Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z doładowanie w S4 B8 3.0TFSI


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez jakubek198,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam jakiego pecha do tego audi ale znowu mnie zawiodła. Jadąc wczoraj powstał problem. Auto straciło moc, zachowuję się tak jakby nie działało doładowanie.

Założone małe koło kompresora + program

Wywaliło 2 błędy:

9779 - Regulacja cionienia do3adowania 
          P0235 00 [101] - Nieosi1gnieta granica regulacji
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 2
                    Przebieg: 159908 km
                    Data: 2020.09.08
                    Czas: 21:58:05

                    Predkooa obrotowa silnika: 2783.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 72.5 %
                    Predkooa pojazdu: 140 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 96 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 22 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 13.913 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów silnika: wartooa rzeczywista: 2784 /min
                    MAF_ENVD: 620.96469 mg/stroke
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego (niefiltrowana): 96.0 °C
                    RFP_AV_ENVD: 0.0000
                    TIA_AM_SCHA: 22.50 °C
                    AMP_ENVD: 1002.9551 hPa

6307 - MAP/MAF -- powi1zanie z po3o?eniem przepustnicy 
          P0068 00 [101] - -
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 2
                    Przebieg: 159908 km
                    Data: 2020.09.08
                    Czas: 21:58:05

                    Predkooa obrotowa silnika: 2783.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 72.5 %
                    Predkooa pojazdu: 140 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 96 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 22 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 13.913 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów silnika: wartooa rzeczywista: 2784 /min
                    MAP_1_ENVD: 1183.38086 hPa
                    MAP_2_ENVD: 1183.38086 hPa
                    PDT_ENVD: 992.34180 hPa
                    AMP_ENVD: 1002.9551 hPa
                    RFP_AV_ENVD: 0.0000

Przepustnica sprawdzona działa, chodzi. Jak sprawdzić kompresor ??

Miał ktoś podobny problem ?

Pozdrawiam 

 

 

Opublikowano

nieszczelności raczej w dolocie 3.0tfsi nie będzie, 

pewnie nie działa Ci przepustnica, ale ta baypassu compressora.

Miałem już taką awarię, a u mnie objawiało się to takim szumem (trochę jak odkurzacz) przy pełnym bucie 

jakbyś miał polifta to mam obie przepustnice na sell czy chociażby żeby wrzucić do auta na sprawdzenie czy to to

 

kompressor sprawdzisz rozbierając go i oglądając powierzchnie, jak będzie za mało ładował nie wywali nawet błędu. Jak reszta osprzętu sprawna, to tylko w logach wyjdzie że za mało ładuje boost'u

Opublikowano

Problem polega na tym, że auto straciło moc, i po żadnym resecie nic nie wraca.

W pomiarach rozszerzonych przy zaznaczonej opcji ciśnienia doładowania(czy jakoś tak, nie pamiętam) pokazuje mi na wolnych obrotach około 380-390 hPa, a jak się rozpędzam i gaz to powyżej 1500 hPa, czyli moim zdaniem kompresor działa, dodatkowo był wyjęty z samochodu i nie widać na nim żadnego uszkodzenia. a moc straciłem od razu, a jak by kompresor się kończył, to moim zdaniem działo by się to stopniowo. 

Znalazłem taką książkę z kodami do mojego silnika, gdzie kod:

P0068 - -- Check the Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor -G71-. Refer to MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE SENSOR AND INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR, CHECKING

P0235 -  Check the Charge Air Pressure Sensor - G 31-. Refer to CHARGE AIR PRESSURE SENSOR/INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR, CHECKING - Check the charge air system for proper seal. Refer to Engine Mechanical, Fuel Injection and Ignition, Charge Air System

 

Czyli definitywnie wychodzi że ten map sensor co siedzi za kompresorem ??

Dodatkowo zauważyłem, że spaliny są strasznie drażniące, taki ostry zapach, w garażu przy zamkniętych drzwiach to 3 minuty i można się udusić.

Przewinęło mi się jeszcze przez myśl, czy program mógł się sam rozjechać, że komputer silnika stracił jakieś ustawienia ?

Pozdrawiam 

Opublikowano

g71 to ten za, a g31 to ten map z boku kompressora

a nie stracił się czasem przy tuningach katalizator?

a tu opis błędów z wiarygodnego źródła

 

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Problem rozwiązany. Ukręciło się koło na wale korbowym,

Po założeniu nowego, problemy zniknęły

Pozdrawiam 

IMG_20200926_210440.jpg

Opublikowano

typówka dla 3.0 tfsi,

przy jakim przelocie umarło koło pasowe?

Opublikowano

160kk, 

Założone nowe i teraz jedzie bardzo przyjemnie

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...