Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DPF w A4 B8 i masa sadzy na minusie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakiś czas temu wyskoczył mi błąd czujnika ciśnienia DPF . kupiłem nowy ale stary po skasowaniu błędu wrócił do normalności wiec nie wymieniałem . Jeżdżę tak już kilka miesięcy i temat generalnie zamknięty ( chyba ) bo dziś sprawdziłem parametry dpf i oto wyniki . powiedzcie mi czy wszystko jest ok ?  co mnie niepokoi to zmierzona masa sadzy MINUS 3.28 g 

2009 rok silnik caga

       Adres 01: Silnik  (03L 906 022 MK)

10:47:55
  IDE00427   Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia -3 hPa
  IDE00430-ENG104207   Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000  
  IDE00431-ENG104207   Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000  
  IDE00432   Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 7469 s
  IDE00433   Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.18 l
  IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 9.38 g
  IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy -3.28 g
  IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 95437 m
  IDE01407   Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 8.86 l
  ENG106430   Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych 117.9 °C
  ENG105211   Objętość strumienia spalin filtra cząstek stałych 30.9 mł/h
  ENG105228   Temperatura powierzchni filtra 132.3 °C

Opublikowano

Wyglada to dobrze, co ile Ci wypala? 

Opublikowano (edytowane)

Prawde mówiąc ta mierzona wartość masy sadzy -3,28 g nie jest mierzona (no bo jak?) tylko obliczana przez sterownik na podstawie wartości różnicy ciśnienia (-3 hPa) i zawartości popiołu. Wartość ujemna wskazuje  nieprawidłową adaptację czujnika lub uszkodzenie węży od czujnika do filtra cząstek stałych. Sprawdzić węże pod względem popiołu i uszkodzeń. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Ale generalnie jest ok? Czy się powinienem czymś przejmować? 

Opublikowano

Nie jest ok bo czujnik z jakiegos powodu minus wstawia. Albo czujnik do wymiany albo gdzieś wężyki do niego przytkane albo nie szczelne.

Opublikowano
17 godzin temu, Muskel1 napisał:

Nie jest ok bo czujnik z jakiegos powodu minus wstawia. Albo czujnik do wymiany albo gdzieś wężyki do niego przytkane albo nie szczelne.

Ale czujnik cisnienia ? czy jest jeszcze jakis inny czujnik ? bo tak jak wspomniałem w pierwszym poscie, czujnik cisnienia wywalał mi kiedys błąd, ale sie naprawił sam :D mam kupiony drugi oryginalny ale wożę go w schowku :)

Opublikowano

Tak czujnik ciśnienia.

Opublikowano
2 godziny temu, Muskel1 napisał:

Tak czujnik ciśnienia.

ok ide wymieniac . powiedz czy jeszcze muszę coś po wymianie robic?

Opublikowano (edytowane)

Tak. Czujnik ciśnienia musi być zaadoptowany np.VCDSem 

 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Po przyuczeniu czujnika gasisz zapłon wyciagasz kluczyk i po 1-2 min spawdzasz na włączonym zapłonie vcdsem w sterowniku silnika w rozszerzonych blokach pomiarowych czy sie udało. Szkaj dwóch wartości. Różnica ciśnien i różnica ciśnien offset. Obie powinny być zbliżone do 0 hPa. Jak nie to spróbuj przyuczyć jeszcze raz.

20200530_134716.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Witam. Czy przez źle działający czujnik różnicy ciśnień może być większe spalanie? 

Opublikowano

Wieksze spalanie moze mieć wiele objawów. Co ile km Ci DPF wypala?

Opublikowano

Nie wiem dokładnie co ile wypala ale postaram się zwrócić na to uwagę. Zastanawia mnie ujemny wynik zmierzonej sadzy, czujnik był wymieniany jakiś czas temu. Spalanie dość wysokie i co dziwne sadza na tłumiku.. 

IMG_20200918_124410.jpg

Opublikowano
Godzinę temu, Popek81 napisał:

Nie wiem dokładnie co ile wypala ale postaram się zwrócić na to uwagę. Zastanawia mnie ujemny wynik zmierzonej sadzy, czujnik był wymieniany jakiś czas temu. Spalanie dość wysokie i co dziwne sadza na tłumiku.. 

IMG_20200918_124410.jpg

Ja wymieniłem u siebie czujnik i dalej mam na minusie. Ale wypala mi co jakiś czas. Ostatnio z 200 km temu. Nie wiem w czym może być problem. A może tak ma być? 

Opublikowano

Sam nie wiem, gdy kupiłem auto z przebiegiem 68tys kominy były czyste, jakiś czas temu zauważyłem że jest inaczej i zaczął więcej palić, zmieniłem nawet mapę i teraz z 170 ma 190 hp. Wcześniej było 206 ale nie sądzę że to wina tunera. Ciężki temat ogólnie, już rok z tym walczę.. Przy wciśnięciu gazu do obrotów ochrony dwumas widać delikatnie czarny dymek, dosłownie przez chwilę.. Korekcję wtrysków wydają się w normie. 

Opublikowano

W VCDS zaznacz czas odostatniego wypalania lub kilometry od ostatniego wypalania, roznica cisnienian, obliczona masa, zmierzona masa.

Najlepiej jechać do jakiegoś ogarnientego tunera by oszacował stan poszczególnych podespołów na grzebków mechaników nawet nie ma co liczyć.

Temat DPF jest jak rzeka i można popłynąć nawt na dziesiatki tys.

 

Opublikowano

Jutro ogarnę  dziękuję za zainteresowanie. To prawda temat rzeka eh.. 

Opublikowano

Wtryski bierz pod uwage na samym końcu chyba najdroższa rzecz w tych sprawach. W VCSD korekta wtrysków powinna być max. + - 1.5mg/stroke na wolnych obrotach przy 90°C.

Opublikowano

Korekty są ok w takim razie najwyzsza wartość  to coś +-0.23. A czy egr może mieć wpływ na to? Przepływomierz też wymieniony z dobrego na dobry :/

Opublikowano

EGR też ma wpływ za zapychanie sie DPF. 

Tak jak pisałem wczesniej na poczatek zapodaj z VCDS:

Roznica cienień, zawartośc popiołu w oleju, wartosć sadzy obliczona, wartość sadzy zmierzona.

Zrob logi dynamiczne rożnicy ciśnień czyli silnik 90°C 3bieg i pedał do podłogi zakres obrotów od 1500-4000obr/min maksymalna roznica ciśnień powinna wynosić do 200hPa jak jest powyżej to wtedy dpf do czyszczenia lub usunięcie ale jak kto woli ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...