Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Akumulator do wymiany ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.10.2020 o 18:58, Talpa napisał:

o ile pamiętam z elektrotechniki, to z postępującym stopniem naładowania, akumulatora, spada prąd ładowania, a napięcie rośnie, więc to że podaje on 14.8V o niczym nie świadczy,

To dobrze pamiętasz, a jaki wniosek? Może np taki że przy 14.8V kończy ładowanie? Ehh. Dasz człowiekowi namacalny dowód, a ten dalej swoje. Drugi też gdzieś widział taki zapis jakieś 5 lat temu, a teraz się Producentowi odwidziało. Masakra.

W dniu 2.10.2020 o 18:58, Talpa napisał:

doprowadzając do nasycenia "odgazowania" akumulatora, czyli przy napięciu 16,2V

Odgazowywanie, tak i jeszcze korki odkręć i nie zapomnij pomieszczenie wentylować bo Ci wodoru się nazbiera i do wybuchu doprowadzisz.. Trochę nie ta technologia. Rób tak dalej, a później będziesz się dziwił dlaczego Ci akumulator spuchł, przecież był nowy. Jakie to dziadostwo teraz produkują, prawda?

Edytowane przez mily
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, mily napisał:

To dobrze pamiętasz, a jaki wniosek? Może np taki że przy 14.8V kończy ładowanie? Ehh. Dasz człowiekowi namacalny dowód, a ten dalej swoje. Drugi też gdzieś widział taki zapis jakieś 5 lat temu, a teraz się Producentowi odwidziało. Masakra.

Odgazowywanie, tak i jeszcze korki odkręć i nie zapomnij pomieszczenie wentylować bo Ci wodoru się nazbiera i do wybuchu doprowadzisz.. Trochę nie ta technologia. Rób tak dalej, a później będziesz się dziwił dlaczego Ci akumulator spuchł, przecież był nowy. Jakie to dziadostwo teraz produkują, prawda?

Lol ale one mają korki, otwory do uwalniania nadmiernej ilości gazu, plus naprawdę wiesz ile musiał bym mieć akumulatorów, żeby uzyskać stosunek 2:1? Hello mamy XXI wiek. Bym zapomniał, ładujesz 16,2 V żeby napiszę to jeszcze raz, uzyskać odpowiednią GĘSTOŚĆ elektrolitu, to takie trudne, czytać ze zrozumieniem?

Edytowane przez Talpa
Opublikowano

Tapla na rynku masz wiele rodzajów akumulatorów. Ty piszesz o akumulatorach gdzie korki zostały zastąpione jedną szyną z uszczelniaczami i najczęściej szyna jest ukryta pod naklejkami ale często też jest plastik zlutowany w kilku miejscach żeby go nie zdejmować, bo odgazowywanie umożliwia zaworek, ale nie z 16V tylko z 14,8V. Rób sobie co chcesz tylko nie wprowadzaj ludzi w błąd, bo kolega podłączy 16V pod aku AMG albo GEL i co oddasz mu za uszkodzony aku pieniądze? W pierwszej kolejności należy zapoznać się z kartą katalogową akumulatora, 14,8V naładujesz wszystkie a 16V naładujesz tylko nieznaczną grupę aku z obecnie dostępnych, pozostałe uszkodzisz takim napięciem, nawet kwasowo-ołowiowe. Należy przestrzegać zaleceń producenta, to że akumulator wydaje się tradycyjny to wcale nie oznacza że Producent dopuszcza 16V ładowania, bo mógł wprowadzić ulepszenia do konstrukcji i zabrania takiego ładowania.

Nie ładujemy 16V współczesnych akumulatorów, jeżeli ktoś chce to na własne ryzyko. Jeżeli już ktoś bardzo chce to niech najpierw się upewni u producenta czy akurat jego akumulator może być ładowany takim napięciem.

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, mily napisał:

Tapla na rynku masz wiele rodzajów akumulatorów. Ty piszesz o akumulatorach gdzie korki zostały zastąpione jedną szyną z uszczelniaczami i najczęściej szyna jest ukryta pod naklejkami ale często też jest plastik zlutowany w kilku miejscach żeby go nie zdejmować, bo odgazowywanie umożliwia zaworek, ale nie z 16V tylko z 14,8V. Rób sobie co chcesz tylko nie wprowadzaj ludzi w błąd, bo kolega podłączy 16V pod aku AMG albo GEL i co oddasz mu za uszkodzony aku pieniądze? W pierwszej kolejności należy zapoznać się z kartą katalogową akumulatora, 14,8V naładujesz wszystkie a 16V naładujesz tylko nieznaczną grupę aku z obecnie dostępnych, pozostałe uszkodzisz takim napięciem, nawet kwasowo-ołowiowe. Należy przestrzegać zaleceń producenta, to że akumulator wydaje się tradycyjny to wcale nie oznacza że Producent dopuszcza 16V ładowania, bo mógł wprowadzić ulepszenia do konstrukcji i zabrania takiego ładowania.

Nie ładujemy 16V współczesnych akumulatorów, jeżeli ktoś chce to na własne ryzyko. Jeżeli już ktoś bardzo chce to niech najpierw się upewni u producenta czy akurat jego akumulator może być ładowany takim napięciem.

Wiesz, przeczytaj wszystkie moje posty, bo się przy... Czepiasz, napisałem WPROST, jakim napięciem końcowym jakie akumulatory się ładuje, wspomniałem o tym kilka razy, więc albo nie umiesz czytać, albo jesteś ignorantem. Tyle z mojej strony, wracaj do szafy.

Edytowane przez Talpa
Opublikowano

Wiecie, ja tam Radzieckich prostowników nie neguję, bo sam mam taki. Używam go, a ostatnio nawet trochę reanimowałem, bo się sypał, ale mimo wszystko traktuję go jako prosty, analogowy uzupełniacz ładunku, a nie profesionalną ładowarkę.

No i przede wszystkim ja podładowuję kilkuletnie kwasiaki na skraju śmierci w starych parchach. AGM nie miałem jeszcze okazji ładować, tutaj tylko teorię znam.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.10.2020 o 17:19, matmac napisał:

Wiecie, ja tam Radzieckich prostowników nie neguję, bo sam mam taki.

Polecam coś z linii KULON.

A Tym co chcą konkretów odnośnie ładowarek i akumulatorów, filmy i wiedzę od mrAkumulator -  AKUBIZ niezależny portal branży akumulatorowej.

Technical Guide PL.pdf

str. 42 polecam.

Edytowane przez KINIAM
Opublikowano
W dniu 2.10.2020 o 15:48, mily napisał:

 Proszę potwierdź swoje słowa zapisem z Banner, gdzie tak napisali?

Niestety nie znalazłem swoich starych gwarancji lecz ulotka mój post powyżej, strona 42 coś tam jest zapisane odnośnie tych nieszczęsnych i dyskusyjnych 16V i 24 h.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...