Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sedan B7 LY7G | 2.0 TFSI 200KM | Quattro | Monoblocki Flat Five


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim,

jestem obecny na forum już od ponad pół roku, więc pora pokazać swój wóz.

Nie szukałem konkretnie takiego samochodu, ale trafił się fajny egzemplarz, więc jest ze mną już od kilku miesięcy.

 

Audi A4 B7 Sedan

2.0 TFSI BGB 200KM 280Nm

2005 rok produkcji

Przebieg przy kupnie: 129 tys. km.

Kolor z okładki katalogu :D 

Z wyposażenia:

  • Quattro
  • Tiptronic
  • Bi-Xenon skrętny, autopoziomowanie + spryski
  • DRL + Coming/Living Home
  • Trójramienna kierownica multifunkcyjna
  • PDC przód + tył
  • RNS-E
  • Klimatronik dwustrefowy
  • Bose
  • Zmieniarka 6CD
  • 4x szyby w elektryce 
  • szyberdach :)
  • Duży, kolorowy FIS
  • Grzane fotele
  • Skórzana, dwukolorowa tapicerka
  • Fotele S-line + wysuwane podparcie pod uda
  • Elektryczne lędźwie
  • Tempomat
  • Bluetooth
  • Servotronic
  • Lusterka grzane, elektrycznie regulowane i składane, fotochromatyczne
  • Dołożone webasto ze sterowaniem ze smartfona
  • Otwieranie i domykanie szyb i szyberdachu z pilota 
  • Czujnik zmierzchu i deszczu
  • Pakiet oświetlenia - podświetlany podłokietnik, schowek, popielniczka, panel oświetlenia w podsufitce, oświetlenie nóg z przodu i z tylu, oświetlenie drzwi od spodu przód i tył
  • Zawieszenie 1BE

Zaraz po pierwszym wyjeździe na ulicę:

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Na początek:

  • wymiana oleju w silniku
  • wymiana oleju w skrzyni biegów
  • wymiana oleju w dyfrze
  • wymiana płynu wspomagania
  • wymiana płynu chłodniczego
  • wymiana świec
  • wymiana rozrządu
  • wymiana filtrów
  • nabicie i odgrzybienie klimatyzacji
  • zdjęcie tylnych oznaczeń modelu i silnika
  • polerka

Po pierwszych kilometrach okazało się, że trzeba było wymienić z przodu prawy tylny wahacz, bo geometria nie była idealna i auto ściągało na prawo.

Dodatkowo w trasie silnik osiągał max. temperaturę 70C, więc do wymiany poszedł również termostat.

W międzyczasie wpadła mała chemia, m.in. do tapicerki, efekty po pierwszym, powierzchownym czyszczeniu fotela kierowcy:

spacer.png

spacer.png

Aktualnie cała tapicerka jest czysta i przede wszystkim matowa.

Następnie mała przeróbka uchwytu pod telefon, pomysł zaczerpnięty z forum:

spacer.png

 

Felgi na których stało Audi były jak dla mnie naprawdę słabe, do tego miały kiepskie opony, dlatego wjechały Monoblocki z A8 "Flat Five" 8,5j 43ET 18 cali + opony wielosezonowe Nokian WeatherProof 225/40 R18

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

Generalnie trafiłem naprawdę ciekawy egzemplarz, z wyposażenia jest dopchany (do pełni szczęścia brakuje pakietu s-line), przebieg autentyczny i potwierdzony u pewnego źródła, samochód sam w sobie jest bardzo zadbany i zdecydowanie nie wygląda, jakby miał 15 lat. 

Aktualnie prezentuje się tak:

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

Niedługo planuję montaż gazu, więc napewno podzielę się doświadczeniami, bo nie wiele informacji można znaleźć na tematu gazu w tej jednostce.

To co muszę napewno jeszcze zrobić, to zająć się jedną felgą - prawdopodobnie jest lekko krzywa, bo trochę bije powyżej 100kmh.

