flo333 Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 Witam, ostatnio wywaliło mi komunikat na desce "wspomaganie hamowania: ograniczona funkcja. Dalsza jazda możliwa, udaj się do serwisu" oraz "System start-stop:awaria. Funkcja niedostępna, udaj się do serwisu" Po podpięciu OBDEleven następujące błędy: Elektronika silnika: U041500 Przednie czujniki systemów wspomagających: B163002 Interfejs diagnostyczny magistrali danych: B163002 Elektronika hamulców: C11EC04 co zauważyłem to czasem hamulec nie reaguje idealnie tylko z tak jakby zacięciem/przerwą, czyli hamowanie nie jest wtedy idealnie płynne. Miał ktoś podobne doświadczenia? chciałbym się zorientować zanim udam się do serwisu bo tylko taka opcja jest dostępna w mojej lokalizacji.
Muskel1 Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 OBD eleven to zabawka a nie program diagnostyczny. Podepnij to do VCDS i odczytaj błędy. Jak nie masz to jedź na spota niech Ci koledzy odczytają.
flo333 Opublikowano 28 Maja 2020 Autor Opublikowano 28 Maja 2020 49 minut temu, Muskel1 napisał: OBD eleven to zabawka a nie program diagnostyczny. Podepnij to do VCDS i odczytaj błędy. Jak nie masz to jedź na spota niech Ci koledzy odczytają. wedle życzenia Log-NLT-WAUZZZF41HA056253-29982km-18629mi.txt
flo333 Opublikowano 28 Maja 2020 Autor Opublikowano 28 Maja 2020 Ps. potrzebuje również dorobić zagubiony kluczyk oraz kartę z nawigacją ( nie musi być najnowasza ważne żeby nie krzyczało ciągle o kartę ) czy da się to ogarnąć poza serwisem?
Muskel1 Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 (edytowane) 19 minut temu, flo333 napisał: wedle życzenia Log-NLT-WAUZZZF41HA056253-29982km-18629mi.txt 33 kB · 1 pobranie Próbowałeś je kasować czy powracają te błędy bo tam masz zarówno nowe z 24.05 jak i ze stycznia. Czy te błędy nowe nie wyskoczyły przypadkiem w czasie odpalania lub krótko po starcie? Bo masz przy 305 obr/min napięcie tylko troche ponad 10 Volt. Czy Akumulator nie jest przypadkiem walnięty? Wysłużony? Przebieg niby żaden ale to nie ma nic do znaczenia jak auto długo stało i krótkie odcinki jeżdzone. Takie błedy z brakiem komunikacji właśnie przy rpzładowanych akumulatorach sie zapisuja. Edytowane 28 Maja 2020 przez Muskel1
flo333 Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Opublikowano 29 Maja 2020 W dniu 28.05.2020 o 21:23, Muskel1 napisał: Próbowałeś je kasować czy powracają te błędy bo tam masz zarówno nowe z 24.05 jak i ze stycznia. Czy te błędy nowe nie wyskoczyły przypadkiem w czasie odpalania lub krótko po starcie? Bo masz przy 305 obr/min napięcie tylko troche ponad 10 Volt. Czy Akumulator nie jest przypadkiem walnięty? Wysłużony? Przebieg niby żaden ale to nie ma nic do znaczenia jak auto długo stało i krótkie odcinki jeżdzone. Takie błedy z brakiem komunikacji właśnie przy rpzładowanych akumulatorach sie zapisuja. Próbowałem kasować ale bezskutecznie, fakt jest że auto było przez nieznany mi okres niejeżdżone, ale pali bez zarzutu więc nawet by mi do głowy nie przyszedł akumulator, tym bardziej że kluczyk krzyczał o nową baterię. Dystanse robię bardzo krótkie bo do pracy jakieś 5km i czasem na zakupy po drodze, wiadomo od czasu do czasu jakaś dalsza trasa ale rzadko ostatnio. Też zauważyłem że część tych błędów tak jakby po podłączeniu się pokazała ale komunikat na desce dostałem około 14 a część alarmów jest z 16:30. Sugerujesz żeby go w pełni naładować i po tym skasować błędy? Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.
