Krokop Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Opublikowano 30 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam serdecznie Kolegow, w 2015 zakupilem w Audi Salon — audi a4 Avant 3.0 2007 rocznik z przebiegiem 137 tys. Audi wymienilo w ramach servisu nowe klapy w kolektorze. Na dzien dzisiejszy Auto ma przejechane 252 tys. Olej ( Motul specific 5w30) wymieniam miedzy 12—15 plus wszystkie Filtry. Auto od poczatku odpala bezproblemu. Nie ubywa i nie przybywa oleju. nie slychac lancucha i innych odglosow. pali srednio 8 l, pracuje Po prostu Jak szwacjarski zegarek. Przy przebiegu 248 tys. zaczalem odczuwac zapach Spalin w kabinie. To zjawisko nastepowalo po zakonczeniu trasy 150—300 km podczas postoju: np. zjechalem z autostrady i na 1 swiatlach czulem spaliny w kabinie.. W trakcie jazdy nie wystepowalo w ogole. Auto oddalem do sprawdzonego niemieckiego mechanika. Nastepnego Dnia otrzymalem Telefon . Sprawdzono uklad wydechowy i turbine. Okazalo sie ze Turbina nie trzyma i przecieka. W 1 momencie wydawal mi sie Ten wniosek dziwny, poniewaz Auto nigdy nie malo problemu z moca. Koszt wymiana Turbiny okolo 2 tys Euro. Jestem bardzo zadowolony z Auta i chce pojezdzic dopuki Hannover nie wprowadzi zakazu na Diesel 4 . Dlatego zlecilem dodatkowo olej w skrzyni tiprotnic wymienic. Calosc wyszla mnie 2,6 tys Euro. Przejechalem 4 tys km i znowu przy przebiegu 252 tys czuc spaliny w kabinie , oczywiscie Po zatrzymaniu pojazdu. To zjawisko nastapilo 4 razy od wymiana turbiny. Panowie prosze o Porade. Czy Mam wymienic w koncu wtryski? Nic nie wskazuje na wymiane wtryskow, oleju nie przybawa, slinikiem nie trzesie, spalanie jest ciagle takie same (okolo 8l) , Auto Zapala na zawolanie. Z rur nie dymi. Po otwarciu maski i zdemontowaniu pokrywy silnika nie widac w okolicy wtryskow zadnych wyciekow. Silnik jest czysty. Dziekuje bardzo za pomoc . Pozdrawiam serdecznie Zbigniew Edytowane 30 Sierpnia 2020 przez Krokop
george Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Opublikowano 30 Sierpnia 2020 W jakim stanie jest tłumik środkowy? Szeroko rozwinięta korozja była czynnikiem powodującym zapach spalin oraz hałas tj. popiardywanie.
Tomnik Opublikowano 30 Sierpnia 2020 Opublikowano 30 Sierpnia 2020 (edytowane) Pytanie powinno brzmieć - w jakim stanie jest filtr DPF (jeśli auto jest w takowy wyposażone, ale pewnie tak, skoro norma Euro4...) ? Tu nie ma tłumika środkowego. Potrzebne dane z grupy 104(prawdopodobnie) sterownika silnika. Przy tym przebiegu (252k km) DPF jest już najprawdopodobniej zapełniony popiołem, co równa się częstymi regeneracjami. Następnie badanie wtrysków (po za autem - tu niestety nie można zdać się na odczyty z odpowiednich grup) w specjalistycznym warsztacie, dysponującym odpowiednim sprzętem. Edytowane 30 Sierpnia 2020 przez Tomnik
Krokop Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Witam Kolegow. Dziekuje za expresowe podpowiedzi. Auto posiada dpf. okolo 1,5 roku temu byl sprawdzany i funkcjonowal poprawnie. Podjade do mechanika i zlece ponowna Kontrole. Potem podjade do Bosha i zlece kontrole wtryskow. Wielkie dzieki Koledzy. Pozdrawiam serdecznie Zbigniew
gozdzik77 Opublikowano 5 Września 2020 Opublikowano 5 Września 2020 Przyczyną wyczuwalnych spalin w kabinie może być nieszczelność przy klapie obejściowej przy EGRze.
Muskel1 Opublikowano 5 Września 2020 Opublikowano 5 Września 2020 Przysłuchaj się przy otwartej masce czy nie słychać syczenia jakby kompresja uciekała. Jak sa wypalone miedziane podkładki pod wtryskiwaczami to właśnie słychać gdy silnik pracuje jakby kompresja gdzieś uciekała przy każdym sprężęniu mieszanki któregoś z tłoków. Jak tamtędy wywala to dmuchawa wciąga smród z komory silnika do wewnątrz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się