Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie chce wejść na obroty powyżej 2200 obr/min


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z Audi A4 b5 1.9 AFN polegający na tym, że auto dochodzi tylko do 2200 obrotów i lekko zaczyna przerywać przy tych obrotach ale nie chcę podnieść obrotów wyżej niż ta wartość. Silnik był zmieniony z AVG, który niestety zakończył swój żywot na AFN. Pompa wtryskowa jest ta co była z silnikiem ponieważ moja się już nie nadawała do użytku. Niestety sprzedający silnik co się później okazało, w pompie część elementów podmienił (t.j. brak czujnika temp. paliwa, brak uszczelki pod pokrywą, zamontowany elektrozawór N109 nie kompletny - te elementy zauważyłem i przełożyłem ze swojej pompy). Po przełożeniu silnika był problem z odpaleniem jakimkolwiek. Po czasie pewnych "kombinacji" udało mi się odpalić lecz musiałem trzymać auto na obrotach żeby nie zgasło. Okazało się, że nie ustawiony kąt wtrysku poprawnie (grupa 000 poz.2 - 000). Ustawiłem kąt wtrysku w granicach 48. Pali bez problemu ale gdy poczekam aż wszystkie kontrolki zgasną i wyskoczy napis OK to mogę "chechłać" i nie chce odpalić. Jak przekręcę stacyjkę po 2-3s odpala za pierwszym bez problemu. Błędów VAG - brak. Proszę o pomoc lub pomysły co jeszcze ewentualnie sprawdzić??

Opublikowano

Podejrzewam trochę tą pompę bo trudno powiedzieć w jakim stanie ona jest jeśli ktoś w niej grzebał, ale może są to wskazania na coś innego??

Wczoraj zrobiłem logi statyczne grup 000; 001; 013 jeśli to coś mogłoby pomóc

Z góry będę wdzięczny za jakieś pomocne informacje

 

Opublikowano

Ktoś pomoże w temacie??

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź numery swojej pomy i tej co masz w tym AFN.

AFN ma pompę 10 na wysokiej fali, nie wiem jak z AVG, jeśli ta sama średnica tłoczka i fala to możesz podmienić do tego AFN. Tym sposobem wyeliminujesz tą wadliwą pompę

 

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Zmieniałeś sam silnik ,czy ECU też?

Opublikowano

Tylko silnik

Opublikowano

Jutro podejrzę ten nr pompy jednej i drugiej

Opublikowano

To co jeszcze zauważyłem po ustawieniu wartości dawki oraz kąta wtrysku to, że jak chodzi na wolnych obrotach i załączę klimatyzację to gaśnie auto.

Opublikowano

nr pomp się różnią trochę więc może to być powodem

poniżej zdjęcia nr jednej i drugiej

AVG 0 460 404 969

AFN 0 460 404 986

IMG_4501.JPG

IMG_4513.jpg

Opublikowano
W dniu 21.08.2020 o 22:23, Hezen napisał:

Sprawdź numery swojej pomy i tej co masz w tym AFN.

AFN ma pompę 10 na wysokiej fali, nie wiem jak z AVG, jeśli ta sama średnica tłoczka i fala to możesz podmienić do tego AFN. Tym sposobem wyeliminujesz tą wadliwą pompę

 

Czy te dwie pompy mogą mieć różnicę miedzy sobą żeby miało to wpływ na taką pracę??

Opublikowano

Zmieniłem na pompę o tych samych nr i jest lepiej jeśli chodzi o obroty bo wchodzi jakby szybciej ale przy ok. 3000 obrotów jest sytuacja jakby odcinał paliwo bo obroty od razu spadają na 0 i auto gaśnie

Kąt wtrysku trochę bardzie faluje pomiędzy 49-65

Odpalanie jest ten sam problem, czyli jak poczekam dłużej to nie chce odpalić

Ktoś pomoże??

 

Opublikowano

Czy ktoś może mi co jeszcze można sprawdzić lub coś podejrzewa??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...