Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Filtr DPF, czy katalizator?


Talpa

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Dzisiaj grzebiąc, przy aucie i szukając przyczyn szarpania, w od 1900-2000, czasami w innym zakresie spadków mocy itd, znalazłem takie coś, wygląda że Niemiec zamontował DPF, czy tak jest faktycznie? 

Kolejne pytanie, jak sprawdzić czy on działa? Czy miał by on wpływ na takie zachowanie auta? 

Jak rozumiem, nie mam on nic wspólnego z ECU i ewentualne wywalenie to jedynie kwestia zamontowania przelotu?

Tak wiem logi by się przydały, ale akurat burza jest, a laptop padł.

IMG_20200613_194218.jpg

IMG_20200613_194204.jpg

Edytowane przez Talpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po numerach wygląda że to katalizator.

Na początek podepnij autko pod vaga i sprawdź błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze na naklejce że auto zostało doposażone w dpf. Proszę zapoznać sie z instrukcją montażu. W tej instrukcji nie ma nigdzie wzmianki o jakimkolwiek okablowaniu czy konieczności kodowania. Dziwię się więc jak to ma działać. Jedyne co pisze na końcu to to, że jeżeli auto nie jest starsze niż 5 lat i nie więcej niż 80.000 km można zostawić ten istniejący katalizator jeżeli nie to przed montażem dpf należy także wymienić ten kat.

City-Filter. HJS Diesel-Partikelfilter. Einbau- _ Betriebsanleitung. VW Passat Typ_ 3B _ 3BG Audi A4 Typ_ B5 Audi A6 Typ_ 4B Skoda Superb Typ_ 3U 1,9L.pdf

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Muskel1 napisał:

Pisze na naklejce że auto zostało doposażone w dpf. Proszę zapoznać sie z instrukcją montażu. W tej instrukcji nie ma nigdzie wzmianki o jakimkolwiek okablowaniu czy konieczności kodowania. Dziwię się więc jak to ma działać. Jedyne co pisze na końcu to to, że jeżeli auto nie jest starsze niż 5 lat i nie więcej niż 80.000 km można zostawić ten istniejący katalizator jeżeli nie to przed montażem dpf należy także wymienić ten kat.

City-Filter. HJS Diesel-Partikelfilter. Einbau- _ Betriebsanleitung. VW Passat Typ_ 3B _ 3BG Audi A4 Typ_ B5 Audi A6 Typ_ 4B Skoda Superb Typ_ 3U 1,9L.pdf 687 kB · 1 pobranie

Dzięki serio, nie mogłem znaleźć tego, a i mój niemiecki, nie istnieje. Więc jak rozumiem mogę to wywalić, wstawić rurę i cieszyć się, z lepszego przepływu spalin?

Nie do końca rozumiem, raz piszesz DPF, raz katalizator, używasz ich zamiennie, czy jest kat i DPF?

Edytowane przez Talpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie czy była jakaś ingerencja w sterownik silnika ale chyba skoro kabli i czujników nie ma to raczej nie było nic zmieniane.

Takie filtry wstawiają by auta osiągnęły inną wyższą normę spalin. Twoje auto miało bez tego filtra normę spalin Euro 3 i żółtą plakietkę. Po wstawieniu tego filtra osiągnęło Euro 4 i zieloną plakietkę. Tu w Niemczech nie tylko porobili zakazy wjazdu w strefy dla aut które nie mają zielonej plakietki ale koszty utrzymania pojazdu czyli roczny poatek który uiszczasz jest zależny od normy spalin. Czym gorsza tym więcej płacisz. Nie wiem jak sie to ma w tej chwili w Pl bo juz prawie 25 lat tam nie mieszkam ale jak ekolodzy zaczną wprowadzać ustawy unijne to spotka was ten sam los. Na próbę możesz wyciągnąć ten filtr ale jak rzeczywiście kiedyś bedą na to zwracać uwagę to bym go zostawił.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Nie wiem dokładnie czy była jakaś ingerencja w sterownik silnika ale chyba skoro kabli i czujników nie ma to raczej nie było nic zmieniane.

