Skocz do zawartości
IGNOROWANY

PO170 korekta paliwa b1


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W moim audi swieci kontrolka silnika. Na komputerze pokazuje blad korekcji paliwa. Auto jeździ normalnie, ma moc, obroty raczej nie faluja. Audi bierze trochę oleju jakieś 0.2l/1000km i trochę dymi ale tylko na rozgrzanym silniku na biegu jalowym i to nie zawsze.

Jest jeszcze problem z tankowaniem na stacji, bo ciągle odbija pistolet tak jakby bak był pełny. Trzeba się mocno nameczyc żeby odpowiednio włożyć pistolet żeby było ok.

Wymienione w ostatnim czasie : swiece, kable zaplonowe, olej, filtr paliwa, przepływomierz.

Pomoże ktoś w usunięciu tego błędu?

 

Opublikowano

Do zrobienia log statyczny i dynamiczny 2+33 albo w innym razie do wróżki. Powodów może być dużo u najprędzej ten nowy przeplywomierz, który z jakiej jest firmy?

Opublikowano

Delphi więc chyba nie tak zle

Opublikowano

Zdziwilbys się ale te samochody w pewnych kwestiach nie tolerują zamienników innych niż idą na pierwszy montaż. U Ciebie zapewne był bosch więc taką trzeba było kupić. Jak zrobisz logi to będzie widać.

Opublikowano

No być może masz rację. Zapomniałem jeszcze dodać że gdy wrzucę na luz i auto zaczyna schodzić z obrotow to obroty na chwilę zatrzymują się na ok 1000 i dopiero tak po 2-3 sekundach lecą w dół do ok 650 i odrazu normuja się na ok 750. To też mogło by znaczyć że winna jest przepływka? 

Kumpel ma skodę Octavię więc jak będzie miał czas to podmienie od niego ta przepływke i się okaże. Czy po wymianie musze adoptować ?

Opublikowano
20 godzin temu, przem8 napisał:

Do zrobienia log statyczny i dynamiczny 2+33 albo w innym razie do wróżki. Powodów może być dużo u najprędzej ten nowy przeplywomierz, który z jakiej jest firmy?

A co myślisz o zaworze węgla aktywnego par paliwa? Może to on jest winny że wyskakuje ten błąd i ciężko zatankować paliwo ? Jest to możliwe?

Opublikowano

W pierwszej kolejności sprawdził bym porządnie szczelność dolotu, jak będzie ciągnął lewe powietrze to błąd się będzie pojawiał. Jeśli zaś dolot jest szczelny to sprawdził bym ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Jakie masz korekty w grupie 32 w silniku, oraz jaką wartosć pokazuje przepływomierz na wolnych obrotach?

Opublikowano
7 godzin temu, luckd napisał:

W pierwszej kolejności sprawdził bym porządnie szczelność dolotu, jak będzie ciągnął lewe powietrze to błąd się będzie pojawiał. Jeśli zaś dolot jest szczelny to sprawdził bym ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Jakie masz korekty w grupie 32 w silniku, oraz jaką wartosć pokazuje przepływomierz na wolnych obrotach?

Na jalowym pokazuje 2.29 g/sekundę. Sondy na jalowym 1sza - 0.78, 2ga-0.68. Dolot szczelny. Ciśnienie paliwa raczej jest dobre, obroty faluja tylko delikatnie na jalowym i trzeba się dobrze przyjrzeć żeby zauważyć to na obrotomierzu. Z tego co mówił mechanik na jakiejś sondzie jest założony emulator.

Czasami po odpaleniu gdy cofam auto i puszczę sprzęgło to przez ok 5 sekund auto ma wahania obrotow w zakresie od 300- 800, przy czym gdy ma te 300 to słychać głośne zgrzyty.

 

Opublikowano

Lpg masz tam zamontowane? Przepływka wygląda ok. 

1sza - 0.78, 2ga-0.68     czy to są korekty krótko i długoterminowe z grupy 32?

Opublikowano

Daj te logi, a nie będą tworzone jakieś niestworzone historie.

Opublikowano (edytowane)

 Nie ma LPG .Mam tylko amatorski sprzęt do diagnozowania niestety, więc logi odpadają. Mogę sprawdzić niektóre parametry podczas jazdy i na biegu jalowym. Jutro bede mial trochę czasu to postaram się wam to tutaj opisać. Jest tam opcja wykresu, ze moge porownac prace 2 elementow w tym samym czasie.

Parametry na biegu jalowym. Mogę porównać 2 wybrane na wykresie. Które wybrać?

