Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 b7 2.0 tdi bpw dziwne ubytki oleju


Siwy081991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam małe pytanie może ktoś miał podobny przypadek. Moja audiola 2.0 tdi bpw boryka się od pewnego czasu z pewnym problemem, który jest dla mnie dosyć dziwny. Rano jak odpale samochód przykapca na niebiesko i czuj jak by olej, podczas ruszana puści dość obfitego niebieskiego bąka. Potem po rozgrzaniu nie kopci. Przejdę do sedna. Codziennie prawie sprawdzam poziom oleju. Tutaj zaczyna się właśnie dziwna rzecz bo mam taką sytuację że auto ma full stan przez jakiś czas oleju nie ubywa, aż nagle z fulla robi się minimum nie zależnie czy to będzie dłuższą trasa czy też nie. Dodam za na początku wymieniłem uszczelniacze zaworowe. Sprawdzałem odmę. Oraz czy nie ma oleju w IC. Nie wiem do końca za co można się na początku zabrać turbo, pierścienie? Proszę o poradę. Z góry za każdą pomoc dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cuda wianki jakieś ...:P:D

Jak sprawdzasz poziom oliwy to auto zawsze stoi na poziomym kawałku gleby ?

Po ilu kilometrach potrafi ten litr oleju zniknąć ( tyle w przybliżeniu to różnica między min. a max na bagnecie ) ?

Sprawdzasz poziom zawsze w podobnych warunkach ( np. rano przed odpaleniem motoru ) ?

Z motorówki olej nie cieknie ?

Poobserwuj auto, systematycznie sprawdzaj poziom oleju zwracając uwagę na porównywalność warunków w których sprawdzenia robisz :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zawsze sprawdzam w tych samych warunkach auto stoi w garażu na równym podłożu na zimnym motorze przeważnie z rana. Auto delikatnie się poci z pod uszczelki pod pokrywą. Ostatnio miałem przypadek trasa około 300km. Przed wyjazdem sprawdzałem i był full stan. Po powrocie odczekałem do następnego dnia i z rana sprawdzałem poziom oleju i już był na minimum. Zdążą się że będę jeździł pewien czas i oleju nie u będzie aż czasami trafi się taki dzień ze po niedługiej trasie oleju ubywa. Dodam że czasami auto robi się mułowate i puszcza bąka z różnych kolorach tęczy można tak nazwać i w tedy dochodzi do dużego ubytku oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zauważyłeś wcześniej by np. oleju przybyło ?

Czasem jak paliwo dostaje się do oleju to na początku stan oliwy rośnie, jak jest już mocno rozrzedzona to silnik zaczyna ją spalać w tempie szybszym niż dolewa do niej paliwa i stan szybko spada ( szczególnie w trasie i dość szybkiej jeździe ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że oleju nigdy nie przybywało. Wymieniałem także profilaktycznie uszczelniacze na pompowtryskach. Obstawiałem na początku pierścienie ale wydaje mi się że wtedy poziom oleju ubywał by systematycznie. Ale tak nie jest. Przypadek jest dość dziwny bo okej przez pewien okres czasu jest cały czas full stan i nagle z dnia na dzień z fulla robi się minimum. Może turbo jest winowajcą było one regenerowane jakiś rok temu. W IC nie ma oznak dużej ilości oleju. Być może że strona gorąca czasami zassie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile oleju przedostanie się przez uszczelnienia turbosprężarki ( zakładam że ma normalne luzy ) zależy od ciśnienia w komorze korbowej silnika.

Teoretycznie taki objaw może dawać uszkodzona odma, tylko że musiała by ona działać raz dobrze a innym razem źle. To znaczy

 raz utrzymywać prawidłowe ciśnienie w skrzyni korbowej silnika a innym razem dużo za wysokie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie małe pytanie. Wyciągałem turbo ponieważ daje ja do sprawdzenia i ściągałem ją z całym kolektorem dolotowym, ponieważ bez kanału było mi łatwiej. Zauważyłem coś dziwnego podczas odkręcania 2 srob od kolektora dolotowego były ona mocno zaokejone tak jak by w gwincie głowicy był olej. Czy jest to normalne zjawisko? Czy może wina za duże ubytki oleju jest walnięta głowica? Proszę o poradę. Dodaje zdjęcia tego miejsca oraz kolektora w środku. 

15937015459631069552909233147715.jpg

15937016014385612736621666053903.jpg

15937016463298711120481291430067.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik posiada turbosprężarkę to w dolocie praktycznie zawsze jest olej, pytanie tylko w jakiej ilości.... :decayed:

Patrząc na zdjęcia to puszczała uszczelka pod kolektorem ssącym i olej z dolotu się wydostawał na zewnątrz , smarując między innymi gwinty szpilek .

Na czym ma polegać sprawdzenie wyciągniętej turbiny ?

Jak oddasz ją do kogoś kto turbiny regeneruje to raczej na pewno otrzymasz diagnozę że nadaje się do regeneracji, w 95% przypadków nie odpuszczą takiej okazji na zarobienie paru złotych :P

I może się okazać że zregenerują Ci dobrą , być może nawet oryginalną jeszcze turbawkę, a otrzymasz ładnie wyglądającego chinola z którym dopiero zaczną się problemy ....

 

Od minimum do maximum na bagnecie to jest ok. litra oleju.

Jeżeli jeździsz i praktycznie oleju nie ubywa , a innym razem po jednej trasie rzędu 300km ubywa litr oleju to sprawa jest dziwna .

Co mi przychodzi do głowy to dwa możliwe problemy :

Pierwszy to problem z odmą , która przy kręceniu się wokół konina jako tako daje radę z odpowietrzeniem skrzyni korbowej, ale w trasie podczas większego obciążenia już sobie nie radzi z odprowadzeniem dużo większej ilości przedmuchów .

Podnosi to ciśnienie w skrzyni korbowej, a to zawsze prowadzi do wypompowywania oleju przez uszczelnienia turbosprężarki ( nawet w pełni sprawnej ) jak i większe przedostawanie się oleju przez pierścienie tłokowe...

Drugi to wspomniany wcześniej problem z przedostawaniem się paliwa do oleju i stopniowe rozrzedzanie go, a potem podczas dłuższej trasy z większym obciążeniem  taki rzadki olej przedostaje się przez pierścienie i zostaje spalony w cylindrach ....

Równie dobrze może być kumulacja i masz te oba przypadki na raz :naughty: :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za poradę. Spróbuję podmienić pokrywę zaworów. Może zeczywiście problem leży po stronie odmy. Prowizorycznie jak ja sprawdzałem dmuchając w nią to wydawała się drożna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...