gumiśś Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 (edited) Witam majstrów. Jaki aku do adpka w full biedzie? Według wlepy JOA 40ah i 175amper prądu rozruchowego ale to za mały .Altek 70 tka. Robię krótkie odcinki,zdarza się że auto stoi tydzień bez odpalania, mam aku 70 i 680 rozruchu ale to będzie za duży. Jaki włożyć? Edited May 27, 2020 by gumiśś
george Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 ~60 - 62 Ah 600-600 A i zima niestraszna. Ważne, aby wszystkie odbiorniku typu ładowarka i inne były odpięte. Co co marki Varta/Topla Energy. Wybierz takiego producenta, którego produkty schodzą z magazynów.
gumiśś Posted May 27, 2020 Author Posted May 27, 2020 2 godziny temu, george napisał: ~60 - 62 Ah 600-600 A i zima niestraszna. Ważne, aby wszystkie odbiorniku typu ładowarka i inne były odpięte. Co co marki Varta/Topla Energy. Wybierz takiego producenta, którego produkty schodzą z magazynów. Marka już wybrana, kwestia dobrania Ah wezmę 60 tke i 580 rozruchu myślę że bedzie ok
george Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 6 minut temu, gumiśś napisał: Marka już wybrana, kwestia dobrania Ah wezmę 60 tke i 580 rozruchu myślę że bedzie ok Jak najbardziej.
KINIAM Posted May 28, 2020 Posted May 28, 2020 Tak z moich zapisków to 60-64Ah 510-640A. Mam YUASA YBX5027 62Ah 620A mimo aktywnej eksploatacji, napięcie na klemach po trasie ok.13V po 12 godzinach spada na 12,6-12,7V ale gęstość elektrolitu 1,25. Alternator nigdy nie naładuje aku na full. Dwa razy do roku doładowuję i "robię" gęstość elektrolitu na poziomie 1,28.
gumiśś Posted May 29, 2020 Author Posted May 29, 2020 A jakby założyć np 45ah i 400 amper, często widzę taki w 1.6 ale nie wiem jak to się sprawdza na dłuższą mete i jak będzie z odpalaniem po dłuższym postoju
matmac Posted May 29, 2020 Posted May 29, 2020 Możesz włożyć nawet i 70Ah, wcale nie będzie zły. Będzie po prostu zbytecznie za duży i może się nie ładować do pełna, a akumulatory nie lubią być nie w pełni naładowane, bo wtedy wyraźnie skraca się ich życie. 45Ah też dałoby radę, ale będzie bardzo intensywnie eksploatowany, jak na swoje parametry, i krócej pożyje (czyli na przykład 3 lata zamiast 6). Coś w przedziale 60-62Ah w obudowie L2 wydaje się optymalne. Jakby tak dwa razy do roku go dodatkowo naładować z prostownika do pełna i dbać to to, żeby nie stał głęboko rozładowany, to pożyje długo i szczęśliwie.
krzysiek_f Posted June 1, 2020 Posted June 1, 2020 Mi poprzedni aku 44 Ah (dedykowany do tego auta) wytrzymał 8 lat. Silnik 1.6 ANA
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now