Planów i pomysłów jest sporo, na razie traktuję je jako bezterminową listę "to do", bo fundusze na ten rok powoli się kończą, ale samochód zostanie ze mną raczej na dłużej, zatem jest trochę czasu i sporo motywacji:

  • nowa gałka zmiany biegów, moja jest strasznie zniszczona, chyba przez jakieś nieudane "czyszczenie"
  • wypranie tapicerki - słupki i podsufitka
  • ścięta, nowsza kierownica (od TT?)
  • dokładki na progi i przedni zderzak (myślę o Maxton Design)
  • większe końcówki wydechów (docelowo chciałbym cały układ wydechowy zmienić)
  • Eibach Pro Kit? Coś na przyszły sezon musi się pojawić, bo na razie stoi zdecydowanie za wysoko
  • Talerzyki z B5
  • Dystanse - pomożecie jaki rozmiar dobrać? :)
  • polerka felg 
  • czyszczenie dolotów itd. z nagaru - polecicie jakiegoś speca z Poznania?
  • Moduł bluetooth pod aux

 

To tyle na razie. 

Zobaczymy jak się plany rozwiną i jak pójdzie z ich realizacją. 

 

Edytowane przez LukisM
Opublikowano (edytowane)

No sztuka fajna dobrze wyposażona. 

A te dekory we wnętrzu? Fan drewna? 

Plany też zacne :) tylko z tym praniem podsufitki uważaj - mówię teraz z autopsji... Potrafi zrobić się baldachim i to wyprali "specjaliści".

Kierownica i gałka odświeży wnętrze, moim skromnym zdaniem i dekory można zmienić lub okleić - ale to Tobie ma się podobać. 

Powodzenia z modami na pewno będę zaglądał 

 

PS. Co to za uchwyt na telefon zamontowany? Bo ładnie siadł i estetycznie wygląda 

Edytowane przez lewiatan1989
Opublikowano

Dekory zostają z dwóch względów - raz, że mi się po prostu podobają a dwa, że to taki znak czasów, z których pochodzi to Audi :) 

O podsufitce czytałem, że lubi się zrobić baldachim - na początek spróbuję z niewielką ilością chemii i zobaczymy, powinno wystarczyć bo podsufitka sama w sobie nie jest za bardzo ubrudzona, gorzej słupki. 

Uchwyt na telefon z Allegro, taki:

 

UNIWERSALNY-UCHWYT-SAMOCHODOWY-110-160MM
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro za 13,67 zł - UNIWERSALNY UCHWYT SAMOCHODOWY 110-160MM LUBLIN FV (9119616470). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony...

Do montażu wystarczyło właściwie tylko wywiercić dwa małe otwory w oryginalnym uchwycie i ściąć dwie wypustki do oryginalnej ładowarki, ja jeszcze przerabiałem lekko ten kupny uchwyt bo brakowało mu dosłownie 2mm żeby wszedł mój telefon.

 

Podpowiecie jaki dystanse potrzebuje do tych felg, żeby było ładnie równo z błotnikiem ale żeby nie tarło? :eusathink:

 

 

Opublikowano

Fura elegancka...?

Widzę że moje rejony..myjnia przy urzędzie skarbowym..?

Opublikowano

Wjechała pikowana gałka zmiany biegów s-line od @michal11221 :) 

od razu lepiej się prezentuje wnętrze 

25D5F574-89D3-4EE0-90F7-C1A98B0D9C78.jpeg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Git! 

Mała rzecz a cieszy :thumbup1:

Opublikowano (edytowane)

W ostatnim czasie w samochodzie zamontowana została instalacja gazowa marki STAG. 

Montaż trwał 3 dni wraz ze strojeniem instalacji, ponieważ producent nie miał w swojej ofercie instalacji pod mój kod silnika (BGB) co dla firmy zajmującej się montażem nie stanowiło problemu. 

Instalacja została wykonana bardzo estetycznie, po otwarciu maski nie wiele widać, przede wszystkim wtryski nie biją po oczach. Na dniach wrzucę foto.

Zrobiłem już pare tysięcy kilometrów na gazie i jestem zadowolony, nie ma żadnych problemów, samochód chodzi tak samo jak na benzynie natomiast koszty tankowania zmniejszyły się o około 30%.

Spalanie aktualne to około 2,5l benzyny (będziemy jeszcze schodzić do 2l) + 8-11l gazu / 100km. Dodam, że raczej mam ciężką nogę i wynik ten uważam za satysfakcjonujący.

 

Edytowane przez LukisM
Opublikowano
W dniu 17.08.2020 o 21:45, LukisM napisał:

W ostatnim czasie w samochodzie zamontowana została instalacja gazowa marki STAG. 

Montaż trwał 3 dni wraz ze strojeniem instalacji, ponieważ producent nie miał w swojej ofercie instalacji pod mój kod silnika (BGB) co dla firmy zajmującej się montażem nie stanowiło problemu. 

