Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Opony Goodyear EXCELLENCE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oponki tej firmy są bardzo dobre :] osobiście opon Goodyear używam ale w wersji zimowej.

Letnie mam Michelin Pilot które są oponami naprawdę z górnej pólki...

Opublikowano

Nie mają zbyt dobrych jak sobie tam czytam :gwizdanie:

Jeżeli zakręty Cię w ogóle nie interesują, to opony będą ok, ale jak lubisz pojechać czasem nieco szybciej, to rozejrzyj się za 16'' z oponami w komplecie (sam tak zrobiłem, tyle że zamiast 16'' kupiłem 17'') ;) 16'' Daje kosmiczną przewagę w zakrętach nad 15''.

Opublikowano

dają przewage w zakretach 16 nad 15 ale tez gumy muszą mieć odpowiednia szerokość żeby mogły łapac przyczepność odpowiednią :hi::good:

Opublikowano

Miałem w 15'' 205/60 (rozmiar fabryczny) i też na zakrętach była porażka. Przede wszystkim profil opony, między 195/65/15 a 205/55/16 jest wielka różnica w prowadzeniu, za to pozostałe czynniki nie zmieniają się w znaczący sposób.

Opublikowano

Hej!

Jeździłem zeszły sezon letni na oponach Good Year Excellence 205/55/R16 . Opony rewelacyjne jak do codziennej jazdy. Przyczepność na suchym jak i na mokrym dobra. Te opony kupiłem nowe, są po jednym sezonie i mam je na sprzedaż, bo zmieniam felgi i będe zakładał szersze gumy. Opony mam na sprzedaż z alu felgami, które też kupiłem nowe zeszłej wiosny. Felgi 16" rzecz jasna.

Opublikowano

rozumiem że tanio :mysli: :mysli: :mysli: :gwizdanie: :gwizdanie: :cool1:

Przystępnie :)

Opublikowano

Panowie co Wy tak anty do 15stek ? Wielką różnice w prowadzeniu w zakrętach widzicie..

Musze troche obalic wasze tezy.. :przebiegly: To co trzyma nas w zakrętach i ogólnie wpływa na przyczepnośc i odpowiada za bezpieczeństwo to szerokośc, profil opony jakośc samej gumy, rodzaj jak i głębokośc bieżnika akurat rozmiar kapcia w calach nie jest taki ważny ponieważ powierzchnia opony jaka się styka z podłożem (przy tej samej szerokości opony) w przypadku 15 - do 16 cali naprawde nie wiele się różni :cool1:

Znacznie większy wpływ (baaa powiem ze bardzo duży) na bezpieczeństwo w tych zakrętach ma stan zawieszenia a nie ta róznica w potencjalnie wiekszej o te 5 cm^2 powierzchni styku :wink4: którą "czujecie"...

Opublikowano

Panowie co Wy tak anty do 15stek ? Wielką różnice w prowadzeniu w zakrętach widzicie..

Musze troche obalic wasze tezy.. :przebiegly: To co trzyma nas w zakrętach i ogólnie wpływa na przyczepnośc i odpowiada za bezpieczeństwo to szerokośc, profil opony jakośc samej gumy, rodzaj jak i głębokośc bieżnika akurat rozmiar kapcia w calach nie jest taki ważny ponieważ powierzchnia opony jaka się styka z podłożem (przy tej samej szerokości opony) w przypadku 15 - do 16 cali naprawde nie wiele się różni :cool1:

Znacznie większy wpływ (baaa powiem ze bardzo duży) na bezpieczeństwo w tych zakrętach ma stan zawieszenia a nie ta róznica w potencjalnie wiekszej o te 5 cm^2 powierzchni styku :wink4: którą "czujecie"...

zgadzam sie z toba ale np. 225 wygląda lepiej na 17 niż na 15 feli a im wiecej gumy na szer. to lepiej :good: :good:
Opublikowano

Przede wszystkim za trzymanie odpowiada wysokość opony (tzn. ona jest najsłabszym punktem opony na 15'' feldze). Przy założeniu felg 16'' automatycznie obniżamy profil opony (aby utrzymać stałą wielkość koła) mamy zdecydowanie lepsze zachowanie auta w zakrętach, tzn. opona już nam się tak nie kładzie.

Co nam daje przyczepność? Siła tarcia, która ma być większa od siły odśrodkowej w zakręcie. Jaki jest wzór na siłę tarcia i odpowiedz sobie sam co daje większa powierzchnia styku...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...