kubajvc Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 Jakiś czas temu wyskoczył mi błąd czujnika ciśnienia DPF . kupiłem nowy ale stary po skasowaniu błędu wrócił do normalności wiec nie wymieniałem . Jeżdżę tak już kilka miesięcy i temat generalnie zamknięty ( chyba ) bo dziś sprawdziłem parametry dpf i oto wyniki . powiedzcie mi czy wszystko jest ok ? co mnie niepokoi to zmierzona masa sadzy MINUS 3.28 g 2009 rok silnik caga Adres 01: Silnik (03L 906 022 MK) 10:47:55 IDE00427 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia -3 hPa IDE00430-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000 IDE00431-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000 IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 7469 s IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.18 l IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 9.38 g IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy -3.28 g IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 95437 m IDE01407 Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 8.86 l ENG106430 Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych 117.9 °C ENG105211 Objętość strumienia spalin filtra cząstek stałych 30.9 mł/h ENG105228 Temperatura powierzchni filtra 132.3 °C
Muskel1 Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 (edytowane) Prawde mówiąc ta mierzona wartość masy sadzy -3,28 g nie jest mierzona (no bo jak?) tylko obliczana przez sterownik na podstawie wartości różnicy ciśnienia (-3 hPa) i zawartości popiołu. Wartość ujemna wskazuje nieprawidłową adaptację czujnika lub uszkodzenie węży od czujnika do filtra cząstek stałych. Sprawdzić węże pod względem popiołu i uszkodzeń. Edytowane 29 Maja 2020 przez Muskel1
kubajvc Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Opublikowano 29 Maja 2020 Ale generalnie jest ok? Czy się powinienem czymś przejmować?
Muskel1 Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 Nie jest ok bo czujnik z jakiegos powodu minus wstawia. Albo czujnik do wymiany albo gdzieś wężyki do niego przytkane albo nie szczelne.
kubajvc Opublikowano 30 Maja 2020 Autor Opublikowano 30 Maja 2020 17 godzin temu, Muskel1 napisał: Nie jest ok bo czujnik z jakiegos powodu minus wstawia. Albo czujnik do wymiany albo gdzieś wężyki do niego przytkane albo nie szczelne. Ale czujnik cisnienia ? czy jest jeszcze jakis inny czujnik ? bo tak jak wspomniałem w pierwszym poscie, czujnik cisnienia wywalał mi kiedys błąd, ale sie naprawił sam mam kupiony drugi oryginalny ale wożę go w schowku
kubajvc Opublikowano 30 Maja 2020 Autor Opublikowano 30 Maja 2020 2 godziny temu, Muskel1 napisał: Tak czujnik ciśnienia. ok ide wymieniac . powiedz czy jeszcze muszę coś po wymianie robic?
Muskel1 Opublikowano 30 Maja 2020 Opublikowano 30 Maja 2020 (edytowane) Tak. Czujnik ciśnienia musi być zaadoptowany np.VCDSem Edytowane 30 Maja 2020 przez Muskel1 1
Muskel1 Opublikowano 30 Maja 2020 Opublikowano 30 Maja 2020 (edytowane) Po przyuczeniu czujnika gasisz zapłon wyciagasz kluczyk i po 1-2 min spawdzasz na włączonym zapłonie vcdsem w sterowniku silnika w rozszerzonych blokach pomiarowych czy sie udało. Szkaj dwóch wartości. Różnica ciśnien i różnica ciśnien offset. Obie powinny być zbliżone do 0 hPa. Jak nie to spróbuj przyuczyć jeszcze raz. Edytowane 30 Maja 2020 przez Muskel1
Popek81 Opublikowano 18 Września 2020 Opublikowano 18 Września 2020 Witam. Czy przez źle działający czujnik różnicy ciśnień może być większe spalanie?
mazur1990 Opublikowano 18 Września 2020 Opublikowano 18 Września 2020 Wieksze spalanie moze mieć wiele objawów. Co ile km Ci DPF wypala?
Popek81 Opublikowano 18 Września 2020 Opublikowano 18 Września 2020 Nie wiem dokładnie co ile wypala ale postaram się zwrócić na to uwagę. Zastanawia mnie ujemny wynik zmierzonej sadzy, czujnik był wymieniany jakiś czas temu. Spalanie dość wysokie i co dziwne sadza na tłumiku..
kubajvc Opublikowano 18 Września 2020 Autor Opublikowano 18 Września 2020 Godzinę temu, Popek81 napisał: Nie wiem dokładnie co ile wypala ale postaram się zwrócić na to uwagę. Zastanawia mnie ujemny wynik zmierzonej sadzy, czujnik był wymieniany jakiś czas temu. Spalanie dość wysokie i co dziwne sadza na tłumiku.. Ja wymieniłem u siebie czujnik i dalej mam na minusie. Ale wypala mi co jakiś czas. Ostatnio z 200 km temu. Nie wiem w czym może być problem. A może tak ma być?
Popek81 Opublikowano 18 Września 2020 Opublikowano 18 Września 2020 Sam nie wiem, gdy kupiłem auto z przebiegiem 68tys kominy były czyste, jakiś czas temu zauważyłem że jest inaczej i zaczął więcej palić, zmieniłem nawet mapę i teraz z 170 ma 190 hp. Wcześniej było 206 ale nie sądzę że to wina tunera. Ciężki temat ogólnie, już rok z tym walczę.. Przy wciśnięciu gazu do obrotów ochrony dwumas widać delikatnie czarny dymek, dosłownie przez chwilę.. Korekcję wtrysków wydają się w normie.
mazur1990 Opublikowano 18 Września 2020 Opublikowano 18 Września 2020 W VCDS zaznacz czas odostatniego wypalania lub kilometry od ostatniego wypalania, roznica cisnienian, obliczona masa, zmierzona masa. Najlepiej jechać do jakiegoś ogarnientego tunera by oszacował stan poszczególnych podespołów na grzebków mechaników nawet nie ma co liczyć. Temat DPF jest jak rzeka i można popłynąć nawt na dziesiatki tys.
Popek81 Opublikowano 18 Września 2020 Opublikowano 18 Września 2020 Jutro ogarnę dziękuję za zainteresowanie. To prawda temat rzeka eh..
mazur1990 Opublikowano 18 Września 2020 Opublikowano 18 Września 2020 Wtryski bierz pod uwage na samym końcu chyba najdroższa rzecz w tych sprawach. W VCSD korekta wtrysków powinna być max. + - 1.5mg/stroke na wolnych obrotach przy 90°C.
Popek81 Opublikowano 18 Września 2020 Opublikowano 18 Września 2020 Korekty są ok w takim razie najwyzsza wartość to coś +-0.23. A czy egr może mieć wpływ na to? Przepływomierz też wymieniony z dobrego na dobry :/
mazur1990 Opublikowano 19 Września 2020 Opublikowano 19 Września 2020 EGR też ma wpływ za zapychanie sie DPF. Tak jak pisałem wczesniej na poczatek zapodaj z VCDS: Roznica cienień, zawartośc popiołu w oleju, wartosć sadzy obliczona, wartość sadzy zmierzona. Zrob logi dynamiczne rożnicy ciśnień czyli silnik 90°C 3bieg i pedał do podłogi zakres obrotów od 1500-4000obr/min maksymalna roznica ciśnień powinna wynosić do 200hPa jak jest powyżej to wtedy dpf do czyszczenia lub usunięcie ale jak kto woli
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się