pdk Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Witam Jestem świeżo po wymianie kompletu zawieszenia, robiłem to u mechanika, dzisiaj zwróciły moją uwagę końcówki drążków a właściwie ich spasowanie. Po lewej doszedł ładnie do zwrotnicy, po prawej jakby nie był dosuniety, wszystko widać na foto. Czy jest się czym przejmować czy popuścić śruby i poprawić? To w końcu końcówka drążka i wolałbym spać spokojnie.
MaTeo85 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Jeśli mechanik zrobił dobrze tak zwaną zbieżność początkową i geometria jest ok, to nie ma się czym martwić. Po to jest ta śruba u góry żeby nie wypadły, a żeby była możliwość regulacji.
tass Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Dziwnie to wygląda niby wypaść nie powinno, bo sworzeń w zwrotnicy jest sfrezowany i trzyma go ta pozioma śruba. Możliwe, że końcówka drążka podłej jakości i sfrezowanie jest "wysoko " i inaczej nie dało się założyć, a powinno to wyglądać jak na pierwszym zdjęciu.
MaTeo85 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Wygląda wszystko normalnie. Jak widać sworzeń nie jest stożkowy jak to zazwyczaj bywa, tylko jest prosty z wyfrezowaniem pod śrubę ściskającą. Wyfrezowanie jest większe od śruby po to żeby można było zrobić regulację. Ruch w pionie sworznia względem zwrotnicy powoduje zmianę kątów. Nie wdając się w szczegóły zbieżność masz dobrze. Do delikatnej poprawy kąty pochylenia koła, ale w B6 można to zrobić tylko poprzez przesunięcie sanek zawieszenia. Tył też do poprawy ale tam problemem zazwyczaj są zardzewiałe śruby mimośrodowe jednak z tyłu da się zrobić regulację kąta pochylenia koła jak i zbieżności.
Dev Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 koncówke trzeba "dobic" i jeszcze raz zrobic geometrię
MaTeo85 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 (edytowane) Dobicie końcówki do oporu wcale nie gwarantuje poprawnego montażu. Nie mam pod ręką instrukcji z a4 ale tu jest opisane co nieco: Geometria kół - LEMFÖRDER AFTERMARKET.ZF.COM W określonych warunkach podczas wyrównywania geometrii kół w... Edytowane 22 Sierpnia 2020 przez MaTeo85
pdk Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Końcówka jest RTS zresztą jak cała reszta. Dzięki wszystkim za rady, najważniejsze że wiem że nie jest to niebezpieczne, ale tak czy inaczej wrócę do tego gościa i zobaczymy co powie. Wiem stare Lema dochodziły na maksa do góry.
Dev Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Opublikowano 23 Sierpnia 2020 12 godzin temu, MaTeo85 napisał: Dobicie końcówki do oporu wcale nie gwarantuje poprawnego montażu. Nie mam pod ręką instrukcji z a4 ale tu jest opisane co nieco: Geometria kół - LEMFÖRDER AFTERMARKET.ZF.COM W określonych warunkach podczas wyrównywania... Masz tam jak byk napisane po co jest regulacja na koncowce
MaTeo85 Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Ja wiem po co jest, ale napisałeś że trzeba dobić końcówkę a to wcale nie jest prawdą. Bo czasami ona nie będzie do końca, a będzie wszystko OK. Jeśli się nie zgadzasz z tym to napisz konkretnie dlaczego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się