Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napęd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam Audi a4 b7 1.9 brb 2006 a problemem jest drganie które przenosi się na karoserie np mam zamontowany uchwyt do telefonu w kratce nawiewu to trzęsie jakby miał zaraz wypaść podobnie jest z napojem w uchwycie i lewarkiem zmiany biegów . Wszystko zaczyna się przy prędkości około 100km/h od tej prędkości zaczynaja się drgania najbardziej przy przyspieszaniu. Jest tak ze np 120 km/h nie czuć żadnych drgań jakby się coś unormowało i jest dobrze ale po dodaniu lub ujęciu gazu znów sa drgania. Tak okolo 100-120km/h słychać tzw buczenie, wycie. Po dodaniu delikatnie gazu słychać wycie po puszczeniu pedalu gazu ustępuje. Wystarczy lekko dotknąć pedał gazu a już słychać. Jest jeszcze jeden problem ale nie wiem czy będzie dotyczyło tej awarii której opisywałem wcześniej. Gdy odpalam auto, auto odpali ale zaraz zgasnie i świeci się kontrolka od swiec zarowych. Za drugim razem odpala bez problemu i taka sytuacja nie zdarza się za każdym razem tylko raz na 10 odpalan. Dopisze ze przeguby wewnętrzne oba wymieniane. Z góry dziękuję za pomoc ? ? 

Opublikowano (edytowane)

Wycie podczas przenoszenia momentu obrotowego na koła to raczej problem ze skrzynią biegów , szczególnie jeżeli występuje tylko na niektórych biegach.

Sprawdź poziom oleju w niej.

A co do wibracji to określ się czy występują też podczas jazdy na luzie , jeżeli nie to układ napędowy też robi krecią robotę, może flansze półosi wychodzące ze skrzyni mają luzy ?

A te wewnętrzne przeguby to nówki zakładałeś i jak dawno to było ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
3 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Wycie podczas przenoszenia momentu obrotowego na koła to raczej problem ze skrzynią biegów , szczególnie jeżeli występuje tylko na niektórych biegach.

Sprawdź poziom oleju w niej.

A co do wibracji to określ się czy występują też podczas jazdy na luzie , jeżeli nie to układ napędowy też robi krecią robotę, może flansze półosi wychodzące ze skrzyni mają luzy ?

A te wewnętrzne przeguby to nówki zakładałeś i jak dawno to było ?

Jeśli chodzi o przeguby wew to około 2 tygodni wymieniany był z prawej strony na nowy, postanowiłem pojeździć około tygodnia ale nadal to samo bez żadnej poprawy, około tygodnia przełożyłem ten z prawej strony co byl używany na lewą stronę i nadal bez poprawy. W przegubach nie było widać jakiś wytarc czy braku smaru. A co do skrzyni to jest typ GYA odkad kupiłem auto nie sprawdzałem stanu oleju w skrzyni a przejechałem około 150 tys. Przy wymianie tego drugiego przegubu odrazu sprawdziłem stan oleju w skrzyni i brakowalo bo po dolaniu 1.1 litra wylał sie olej z otworu. Tzn mam rozpędzić auto powiedzmy do 120-130 i wrzucić bieg na luz? 

Opublikowano (edytowane)

Jak w skrzyni brakowało 1,1 l oleju to na bank jest przyczyną zużycia kół zębatych spowodowanych słabym smarowaniem, a odgłos starego tramwaju jest tego potwierdzeniem... :decayed: 

Po d*pie dostały też na pewno łożyska w skrzyni , mogło spowodować to duże luzy w jej mechanizmach.

Wjedź na kanał ( auto ma stać na kołach ) i posprawdzaj luzy flansz półosi na wyjściu ze skrzyni biegów (targając za nie góra-dół i przód-tył ), jak i samych przegubów ( próbując pokręcać prawo-lewo za flansze , skrzynia skrzynia oczywiście  na luzie ).

8 godzin temu, Patrykaudia4b7 napisał:

 Tzn mam rozpędzić auto powiedzmy do 120-130 i wrzucić bieg na luz? 

Dokładnie, najlepiej jeszcze wyłączyć silnik .

Tylko nie wyciągaj kluczyka ze stacyjki bo kiera się może zablokować :naughty: i weź poprawkę na to że oprócz wspomagania kierownicy i hamulców  jeszcze parę rzeczy może przestać działać w czasie takiego testu.. :whistling:

 

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...