jakubek198 Opublikowano 9 Września 2020 Opublikowano 9 Września 2020 Witam, Mam jakiego pecha do tego audi ale znowu mnie zawiodła. Jadąc wczoraj powstał problem. Auto straciło moc, zachowuję się tak jakby nie działało doładowanie. Założone małe koło kompresora + program Wywaliło 2 błędy: 9779 - Regulacja cionienia do3adowania P0235 00 [101] - Nieosi1gnieta granica regulacji Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 00000001 Priorytet b3edu: 2 Czestooa b3edu: 2 Przebieg: 159908 km Data: 2020.09.08 Czas: 21:58:05 Predkooa obrotowa silnika: 2783.00 /min Unormowana wartooa obci1?enia: 72.5 % Predkooa pojazdu: 140 km/h Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 96 °C Temperatura powietrza zasysanego: 22 °C Cionienie atmosferyczne: 1000 mbar Napiecie zacisku 30: 13.913 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów silnika: wartooa rzeczywista: 2784 /min MAF_ENVD: 620.96469 mg/stroke Temperatura p3ynu ch3odz1cego (niefiltrowana): 96.0 °C RFP_AV_ENVD: 0.0000 TIA_AM_SCHA: 22.50 °C AMP_ENVD: 1002.9551 hPa 6307 - MAP/MAF -- powi1zanie z po3o?eniem przepustnicy P0068 00 [101] - - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 00000001 Priorytet b3edu: 2 Czestooa b3edu: 2 Przebieg: 159908 km Data: 2020.09.08 Czas: 21:58:05 Predkooa obrotowa silnika: 2783.00 /min Unormowana wartooa obci1?enia: 72.5 % Predkooa pojazdu: 140 km/h Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 96 °C Temperatura powietrza zasysanego: 22 °C Cionienie atmosferyczne: 1000 mbar Napiecie zacisku 30: 13.913 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów silnika: wartooa rzeczywista: 2784 /min MAP_1_ENVD: 1183.38086 hPa MAP_2_ENVD: 1183.38086 hPa PDT_ENVD: 992.34180 hPa AMP_ENVD: 1002.9551 hPa RFP_AV_ENVD: 0.0000 Przepustnica sprawdzona działa, chodzi. Jak sprawdzić kompresor ?? Miał ktoś podobny problem ? Pozdrawiam
przemek530d Opublikowano 16 Września 2020 Opublikowano 16 Września 2020 nieszczelności raczej w dolocie 3.0tfsi nie będzie, pewnie nie działa Ci przepustnica, ale ta baypassu compressora. Miałem już taką awarię, a u mnie objawiało się to takim szumem (trochę jak odkurzacz) przy pełnym bucie jakbyś miał polifta to mam obie przepustnice na sell czy chociażby żeby wrzucić do auta na sprawdzenie czy to to kompressor sprawdzisz rozbierając go i oglądając powierzchnie, jak będzie za mało ładował nie wywali nawet błędu. Jak reszta osprzętu sprawna, to tylko w logach wyjdzie że za mało ładuje boost'u
jakubek198 Opublikowano 16 Września 2020 Autor Opublikowano 16 Września 2020 Problem polega na tym, że auto straciło moc, i po żadnym resecie nic nie wraca. W pomiarach rozszerzonych przy zaznaczonej opcji ciśnienia doładowania(czy jakoś tak, nie pamiętam) pokazuje mi na wolnych obrotach około 380-390 hPa, a jak się rozpędzam i gaz to powyżej 1500 hPa, czyli moim zdaniem kompresor działa, dodatkowo był wyjęty z samochodu i nie widać na nim żadnego uszkodzenia. a moc straciłem od razu, a jak by kompresor się kończył, to moim zdaniem działo by się to stopniowo. Znalazłem taką książkę z kodami do mojego silnika, gdzie kod: P0068 - -- Check the Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor -G71-. Refer to MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE SENSOR AND INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR, CHECKING P0235 - Check the Charge Air Pressure Sensor - G 31-. Refer to CHARGE AIR PRESSURE SENSOR/INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR, CHECKING - Check the charge air system for proper seal. Refer to Engine Mechanical, Fuel Injection and Ignition, Charge Air System Czyli definitywnie wychodzi że ten map sensor co siedzi za kompresorem ?? Dodatkowo zauważyłem, że spaliny są strasznie drażniące, taki ostry zapach, w garażu przy zamkniętych drzwiach to 3 minuty i można się udusić. Przewinęło mi się jeszcze przez myśl, czy program mógł się sam rozjechać, że komputer silnika stracił jakieś ustawienia ? Pozdrawiam
przemek530d Opublikowano 17 Września 2020 Opublikowano 17 Września 2020 g71 to ten za, a g31 to ten map z boku kompressora a nie stracił się czasem przy tuningach katalizator? a tu opis błędów z wiarygodnego źródła 16452/P0068/000104 - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM 16619/P0235/000565 - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM
Rozwiązanie jakubek198 Opublikowano 27 Września 2020 Autor Rozwiązanie Opublikowano 27 Września 2020 Problem rozwiązany. Ukręciło się koło na wale korbowym, Po założeniu nowego, problemy zniknęły Pozdrawiam
przemek530d Opublikowano 1 Października 2020 Opublikowano 1 Października 2020 typówka dla 3.0 tfsi, przy jakim przelocie umarło koło pasowe?
jakubek198 Opublikowano 3 Października 2020 Autor Opublikowano 3 Października 2020 160kk, Założone nowe i teraz jedzie bardzo przyjemnie Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się