Muskel1 Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 (edytowane) Podładować na pewno nie zaszkodzi. Ten jeden błąd zapisany jest przy 305 obr/min To nie sa warunki pracy silnika tylko jego rozruch. Takie prędkości ma właśnie rozrusznik 400-500 obr. Fakt że u Ciebie mniejsza predkość obrotowa ale to może świadczyć o rozładowanym akku bo napiecie miałeś troche ponad 10 Volt. Edytowane 29 Maja 2020 przez Muskel1
MarcinOslo Opublikowano 30 Maja 2020 Opublikowano 30 Maja 2020 Podladowac aku napewno nie zaszkodzi ,aczkolwiek te bledy w ABS nie wygladaja na efekt slabego aku. Sprobuj je skasowac ,jesli powrócą lub sie nie da skasowac ,to trzeba szukac problemu w ABS.
flo333 Opublikowano 30 Maja 2020 Autor Opublikowano 30 Maja 2020 Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i miał podobną sytuację w BMW że aku pomimo bezproblemowego rozruchu był padnięty bo są jakieś inne do systemów start-stop i są podobno bardzo wrażliwe moduły w nowych autach i wystarczy mały niedobór na którymś module i będzie sypał błędami komputer. Spróbuję gdzieś ogarnąć dobry aku na testy lub znaleźć kogoś kto może sprawdzić czymś ten obecny czy faktycznie niedomaga a jak nie to trzeba będzie zaryzykować i kupić nowy. Do tego momentu śledzę temat i czekam na kolejne sugestie. Dzięki.
Muskel1 Opublikowano 30 Maja 2020 Opublikowano 30 Maja 2020 Ważne przy wyborze Aku czy jest AGM czy nie i należy zakodować po wymianie.
flo333 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2020 Zrobiłem kilka pomiarów, mówią one wam coś na temat?
flo333 Opublikowano 3 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2020 i jeszcze coś takiego, jeden przy zapalonym aucie drugi przy zgaszonym Log-NLT.txtLog-NLT-WAUZZZF41HA056253.txt
vvalery Opublikowano 3 Czerwca 2020 Opublikowano 3 Czerwca 2020 W dniu 30.05.2020 o 21:18, Muskel1 napisał: Ważne przy wyborze Aku czy jest AGM czy nie i należy zakodować po wymianie. Jakoś tu gość nie koduje i mu wszystko lata:
Muskel1 Opublikowano 3 Czerwca 2020 Opublikowano 3 Czerwca 2020 (edytowane) Pewnie że bedzie latało ale nie tak jak należy. On akurat ma Akku EFB przez pewien czas bedzie latało ale jak masz Akku AGM i nie wsadzisz takiego tylko np EFB albo odwrotnie namiejsce EFB AGM i nie zakodujesz to długo sie nie nacieszysz. AGM sa ładowane wyższym napięciem i to trzeba wpisać do sterownika. Edytowane 3 Czerwca 2020 przez Muskel1
flo333 Opublikowano 7 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2020 Witam, czyli z waszych sugestii wynika że wymiana aku powinna rozwiązać problem, dobrze rozumiem? kodowanie vcds gdzieś widziałem więc da radę zrobić, chyba
Muskel1 Opublikowano 7 Czerwca 2020 Opublikowano 7 Czerwca 2020 Czy to rozwiąże problem nie wiem ale na pewno wykluczy jedą z możliwych przyczyn.
flo333 Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam ponownie, auto wróciło z serwisu, wymieniony czujnik G608 po wymianie tego zniknęła część błędów i zaczął poprawnie działać system start stop, lecz nadal świeci się czerwona kontrolka od awarii plus informacja na disie przy każdym odpalaniu auta o awarii hamulca, ze skanu VCDS wychodzi: 15381504 - Bulb for Parking Light: Hydraulic Brake Boost C123E F0 [173] - Limit Value Reached 16646145 - predictive route data B1630 02 [009] - Signal Failure 1123591 - predictive route data B1630 02 [009] - Signal Failure odebrałem auto z serwisu bo dosyć że zapłaciłem 4x tyle co gdybym sam zamówił ten czujnik g608 to jeszcze za ponowną diagnozę chcieli kolejną opłatę plus kosztorys dalszej naprawy. Gdzieś wyczytałem że jeżeli sterownik zbyt wiele razy pokaże błąd który nie zostanie usunięty to trzeba potem moduł wymieniać, w tym przypadku moduł ABS 2017 a4 fault code c123e hydraulic brake booster - limit value reached FORUMS.ROSS-TECH.COM Hi, i have a fault with an a4 that i cant get any info on, any help would be appreciated. erwin vehicle specific info is down at the moment so hopefully someone has some knowledge on this fault. so far i have... Jakieś sugestie? Edytowane 27 Sierpnia 2020 przez flo333
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się