Kichu63 Opublikowano 12 Lipca 2020 Opublikowano 12 Lipca 2020 (edytowane) Witam, w maju br moje audi przekroczyło magiczne 300 tys. km. Chciałbym Was zapytać od czego zacząć porządną diagnostykę silnika. Póki co nic niepokojącego się nie dzieje ale chciałbym na zimne dmuchać. Piszecie na forum o różnych problemach i m.in. rozwiązaniach jak: ocena logów, pomiar kompresji i ciśnienia, wymiana uszczelniaczy, szklanek, kąt wyprzedzania wtrysku itp. Chciałbym Was prosić o wypunktowanie najważniejszych elementów do sprawdzenia przy diagnostyce silnika, tak aby poprawić fabryczne ustawienia w przypadku odchyleń od normy lub zapobiec awariom poprzez zużyte - a wymagające wymianie - elementy silnika. Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu takiej listy do sprawdzenia. Pozdrawiam Krzysztof Edytowane 12 Lipca 2020 przez Kichu63
pelonek1 Opublikowano 12 Lipca 2020 Opublikowano 12 Lipca 2020 Jak nic się nie dzieje to co chcesz robić? Wszystko co mówi książka serwisowa plus naprawy na bieżąco i powinno być ok, bynajmniej ja bym tak zrobił.
Kichu63 Opublikowano 12 Lipca 2020 Autor Opublikowano 12 Lipca 2020 Chodzi mi też o to, że od 8 lat nic w nim nie robiłem prócz bieżące eksploatacyjne wymiany, naprawy. Może np. trzeba zrobić jakiś pomiar na cylindrach 1, 2 ... czy trzyma właściwe ciśnienie, bo to że nic się nie dzieje nie znaczy, że nie może być lepiej. Nie jestem aż takim znawcą, stąd moje zapytanie co w tej liście powinno się znaleźć, do takich "okresowych" przeglądów, diagnostyki etc. Nie szukam sobie problemów, bo może rzeczywiście powinienem Cię posłuchać, tylko czy nie warto zrobić jakiś pomiarów aby być pewnym że silnik cieszy się dobrą kondycją?
marek29 Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Opublikowano 23 Sierpnia 2020 W dniu 12.07.2020 o 16:56, Kichu63 napisał: w maju br moje audi przekroczyło magiczne 300 tys. km. To nie jest duży przebieg...Raczej normalny do wieku auta i w przypadku Twojego samochodu jeżeli jest normalnie serwisowany to dopiero półmetek. W dniu 12.07.2020 o 16:56, Kichu63 napisał: Chciałbym Was zapytać od czego zacząć porządną diagnostykę silnika. Póki co nic niepokojącego się nie dzieje ale chciałbym na zimne dmuchać. Jeżeli zmieniasz olej 0W ,lub 5W przy wymianach do 15tys. To nie szukaj kosztów. Jeżeli wystarcza Ci 0,5L ojeju na dolewkę na 15tys. to czytaj j/w -(nie szukaj kosztów) Jeżeli Po odpaleniu rano nie dymi na biało (uszczelniacze pompek) to czytaj j/w Jeżeli silnik nie "dudni" z filtru powietrza to krzywki wałka masz w normie. Jeżeli chodzi o resztę ,czyli "body" - karoseria Jak masz zdolności manualne to: Zregeneruj tylną wycieraczkę - smarowanie ,oring nawet jak jeszcze działa.Jak przestanie zamiennik silnika 200pln. Zregeneruj przednie wycieraczki j/w Zmień uszczelkę pod puszką ECU w komorze silnika Udrożnij spływ wody z podszyba w komorze silnika pod akumulatorem. Nie mam Audi ,ale problemy w B5FL są takie same.... Pozdrówki
Kichu63 Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2020 (edytowane) Dziękuję Przemek i Marku za Waszą wypowiedź oraz rady :), tak zrobię Pozdrawiam Edytowane 23 Sierpnia 2020 przez Kichu63
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się