Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaką diagnostykę silnika zrobić po przebiegu 300 tys. km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

w maju br moje audi przekroczyło magiczne 300 tys. km. Chciałbym Was zapytać od czego zacząć porządną diagnostykę silnika. Póki co nic niepokojącego się nie dzieje ale chciałbym na zimne dmuchać. Piszecie na forum o różnych problemach i m.in. rozwiązaniach jak: ocena logów, pomiar kompresji i ciśnienia, wymiana uszczelniaczy, szklanek, kąt wyprzedzania wtrysku itp. Chciałbym Was prosić o wypunktowanie najważniejszych elementów do sprawdzenia przy diagnostyce silnika, tak aby poprawić fabryczne ustawienia w przypadku odchyleń od normy lub zapobiec awariom poprzez zużyte - a wymagające wymianie - elementy silnika. Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu takiej listy do sprawdzenia.

Pozdrawiam

Krzysztof

Edytowane przez Kichu63
Opublikowano

Jak nic się nie dzieje to co chcesz robić? Wszystko co mówi książka serwisowa plus naprawy na bieżąco i powinno być ok, bynajmniej ja bym tak zrobił.

Opublikowano

Chodzi mi też o to, że od 8 lat nic w nim nie robiłem prócz bieżące eksploatacyjne wymiany, naprawy. Może np. trzeba zrobić jakiś pomiar na cylindrach 1, 2 ... czy trzyma właściwe ciśnienie, bo to że nic się nie dzieje nie znaczy, że nie może być lepiej. Nie jestem aż takim znawcą, stąd moje zapytanie co w tej liście powinno się znaleźć, do takich "okresowych" przeglądów, diagnostyki etc. Nie szukam sobie problemów, bo może rzeczywiście powinienem Cię posłuchać, tylko czy nie warto zrobić jakiś pomiarów aby być pewnym że silnik cieszy się dobrą kondycją?

Opublikowano
W dniu 12.07.2020 o 16:56, Kichu63 napisał:

w maju br moje audi przekroczyło magiczne 300 tys. km.

To nie jest duży przebieg...Raczej normalny do wieku auta i w przypadku Twojego samochodu jeżeli jest normalnie serwisowany to dopiero półmetek.

W dniu 12.07.2020 o 16:56, Kichu63 napisał:

Chciałbym Was zapytać od czego zacząć porządną diagnostykę silnika. Póki co nic niepokojącego się nie dzieje ale chciałbym na zimne dmuchać.

Jeżeli zmieniasz olej 0W ,lub 5W przy wymianach do 15tys. To nie szukaj kosztów.

Jeżeli wystarcza Ci 0,5L ojeju na dolewkę na 15tys. to czytaj j/w -(nie szukaj kosztów)

Jeżeli Po odpaleniu rano nie dymi na biało (uszczelniacze pompek) to czytaj j/w

Jeżeli silnik nie "dudni" z filtru powietrza to krzywki wałka masz w normie.

Jeżeli chodzi o resztę ,czyli "body" - karoseria

Jak masz zdolności manualne to:

Zregeneruj tylną wycieraczkę - smarowanie ,oring nawet jak jeszcze działa.Jak przestanie zamiennik silnika 200pln.

Zregeneruj przednie wycieraczki j/w

Zmień uszczelkę pod puszką ECU w komorze silnika

Udrożnij spływ wody z podszyba w komorze silnika pod akumulatorem.

Nie mam Audi ,ale problemy w B5FL są takie same....

Pozdrówki

 

 

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję Przemek i Marku za Waszą wypowiedź oraz rady :), tak zrobię :)

Pozdrawiam

Edytowane przez Kichu63

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...