Takie filtry wstawiają by auta osiągnęły inną wyższą normę spalin. Twoje auto miało bez tego filtra normę spalin Euro 3 i żółtą plakietkę. Po wstawieniu tego filtra osiągnęło Euro 4 i zieloną plakietkę. Tu w Niemczech nie tylko porobili zakazy wjazdu w strefy dla aut które nie mają zielonej plakietki ale koszty utrzymania pojazdu czyli roczny poatek który uiszczasz jest zależny od normy spalin. Czym gorsza tym więcej płacisz. Nie wiem jak sie to ma w tej chwili w Pl bo juz prawie 25 lat tam nie mieszkam ale jak ekolodzy zaczną wprowadzać ustawy unijne to spotka was ten sam los. Na próbę możesz wyciągnąć ten filtr ale jak rzeczywiście kiedyś bedą na to zwracać uwagę to bym go zostawił.

myślę że muszę go wywalić, bo auto ma wg licznika 240 tyś i patrząc że ma ten filtr i wpisy w książkę, stan wnętrza jest to, może realny przebieg, ale skoro ma gwarancję na 80kkm a ma już prawie 4 razy tyle, to myślę że nic z niego nie będzie, a szukam rozwiązania problemu, który opisałem na początku i pasuje mi on do tego, ponieważ wg. wcześniejszych logów, z silnikiem itd, jest wszystko dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok poczytałem troche na ten temat na stronie producenta. Wiec jest to pasywny system oczyszczania spalin. Sa też aktywne ale ten jest pasywny.

Składa się z katalizatora i specjalnego filtra z wypalanych metali. Zazwyczaj ten katalizator siedzi w obudowie filtra jako jedna całość ale sa też systemy składające sie z oddzielnego katalizatora który jest montowany przed filtrem. Zobacz jak masz u siebie czy masz tylko jedną puszkę czy dwie tego producenta. Bo jak masz dwie to nie wyciągaj tego filtra bo ten katalizator który przed nim siedzi należy do systemu musiałbyś go też oryginalnym zastąpić.

To jest tzw. Filter SMF-CRT (SMF=Sintermetallfilter= filtr z wypalanych metali) 

CRT (Continuously Regenerating Trap)= ciągłej regeneracji.

Te pasywne filtry zdają egzamin na trasie. Jeżdżąc dużo po mieście mogą gromadzić sadzę i trzeba wtedy wyjechać w trase żeby filtr mógł sie zregenerować bo do tego potrzebuje ten filtr temperatury i reakcji chemicznej zachodzącej w tym katalizatorze.  Tak nawet pisze producent żeby auto przegonić. 

Sa też aktywne którym kròtkie odcinki nie sprawiają kłopotu bo mają grzałki w środku i wypalają niezależnie od temp. spalin.

Tu jest jest opis producenta.

 

DLT0408_HJS_CRT_Schnitt1a_mja_02.00.png
WWW.HJS.COM

Sintermetallfilter Aktiv Regeneriert

 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Muskel1 napisał:

Zobacz jak masz u siebie czy masz tylko jedną puszkę czy dwie tego producenta. Bo jak masz dwie to nie wyciągaj tego filtra bo ten katalizator który przed nim siedzi należy do systemu musiałbyś go też oryginalnym zastąpić.

Dzięki, rozumiem jak to działa, opierając się na twoim pierwszym opisie, wygląda że jest tylko jedna pucha, za turbiną, teraz nie pamiętam czy coś jeszcze było, ale wydaje mi się że nie. Ja pierdziele, "ekologia"... Będę myśleć jak wywalę osłony, oby był tylko jeden filtr. a nie nie mogę wywalić obu, jak by co?

 

 

Edytowane przez Talpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś miał rzeczywiście 2 oddzielne puszki to możesz obie wywalić ale musisz powrócić do stanu pierwotnego czyli kupić oryginalny kat (jeżeli taki był fabrycznie montowany)  i go wstawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz cokolwiek wycinać przegoń auto po trasie (tak pół godzinki jazdy)i zobacz czy sie polepszyło. Może rzeczywiście jest nagromadzona sadza i musi sie zregenerować.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto goniłem nie raz nie dwa, muszę się zebrać i zrobić konkretną diagnostykę, bo zazwyczaj ma "moc", w końcu to 115 KM, tylko czasem coś mu odbija, a zapchany filtr, ograniczał by ciągle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mu coś innego dolega. Zgodnie z tym co pisze producent ten filter nie może się zapchać tak jak te oryginalne filtry bo te stosowane fabrycznie sa zamkniętymi systemami a ten co Ty masz jest otwarty czyli jest przelot spalin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne tak jest, ale z samej ciekawości chciałem się mądrzejszych zapytać, bo nie wiem, czy takie filtry są często spotykane, a nie ukrywam że mocno mnie to zaskoczyło. Dziękuję za sprzedaną wiedzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...