Edytowane przez RaaZZ
Opublikowano

Zrob wskazania przeplywki i korekty krótkie sondy na 3 biegu od 1,5 do odcinki z pedalem w podłodze podczas jazdy oczywiście.

Korekty masz masakryczne.

Opublikowano

Te korekty bardzo dziwne, na jałowych masz za bogatą mieszankę a pod obciążeniem zbyt ubogą. Wężyk od zaworu oparów paliwa możesz na próbę zaślepić i zobaczyć czy coś się zmieni ale wątpię. Przepływomierz wymieniłeś w związku z tym błędem P0170 i czy po wymianie coś się zmieniło? Padająca pompa paliwa również może powodować takie problemy. U mnie w 1.6 też pojawiał się ciągle błąd ubogiej mieszanki, po sprawdzeniu wszystkiego wziąłem się za sprawdzenie ciśnienia paliwa i okazało się że zamiast 3bar były 2bar. Może wymień filtr paliwa jeśli dawno nie był wymieniany.

Opublikowano
37 minut temu, luckd napisał:

Te korekty bardzo dziwne, na jałowych masz za bogatą mieszankę a pod obciążeniem zbyt ubogą. Wężyk od zaworu oparów paliwa możesz na próbę zaślepić i zobaczyć czy coś się zmieni ale wątpię. Przepływomierz wymieniłeś w związku z tym błędem P0170 i czy po wymianie coś się zmieniło? Padająca pompa paliwa również może powodować takie problemy. U mnie w 1.6 też pojawiał się ciągle błąd ubogiej mieszanki, po sprawdzeniu wszystkiego wziąłem się za sprawdzenie ciśnienia paliwa i okazało się że zamiast 3bar były 2bar. Może wymień filtr paliwa jeśli dawno nie był wymieniany.

Wszystkie parametry, które tu wstawiam są póki co na biegu jalowym. Filtr paliwa wymieniłem niedawno. Przepływomierz wymieniał poprzedni właściciel, podobnie jak tez przewód paliwowy i gruszke od podciśnienia. Też miał pewnie ten błąd i chciał się go pozbyć ale nie umiał i sprzedał auto.

Hmm no mówicie że przepływomierz nie sprawny czy pompa paliwa. No ale kurde to auto ma moc, obroty nie faluja, nie szarpie , właściwie nic takiego złego się nie dzieje co by mogło wskazywać na awarię tych elementów.

Najbardziej wkurzaja mnie spadajace obroty przy manewrowaniu kierownica na parkingu i te zgrzyty no wlasnie nie wiem czego. Ale podobno to normalne przy tak małym silniku że pompa nie daje rady i obroty spadają.

Opublikowano (edytowane)

Luckd- czyli wymieniłeś ta pompę paliwa przez to że na kompie pokazywalo ci za małe ciśnienie.A jakieś inne objawy miales typu: szarpanie, spadek mocy ?

Edytowane przez RaaZZ
Opublikowano

Komputerem ciśnienia nie sprawdzisz, trzeba podpiąć miernik pod listwę wtryskową i odczytać. Z objawów to miałem tylko ten błąd 16555/P0171, auto jeździło w miarę normalnie nie szarpało, moc była. Te korekty miałem troche lepsze niż u ciebie max +10%.

Ty jednak masz błąd P0170 i to może powodować jeszcze lambda, zwłaszcza że wspomniałeś o jakimś emulatorze.

Opublikowano (edytowane)

Po czasach wtrysku idzie dojść co z pompą ale jak się nie ma czym i nie chce zrobic poprawnej diagnostyki to się będzie tak bujać z problemem i filozofowac. Emulator może być na sondzie za katem, a jeśli jest na regulacyjnej to brawa za pomysłowość.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
16 godzin temu, przem8 napisał:

Zrob wskazania przeplywki i korekty krótkie sondy na 3 biegu od 1,5 do odcinki z pedalem w podłodze podczas jazdy oczywiście.

Korekty masz masakryczne.

Tak jak mówiłeś 3 bieg 1.5 obrotow i pedal w podłodze.

A tutaj na biegu jalowym

Opublikowano

Z tego co wstawiłeś to wychodzi, że problem jest na biegu jałowym. Nie wiem co go boli, może jakaś nieszczelność albo jeszcze coś.

Wstaw jeszcze jak możesz napięcie sondy i czasy wtrysku.

Opublikowano

A możliwe że to regulator ciśnienia paliwa za to odpowiada i raz daje mniejsze ciśnienie na wtryski a raz za duże i stąd ten błąd korekcji paliwa ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...