami, ale na pewno znajdziesz.

 

Powodzenia w dalszym przywracaniu jej do żywych. :) Moja też w ADRze, ale bez podtlenku i troszkę młodsza :)

Dzięki za rady co i jak ! Co się trafi w lepszym stanie to założę, chciałbym bajerancko ale wiadomo jak jest z częściami ori z tamtych lat. Mam nadzieje ze cos znajdę :) 

@UPDATE

29.05.2020.r 

-Wymiana rozrządu Gates PowerGrip (Pasek, rolka, napinacz, hydronapinacz) + pompa wody HEPU ?

-Wymiana paska osprzętu (wielorowkowy Bosch)

-Wymiana paska napędu sprężarki klimatyzacji (Bosch)

- Wymiana kompletnych przewodów klimatyzacji oraz chłodnicy, osuszacza, parownika i na nowe wraz z dławikiem wstępnym (sitko), zaworem rozprężnym, czujnikami ciśnienia itd. 
 

-Wymiana parownika (stary był rozciekniety na króćcach i obudowie) na KME TUR 204KM, wraz z zarobieniem nowej baryłki przy przewodzie zasilającym LPG. 
 

-Odblokowanie pływaka w butli LPG (metoda skuteczna chociaż chalupnicza, gumowy młotek) 

P.S. Poszukuje sprawnej sprężarki klimatyzacji, niestety moja swoje przeszła i nakrętka z przewodu wysokiego ciśnienia tak chwyciła na gwincie Alu ze wykręciłem ja razem z gwintem, zreszta i tak była zmielona... ;)

:)

529BB7FB-6D95-4D1C-80C2-C504AC643E29.jpeg

Edytowane przez brodziaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UPDATE 31.05.2020.r 

-Wymiana siłowników klapy tylnej na OEM Audi

- Wymiana wszystkich żarówek z tylu

-Założenie bagażnika dachowego OEM Audi 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...