Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyrzucanie płynu zbiornikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Mam taki problem w b5 1.9 tdi 110km

Mianowicie  od dłuższego czasu po krotszym odcinki szybszej jazdy (15minut) po s3 160m190kmh wywala mi caly plyn i zagotowuje sie gdy jezdzi moja kobieta wokol komina spokuj nic nie ubywa oddalem do mechanika odrazu bez ogladania stwierdzil ze uszczelka lub głowica bo węże twarde zabralem auto od niego i zaczelem dzialac zrobilem test na zawartość co2 nie ma sladu nastepny krok wymiana korka od zbiornika tez nic nie dalo wymienilem termostat tez nic nie dalo dalej skladu po co2 moc ta sama wszystko jest ok ale wyrzuca plyn kumpel podlaczyl vaga wntylatory dzialaja jak należy spotkaliscie sie z czymś takim bo mechanicy rozkladaja rece w oleju nie ma nic plynu i odwrotnie plyn czysciutki ogrzewanie dxiala wszystko jest ok kupilrm barwnik uv sidac ze wywala zbiornikiem nie mam pomyslu a wiem ze wy juz nie jedno widzieliscie 

Opublikowano

Typowy objaw uszczelki pod głowicą :naughty:

Większość testów na obecność CO2 to sobie można w buty wsadzić :P

Podepnij do układu chłodzenia manometr i tak go umocuj byś widział co pokazuje w czasie jazdy.

Potem spokojną jazdą rozgrzej motorówkę , delikatnie ( ostrożnie ! ) spuść korkiem ciśnienie z układu chłodzenia i jedź na jazdę testową .

Jak podczas mocnego butowania ciśnienie w układzie bardzo szybko osiągnie 1,5 bara ( otwarcie zaworu bezpieczeństwa w korku ) to czapka na bank do zwalenia , sprawdzenie szczelności głowicy , planowanie , sprawdzenie płaszczyzny bloku i nowa uszczelka powinny załatwić sprawę :)

Opublikowano (edytowane)

Cześć, dobrze zrobiłeś sprawdzenie co2 w płynie?

Ostatecznie rozepnij rozrząd i wyjmij pompę wody być może tam jest problem

 

Edytowane przez Mechanikkosmita
Opublikowano (edytowane)
W dniu 7.07.2020 o 18:21, Mechanikkosmita napisał:

Cześć, dobrze zrobiłeś sprawdzenie co2 w płynie?

Ostatecznie rozepnij rozrząd i wyjmij pompę wody być może tam jest problem

 

Rzadko się zdarza by coś było nie tak z wirnikiem pompy wody, ale by to sprawdzić wystarczy zdemontować termostat i paluchem można sprawdzić czy się wirnik pompy cieczy chłodzącej trzyma swojego wałka i czy jest cały :hi:

 

Jak próbę opisaną w poprzednim moim poście zrobisz na silniku o temp. ok . 60 st i ciśnienie w układzie chłodzenia też osiągnie bardzo szybko 1,5 bara to nie masz co podejrzewać pompy wody ....:decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Nagrałbym Ci filmik z pacjentem i jego pompą ale już za późno bo to było rok temu, samochód się grzał okazało się że wirnik pompy był cały ale urwał się z trzpienia, efekt był taki że jak wkładałeś palucha nie wyczuwałeś problemu.

od czego ja bym zaczął

- pomiar co2

- sprawdzenie działania wentylatorów

-sprawdzenie pompy

-ostatecznie możesz mieć zamuloną chłodnicę (albo płukanka albo wymiana)

Opublikowano

U mnie kompresja szła w układ chłodzenia i wywalało cały płyn przy prędkości 160-180 km/h. Do wymiany była uszczelka pod głowicą, planowanie itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...