Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spaliny w Kabinie / Avant 3.0 Asb Quattro / 2007 /


Krokop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie Kolegow, 

w 2015 zakupilem w Audi Salon —  audi a4 Avant 3.0 2007 rocznik z przebiegiem 137 tys. Audi wymienilo w ramach servisu nowe  klapy w kolektorze. 

Na dzien dzisiejszy Auto ma przejechane 252 tys. Olej ( Motul specific 5w30) wymieniam  miedzy 12—15 plus wszystkie Filtry. Auto od  poczatku odpala bezproblemu. Nie ubywa i nie przybywa oleju. nie slychac lancucha i innych odglosow. pali srednio 8 l, pracuje  Po prostu Jak szwacjarski zegarek. 

Przy przebiegu 248 tys. zaczalem odczuwac zapach Spalin w kabinie. To zjawisko nastepowalo po zakonczeniu trasy  150—300 km  podczas  postoju: np. zjechalem z autostrady i na 1 swiatlach czulem spaliny w kabinie.. W trakcie jazdy nie wystepowalo w ogole. Auto oddalem do sprawdzonego niemieckiego mechanika. Nastepnego Dnia otrzymalem Telefon . Sprawdzono uklad wydechowy i turbine. Okazalo sie ze Turbina  nie trzyma i przecieka.  

W 1 momencie wydawal mi sie Ten wniosek dziwny, poniewaz Auto nigdy nie malo problemu z moca. Koszt wymiana Turbiny  okolo 2 tys Euro. Jestem bardzo zadowolony z Auta i chce pojezdzic dopuki Hannover nie wprowadzi zakazu na Diesel 4 . Dlatego zlecilem dodatkowo  olej w skrzyni tiprotnic wymienic. 

Calosc wyszla mnie 2,6 tys Euro. 

Przejechalem 4 tys km i znowu  przy przebiegu 252 tys czuc spaliny w kabinie , oczywiscie Po zatrzymaniu pojazdu. To zjawisko nastapilo 4 razy od wymiana turbiny. 

Panowie  prosze o Porade. Czy Mam wymienic w koncu wtryski? 

Nic nie wskazuje na wymiane wtryskow, oleju nie przybawa, slinikiem nie trzesie, spalanie jest ciagle takie same (okolo 8l) , Auto Zapala na zawolanie. Z rur nie dymi. Po otwarciu maski i zdemontowaniu  pokrywy silnika nie widac w okolicy wtryskow zadnych wyciekow. Silnik jest czysty.

Dziekuje bardzo za pomoc . 

Pozdrawiam serdecznie Zbigniew 

 

Edytowane przez Krokop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim stanie jest tłumik środkowy? Szeroko rozwinięta korozja była czynnikiem powodującym zapach spalin oraz hałas tj. popiardywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie powinno brzmieć - w jakim stanie jest filtr DPF (jeśli auto jest w takowy wyposażone, ale pewnie tak, skoro norma Euro4...) ? Tu nie ma tłumika środkowego.

Potrzebne dane z grupy 104(prawdopodobnie) sterownika silnika. Przy tym przebiegu (252k km) DPF jest już najprawdopodobniej zapełniony popiołem, co równa się częstymi regeneracjami.

Następnie badanie wtrysków (po za autem - tu niestety nie można zdać się na odczyty z odpowiednich grup) w specjalistycznym warsztacie, dysponującym odpowiednim sprzętem. 

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegow. 

Dziekuje za expresowe podpowiedzi. Auto posiada dpf. okolo 1,5 roku temu byl sprawdzany i funkcjonowal poprawnie. 

Podjade do mechanika i zlece ponowna Kontrole. Potem podjade do Bosha i zlece kontrole wtryskow. 

Wielkie dzieki Koledzy. 

Pozdrawiam serdecznie Zbigniew 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przysłuchaj się przy otwartej masce czy nie słychać syczenia jakby kompresja uciekała. Jak sa wypalone miedziane podkładki pod wtryskiwaczami to właśnie słychać gdy silnik pracuje jakby kompresja gdzieś uciekała przy każdym sprężęniu mieszanki któregoś z tłoków. Jak tamtędy wywala to dmuchawa wciąga smród z komory silnika do wewnątrz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...