Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeładowanie turbiny. Turbo wchodzi w tryb awaryjny. Brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A4b7 2.0 TDI BLB 2005 r. Witam wszystkich. To chyba nie jest odgrzewanie kotleta... Opis sytuacji. Jadę samochodem i od czasu do czasu traci moc. W sensie najczęściej kiedy przyspieszam żeby wyprzedzić inne auto. Po czym brakuje mocy i nie ma reakcji na pedał gazu tak jak by turbo w ogóle nie reagowało. Oczywiście na komputerze wywaliło Check a po podpięciu do komputera diagnostycznego i odczytaniu błędu okazuje się że wyrzuca przeładowanie turbiny. Mechanik wyciągnął turbo oczywiście trafiło do sprawdzenia i jest ok. EGR jest ok przewody do czujników test są ok zaworek na turbo został wymieniony ale problem powraca. Mechanikowi skończyły się pomysły a mnie już ręce opadają. Ktoś miał podobny przypadek ? Pozdrawiam.

Opublikowano

A zaraz po odpaleniu turbo żyje - łapie przeładowanie tylko po wkręcaniu na obroty? Czy brak mocy jest permanentny zaraz od odpalenia auta. Zerknij jeszcze na wężyki podciśnienia i sprawdź wtyczki i przewody przy wtyczkach. Podepnij VAGa i wrzuć jakie sa błedy.

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, adadur napisał:

A zaraz po odpaleniu turbo żyje - łapie przeładowanie tylko po wkręcaniu na obroty? Czy brak mocy jest permanentny zaraz od odpalenia auta. Zerknij jeszcze na wężyki podciśnienia i sprawdź wtyczki i przewody przy wtyczkach. Podepnij VAGa i wrzuć jakie sa błedy.

Na vag wyszło że przeładowanie turbiny. 16618 - błąd

Turbo po odpaleniu działa normalnie. Przeładowuje w momencie kiedy depne mu do oporu np przy wyprzedzaniu. Tak jak dobierzesz np za wysoki bieg względem obrotów załóżmy jedziesz 4 i od 1.5 tys obrotów dasz mu ostro to się przytnie. Przewody i wtyczki były sprawdzane i nawet były ciągnięte kable bo była obawa że jakiś kabel jest uszkodzony 

Edytowane przez dembol998
Opublikowano

No to problem dotyczy:

a) przycierania się łopatek od zmiennej geometrii turbo (można to troszeczkę rozruszać przez wejście w Basic Settings w VAGu) - to mało prawdopodobne bo twierdzisz że tubo było sprawdzane a jeśli do tej poty auto jeździło normalnie to by się to działo bliżej 3 tyś. obr.

b) problem z podciśnieniem na gruszce na turbo (przetarty wężyk itp.) - podobnie wejść w BS w VAGu i obserwować gruszkę - cięgno powinno wykonywać wyraźny skok (ewentualnie można drożyć dalej w układzie podciśnienia jak coś nie działa)

c) cięgno gruszki było ruszone i przestawione (oryginalnie kontra na cięgnie jest pomalowana farbką)

Opublikowano

To coś pominięto - nr błędu ewidentnie świadczy o przeładowaniu turbiny, wiec albo łopatki zatarte albo jest problem z ich sterowaniem

Opublikowano (edytowane)

Ewentualnie jeszcze ... sam czujnik ciśnienia doładowania G31 fiksuje.

Edytowane przez adadur
Opublikowano

Też był sprawdzany. ?

Mechanikowi ręce opadły a na koniec dodał że może to być sterownik silnika. Bo stwierdził że wszystko było sprawdzone już.

Opublikowano

Witaj kolego , 

Też mam blb i miałem podobnie, nie wiem czy to bedzie identyczny przypadek,ale u mnie przeladowywalo raz na jakiś czas , np. jak lecialem na urlop 400km to ani razu mi nie odcięło, a lecialem autostrada 150 , szybkie przyspieszanie itp, a nieraz to wokoło się krecilem ,dawalem do oporu i potrafilo odciąć, myslalem może że chip kiepski, ale zaryzykowalem w końcu i założyłem turbo od brd i prawie od pół roku spokój. 

Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...