dembol998 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 A4b7 2.0 TDI BLB 2005 r. Witam wszystkich. To chyba nie jest odgrzewanie kotleta... Opis sytuacji. Jadę samochodem i od czasu do czasu traci moc. W sensie najczęściej kiedy przyspieszam żeby wyprzedzić inne auto. Po czym brakuje mocy i nie ma reakcji na pedał gazu tak jak by turbo w ogóle nie reagowało. Oczywiście na komputerze wywaliło Check a po podpięciu do komputera diagnostycznego i odczytaniu błędu okazuje się że wyrzuca przeładowanie turbiny. Mechanik wyciągnął turbo oczywiście trafiło do sprawdzenia i jest ok. EGR jest ok przewody do czujników test są ok zaworek na turbo został wymieniony ale problem powraca. Mechanikowi skończyły się pomysły a mnie już ręce opadają. Ktoś miał podobny przypadek ? Pozdrawiam.
adadur Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 A zaraz po odpaleniu turbo żyje - łapie przeładowanie tylko po wkręcaniu na obroty? Czy brak mocy jest permanentny zaraz od odpalenia auta. Zerknij jeszcze na wężyki podciśnienia i sprawdź wtyczki i przewody przy wtyczkach. Podepnij VAGa i wrzuć jakie sa błedy.
dembol998 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2020 (edytowane) 23 minuty temu, adadur napisał: A zaraz po odpaleniu turbo żyje - łapie przeładowanie tylko po wkręcaniu na obroty? Czy brak mocy jest permanentny zaraz od odpalenia auta. Zerknij jeszcze na wężyki podciśnienia i sprawdź wtyczki i przewody przy wtyczkach. Podepnij VAGa i wrzuć jakie sa błedy. Na vag wyszło że przeładowanie turbiny. 16618 - błąd Turbo po odpaleniu działa normalnie. Przeładowuje w momencie kiedy depne mu do oporu np przy wyprzedzaniu. Tak jak dobierzesz np za wysoki bieg względem obrotów załóżmy jedziesz 4 i od 1.5 tys obrotów dasz mu ostro to się przytnie. Przewody i wtyczki były sprawdzane i nawet były ciągnięte kable bo była obawa że jakiś kabel jest uszkodzony Edytowane 6 Sierpnia 2020 przez dembol998
adadur Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 No to problem dotyczy: a) przycierania się łopatek od zmiennej geometrii turbo (można to troszeczkę rozruszać przez wejście w Basic Settings w VAGu) - to mało prawdopodobne bo twierdzisz że tubo było sprawdzane a jeśli do tej poty auto jeździło normalnie to by się to działo bliżej 3 tyś. obr. b) problem z podciśnieniem na gruszce na turbo (przetarty wężyk itp.) - podobnie wejść w BS w VAGu i obserwować gruszkę - cięgno powinno wykonywać wyraźny skok (ewentualnie można drożyć dalej w układzie podciśnienia jak coś nie działa) c) cięgno gruszki było ruszone i przestawione (oryginalnie kontra na cięgnie jest pomalowana farbką)
dembol998 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Gruszka i turbo było sprawdzane i jest ok
adadur Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 To coś pominięto - nr błędu ewidentnie świadczy o przeładowaniu turbiny, wiec albo łopatki zatarte albo jest problem z ich sterowaniem
adadur Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 (edytowane) Ewentualnie jeszcze ... sam czujnik ciśnienia doładowania G31 fiksuje. Edytowane 6 Sierpnia 2020 przez adadur
dembol998 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Też był sprawdzany. ? Mechanikowi ręce opadły a na koniec dodał że może to być sterownik silnika. Bo stwierdził że wszystko było sprawdzone już.
matysk1 Opublikowano 9 Września 2020 Opublikowano 9 Września 2020 Witaj kolego , Też mam blb i miałem podobnie, nie wiem czy to bedzie identyczny przypadek,ale u mnie przeladowywalo raz na jakiś czas , np. jak lecialem na urlop 400km to ani razu mi nie odcięło, a lecialem autostrada 150 , szybkie przyspieszanie itp, a nieraz to wokoło się krecilem ,dawalem do oporu i potrafilo odciąć, myslalem może że chip kiepski, ale zaryzykowalem w końcu i założyłem turbo od brd i prawie od pół roku spokój. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się