Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszkodzona uszczelka pod głowicą a zatkana nagrzewnica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy przytkana nagrzewnica może być przyczyną uszkodzonej uszczelki pod głowicą ?

W Poniedziałek odebrałem z serwisu Vw a4 b6 1.8T, zleciłem im wymianę łańcuszka rozrządu, świec i uszczelek pod napinaczem i pokrywy zaworów.

I wszystko wyglądało pięknie, przejechałem 250 km, jade pod wzniesienie, po czym zaświeciła kontrolka od płynu chłodniczego i silnik w momencie osiągnął 130 stopni. Zjechałem 1 możliwie zjazdem, wlałem goracej wody i dojechałem do najbiższego mechanika na Słowacji.

Zauważyłem usterkę pęknietego węża jak na zdjęciach poniżej i poprosiłem o wymianę, tyle że jak się okazało, to nie wystarczyło, bo nadmuch w aucie nie grzeje, gaz nie włącza się nawet przy 90 stopniach, wyrzuca płyn chłodniczy z zbiorniczka

Diagnoza motor kaput, wymienili wąż wraz z elementem poniżej, kazali zabrać sobie auto.

Ze słowacji wruciłem nim do Polski, robiąc 280 km, dolewając po drodze 25 litrów gorącej wody z max nadmuchem.

Zauważyłem że po drodze nadmuch ciepłego powietrza nagle ożył, ale na 15 min, potem znowu zimne powietrze.

Dojechałem do domu, auto pali, pracuje cicho, ojej czysty, pełny stan, ale po rozgrzaniu para trzaski z ukladu chłodzenia.

Zastanawiam się jaki będzie koszt i czy kupić dół silnika dla świętego spokoju, tyle że oleju po drodze nic nie upił.

Co myślicie

 

 

 

 

 

 

 

20200608_141910.jpg

15918762471823106341182720998719.jpg

Opublikowano

Motoru nie spisuj na straty,można wszystko naprawić. Ogrzewanie nie działa bo układ ma problem z obiegiem cieczy,możliwa właśnie przyczyna to upg lub pękniecie głowicy co jest prawdopodobne jeżeli przegrzałeś motor podczas powrotu. 

Opublikowano

Jestem dobrej myśli, ale miałem stracha wczoraj.

Podejrzewam że wywaliło uszczelkę na autostradzie i podciśnienie rozsadziło węża. 

Lewa i prawa strona nawiewu już wcześniej nie grzała równo. Mimo 90 stopni temperatura nawiewu była ok tylko podczas jazdy, chłodniejsze powietrze leciało na postoju, więc podejrzewałem nagrzewnicę

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...