Pcmm1 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Witam, pacjent 1.8t bfb mam problem z błędem 18080-Coolant Fan Control 1 (poniżej wrzucę zdjęcie tego błędu). Więc tak wymieniłem czujnik plynu g21, termostat, sterownik wentylatorow razem z wentylatorami, a wentylatory dalej nie działają błąd po skasowaniu dalej powraca. Już nie mam pojęcia co może być przyczyną tego. Proszę o pomoc bo upały się już zbliżają a nie chcę zagotować silnika.
Muskel1 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Sprawdzałeś kable i wtyczkę do wentylatora na ewentualne uszkodzenia przerwania? Błąd mówi o przerwie lub zwarciu na mase. Brak komunikacji. Gdzieś po drodze ze sterownika do wiatraka jest przerwa.
Pcmm1 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2020 (edytowane) Sprawdzałem kable są ok. Wtyczka też ale wtyczkę mogę wpiąc odwrotnie obrócić ja o 180° i wtedy wentylatory nawet bez kluczyka włączają się na full. Widać że ktoś już bawił się tymi kablami przedemna bo wtyczka jest nie oryginalna kable są lutowane ale sprawdzałem luty I są ok. Edytowane 15 Czerwca 2020 przez Pcmm1
Muskel1 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Sprawdzałeś elektrycznie każdy pojedyńczo na przejście czy tylko wizualnie?
Pcmm1 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2020 No w sumie tylko wizualnie sprawdzałem.
Pcmm1 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2020 Kable elektrycznie sprawdzałem tylko po kątem prądu. Ale spróbuję jeszce dziś to sprawdzić
Muskel1 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 1. Uzupełnij poprawnie swój profil bo masz tam A4 B5. To wprowadza w błąd. 2. Wymieniałeś sterownik i wentylatory na nowe czy na używki? Jeżelu na używki to masz 100% pewność, że były sprawne? 3. Zrób fotke nr. części sterownika wentylatora i wstaw. W A6 w pewnych rocznikach padały sterowniki i wymieniali je na akcji serwisowej. Kable i płytki były zalane tworzywem sztucznym żeby wilgoć sie tam nie dostawała ale pomimo tego w niektórych i tak sie dostawała i miedź się utleniała i była przerwa w obwodzie. Do wymiany były wtedy wiatraki i sterowniki. Nazwa akcji serwisowej była 19F8
Pcmm1 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2020 Ok już uzupełnione, sterowniki i wentylatory używki, ale mam 100% pewności że działały kupione od znajomego sprzedawał na czesci. Dzięki za odpowiedź tylko sprawa wygląda tak że poprzedni właściciel wymieniał już sterownik na używke ale to nic nie dało, i nie mam tego orginalnego sterownika.
Muskel1 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 (edytowane) Piszesz że czujnik temp. g21 wymieniałeś. Nie ma takiego. Jest czujnik podwójny czujnik g62 4ro pinowa wtyczka i na dole na wyjściu chłodnicy jest czujnik temp. g83 wtyczka 2 pinowa. Który wymieniałeś? Ten dolny na chłodnicy steruje wiatrakami jeżeli się nie mylę. Edytowane 15 Czerwca 2020 przez Muskel1
Pcmm1 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2020 Aa przepraszam mój błąd wyminialem ten u góry co ma 4 pinowa wtyczkę. Jeżeli piszesz to może wina jest przez ten czujnik, nie wiesz może czy da się go jakoś sprawdzić naprzyklad vagiem ?
Muskel1 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 (edytowane) VCDS sterownik silnika w grupie 130 chyba. G62 jest grupa 001 Edytowane 15 Czerwca 2020 przez Muskel1
Pcmm1 Opublikowano 16 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2020 Wcześniej nie miałem pojęcia o tym czujniku, prawdopodobnie on jest winowajcą okazało się że piny są zaśniedziałe. Wyczyszce to i mam nadzieję że bedzie ok.
Muskel1 Opublikowano 16 Czerwca 2020 Opublikowano 16 Czerwca 2020 No zobaczymy. Sprawdź go też na vcds ile stopni pokazuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się