Instalacja została wykonana bardzo estetycznie, po otwarciu maski nie wiele widać, przede wszystkim wtryski nie biją po oczach. Na dniach wrzucę foto.

Zrobiłem już pare tysięcy kilometrów na gazie i jestem zadowolony, nie ma żadnych problemów, samochód chodzi tak samo jak na benzynie natomiast koszty tankowania zmniejszyły się o około 30%.

Spalanie aktualne to około 2,5l benzyny (będziemy jeszcze schodzić do 2l) + 8-11l gazu / 100km. Dodam, że raczej mam ciężką nogę i wynik ten uważam za satysfakcjonujący.

Brawa za odwagę w dołożeniu instalacji do wtrysku besposredniego ? Mało kto się decyduje na gaz w tfsi w obawie przed problemami w dalszej eksploatacji. Z ciekawości jakie koszty założenia takiej instalacji? Mam w 1.8t od 45tys km i była to najlepsza inwestycja- połączenie ekonomi z osiągami. Sama przyjemność. 

Opublikowano

Powinno się udać podziałać coś jeszcze w tym roku - wjechał Eibach Pro Kit, inne niezbędne klamoty w drodze

 

IMG_7599.JPG

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Widzę, ze doszły :) Działaj, działaj, baza jest super! Zazdroszczę automatu :slina:

Opublikowano (edytowane)

@rafiki5 Koszt instalacji 3,5k PLN.

@Damianq Doszły, dzięki za transakcję :) 

 

Wszystko się przesunęło w czasie, ale mam już na stanie również talerzyki z B5 od @piocio83 (leżą już 1,5 miesiąca ale nie było czasu na pisanie)

IMG_7611.jpg

W międzyczasie auto trafiło do elektryka i to, co zostało ogarnięte:

- PDC (padł jeden czujnik)

- wiązka od tylnej klapy (gasło oświetlenie na klepie podczas otwierania, po zamknięciu zapalało się z powrotem wedle uznania + padło oświetlenie w bagażniku)

- montaż modułu Bluetooth + kodowanie radia (podłączone pod AUX - do słuchania muzyki z telefonu) 

Kupiłem też szuflady pod fotele, ale to raczej dopiero wiosną się pobawię w montaż. 

Na razie będę celować, żeby w lutym już samochód był obniżony, ale najpierw muszę zająć się reflektorami - pełna regeneracja oraz naprawa mankamentów. W prawym nie mam światła długiego (przysłona coś się nie chce otwierać) natomiast w lewym prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik od skrętnej soczewki, przez co wyrzuca błąd i obie soczewki nie skręcają.

 

Edytowane przez LukisM
Opublikowano

Znalazłem trochę wolnego czasu i udało się zamontować szuflady pod fotele przednie, które kupiłem już w zeszłym roku.

Instrukcja z forum okazała się bardzo pomocna, natomiast montaż jest naprawdę prosty - wystarczy odkręcić 4 śruby montażowe fotela a następnie fotel po prostu odchylić, nie trzeba nawet żadnych wiązek rozpinać.

 

Dodatkowo miałem okazję odkurzyć cały syf spod foteli :)

IMG_9048.jpg

IMG_9086.jpg

IMG_9088.jpg

Opublikowano (edytowane)

Krótko i na temat - z nowości:

  • pełne pranie tapicerek + detailing wnętrza
  • wymiana przednich piast i łożysk na nowe + przetoczenie tarcz hamulcowych 
  • naprawa pompy vacum
  • montaż Eibach pro kit B)

IMG_9683-2.jpg

Myślałem, że auto zejdzie trochę niżej, ale i tak wygląda zdecydowanie lepiej i ostateczny efekt bardzo mnie zadowala i cieszy choć co najważniejsze, to nie odczułem aby ucierpiał na tym komfort a samochód prowadzi się o wiele lepiej!

Niestety, mechanik nie dał rady założyć talerzyków z B5... stwierdził, że na seryjną sprężynę pasują 1:1, natomiast na sprężyny eibach nie bardzo bo są nieco cieńsze... podpowiecie jak to rzeczywiście wygląda?

Oba talerzyki które kupiłem mają numery 8D0 412 103 B-02 :co: 

 

PS.

Samochód dzisiaj odebrany a już wiem, że nie będę spać spokojnie póki nie kupię dystansów albo szerszych felg :D

 

Edytowane przez LukisM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...