Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana samej glowicy bex?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.Od jakiegos czasu borykam sie z silnikiem.Silnik czasami po dluzszym postoju(np nocnym) po dopaleniu przerywa ok 10-15 sekund.Po sprawdzeniu w drugim cylindrze pokazuja sie kropelki plynu chlodniczego.Plyn ten pewnie byl przyczyna pekajacych swiec i wpadniecia izolatora do silnika.Pezez to na gladzi jest rysa,wrzerki,tlok (gora)poobijana.Cisnienie mierzone dzisiaj  tj 9,06,20 na goracym silniku

1 cyl  10,4bar

2 cyl  10,4bar

3 cyl 10,2 bar

4 cyl 11 bar

cisnienia mierzone 9.02,20r"....... sprawdzilem na cieplym silniku cisnienie sprezania(w nawiasie wartosci z zimnego silnika)  i tak:

 

1cylinder 11,7   ( 11,6 )

2cylinder 11,5   ( 11,3 )

3cylinder 11,5   ( 11   )

4cylinder 11,5  ( 11,4 )

.........."

oraz pomiary z 23,05 ,20r.z cieplego silnika

 

1cylinder 10,5    

2cylinder 10,5  

3cylinder 10,2  

4cylinder 11,5

==================

Jak widac troche ogolnie cisnienie poszlo tak jakby w dol.

Silnik chodzi dobrze,ciagnie,oleju nie bierze.Odpala normalnie z tym ze ma wyzsze obroty i czasem jak wspomnialem nierowno chodzi pprzez 10-15 sekund.

Ogolnie musze cos zrobic,jesli glowice to wedlug wiekszosci opini i dol silnika.Za kpl. remont silnika uslyszalem od ok 12 tys zl i to u kilku mechanikow.Cena zaporowa.Rozgladam sie za silnikiem uzywanym ale tu wiekszosc twierdzi ze to kupowanie kota w worku chyba ze z pewnego zrodla,od znajomego itp.Nieznam nikogo.Ceny za kpl uzywany silnik wachaja sie w ok 3,5-4,5 tys.,za slupek od ok 2-3 tys, zl

Czy majac takie cisnienie sprezania warto kupic sama glowice zregenerowania (koszt 1,5tys. zl) i ja zalozyc? Jakos nie chce mi sie wierzyc ze wszyscy co robia glowice to i  z automatu robia bloki(doly silnikow) Jak to jest?

 

 

 

Jesli ktors ma chec zaglebic temat to:

https://a4-klub.pl/topic/458257-nierownomierna-praca-silnika/

LPG-FORUM.PL

LPG-Forum.pl

 

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Ja robiąc głowice, nie ruszalem dołu 

Podobne objawy do twoich, telepanie po odpaleniu przez jakiś czas, test na co2 i czapka w gore. Mnie wyszla naprawa około 3000, części i głowica po regeneracji za którą zapłaciłem 1100zl, robota moja 

A z tymi 12 tysiącami to ktoś chyba przekalkulował, to już naprawdę lepszym rozwiązaniem będzie wymiana silnika 

Opublikowano

Zdejmiesz czapkę i będzie wiadomo czy ruszać dół. Można się pokusić o same piescienie jeżeli gładzie ok. 12 koła to bezsens 3/4 samochodu ?

Opublikowano

Jeżeli gładź cylindra jest porysowana, ma wżery i poobijane jest denko tłoka to ja takiej naprawy nie widzę. Wymiana samej głowicy to w tym wypadku naprawa na sztukę.

Opublikowano (edytowane)

Gdzie znajde  podane momenty dokrecania srub silnika?

I jaka jest nasadka  do odkrecenia glowicy RIBE czy SPLINE? i dlugosc co wyczytalem min 10cm

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Jeżeli chodzi o momenty dokręcenia głowicy wszystkie momenty będą podane na instrukcji montażu uszczelki pod glowica, jeśli idzie o inne śruby to raczej jakaś serwisówka pomoże.

Śruby raczej ribe bynajmniej u mnie tak było 

Jak zrzucasz walki z napinaczem to wcale nie musi być taka długa 

Opublikowano
Glowica sciagnieta.Na gladzi nie widac zbyt duzych rysek.za to tlok jest troche poobijany w dwóch miejscach.
Poza tym dziwne bo wal korbowy na znaku a kolo pasowe walka rozrzadu jakby o kilka stopni przesuniete wzgledem znacznika na obudowie.
 

Załączone pliki:

 
Opublikowano

Silnik poskladany, przejechane 200km i jak narazie ok. Glowica po regeneracji. Nowe pierscienie,tlok,uszczelki,sruby itd.

Pp przejechaniu ok 1500km wymiana oleju, filtra i mam nadzieje po sprawie:) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...