adam1974 Opublikowano 9 Czerwca 2020 Opublikowano 9 Czerwca 2020 (edytowane) Witam.Od jakiegos czasu borykam sie z silnikiem.Silnik czasami po dluzszym postoju(np nocnym) po dopaleniu przerywa ok 10-15 sekund.Po sprawdzeniu w drugim cylindrze pokazuja sie kropelki plynu chlodniczego.Plyn ten pewnie byl przyczyna pekajacych swiec i wpadniecia izolatora do silnika.Pezez to na gladzi jest rysa,wrzerki,tlok (gora)poobijana.Cisnienie mierzone dzisiaj tj 9,06,20 na goracym silniku 1 cyl 10,4bar 2 cyl 10,4bar 3 cyl 10,2 bar 4 cyl 11 bar cisnienia mierzone 9.02,20r"....... sprawdzilem na cieplym silniku cisnienie sprezania(w nawiasie wartosci z zimnego silnika) i tak: 1cylinder 11,7 ( 11,6 ) 2cylinder 11,5 ( 11,3 ) 3cylinder 11,5 ( 11 ) 4cylinder 11,5 ( 11,4 ) .........." oraz pomiary z 23,05 ,20r.z cieplego silnika 1cylinder 10,5 2cylinder 10,5 3cylinder 10,2 4cylinder 11,5 ================== Jak widac troche ogolnie cisnienie poszlo tak jakby w dol. Silnik chodzi dobrze,ciagnie,oleju nie bierze.Odpala normalnie z tym ze ma wyzsze obroty i czasem jak wspomnialem nierowno chodzi pprzez 10-15 sekund. Ogolnie musze cos zrobic,jesli glowice to wedlug wiekszosci opini i dol silnika.Za kpl. remont silnika uslyszalem od ok 12 tys zl i to u kilku mechanikow.Cena zaporowa.Rozgladam sie za silnikiem uzywanym ale tu wiekszosc twierdzi ze to kupowanie kota w worku chyba ze z pewnego zrodla,od znajomego itp.Nieznam nikogo.Ceny za kpl uzywany silnik wachaja sie w ok 3,5-4,5 tys.,za slupek od ok 2-3 tys, zl Czy majac takie cisnienie sprezania warto kupic sama glowice zregenerowania (koszt 1,5tys. zl) i ja zalozyc? Jakos nie chce mi sie wierzyc ze wszyscy co robia glowice to i z automatu robia bloki(doly silnikow) Jak to jest? Jesli ktors ma chec zaglebic temat to: https://a4-klub.pl/topic/458257-nierownomierna-praca-silnika/ Lpg a pekajace izolatory swiec LPG-FORUM.PL LPG-Forum.pl Edytowane 9 Czerwca 2020 przez adam1974
Tycjan Opublikowano 10 Czerwca 2020 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Ja robiąc głowice, nie ruszalem dołu Podobne objawy do twoich, telepanie po odpaleniu przez jakiś czas, test na co2 i czapka w gore. Mnie wyszla naprawa około 3000, części i głowica po regeneracji za którą zapłaciłem 1100zl, robota moja A z tymi 12 tysiącami to ktoś chyba przekalkulował, to już naprawdę lepszym rozwiązaniem będzie wymiana silnika
grubcio1980 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Zdejmiesz czapkę i będzie wiadomo czy ruszać dół. Można się pokusić o same piescienie jeżeli gładzie ok. 12 koła to bezsens 3/4 samochodu ?
majkel_majki Opublikowano 10 Czerwca 2020 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Jeżeli gładź cylindra jest porysowana, ma wżery i poobijane jest denko tłoka to ja takiej naprawy nie widzę. Wymiana samej głowicy to w tym wypadku naprawa na sztukę.
adam1974 Opublikowano 11 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2020 (edytowane) Gdzie znajde podane momenty dokrecania srub silnika? I jaka jest nasadka do odkrecenia glowicy RIBE czy SPLINE? i dlugosc co wyczytalem min 10cm Edytowane 11 Czerwca 2020 przez adam1974
Tycjan Opublikowano 11 Czerwca 2020 Opublikowano 11 Czerwca 2020 Jeżeli chodzi o momenty dokręcenia głowicy wszystkie momenty będą podane na instrukcji montażu uszczelki pod glowica, jeśli idzie o inne śruby to raczej jakaś serwisówka pomoże. Śruby raczej ribe bynajmniej u mnie tak było Jak zrzucasz walki z napinaczem to wcale nie musi być taka długa
adam1974 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2020 Glowica sciagnieta.Na gladzi nie widac zbyt duzych rysek.za to tlok jest troche poobijany w dwóch miejscach. Poza tym dziwne bo wal korbowy na znaku a kolo pasowe walka rozrzadu jakby o kilka stopni przesuniete wzgledem znacznika na obudowie. Załączone pliki: DSC07668.JPG Rozmiar pliku: 1,9 MB Wyświetleń: 1 DSC07669.JPG Rozmiar pliku: 1,5 MB Wyświetleń: 1 DSC07671.JPG Rozmiar pliku: 1,8 MB Wyświetleń: 1 DSC07672.JPG Rozmiar pliku: 2,5 MB Wyświetleń: 1 DSC07658.JPG Rozmiar pliku: 3,4 MB Wyświetleń: 1 DSC07653.JPG Rozmiar pliku: 2,2 MB Wyświetleń: 1
Glowica sciagnieta.Na gladzi nie widac zbyt duzych rysek.za to tlok jest troche poobijany w dwóch miejscach. Poza tym dziwne bo wal korbowy na znaku a kolo pasowe walka rozrzadu jakby o kilka stopni przesuniete wzgledem znacznika na obudowie.
adam1974 Opublikowano 30 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2020 Silnik poskladany, przejechane 200km i jak narazie ok. Glowica po regeneracji. Nowe pierscienie,tlok,uszczelki,sruby itd. Pp przejechaniu ok 1500km wymiana oleju, filtra i mam nadzieje po sprawie:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się