POLONIAHACKER Opublikowano 10 Października 2020 Opublikowano 10 Października 2020 Witam wszytkich, mam problem z ogrzewaniem, może już to ktoś przerabial lub podpowie. Rok temu wymieniana była nagrzewnica (w warsztacie), ogrzewanie przez całą zimę chodziło super, moment i gorąco w samochodzie. Niestety w tym roku lipa. Na liczniku 90C przejechane sporo kilometrów a wieje letnim powietrzem. Podłączyłem dzisiaj kompa a tam takie błędy: -00785 czujnik G56 -00779 czujnik G17 -00797 czujnik G107. G17 to czujnik temperatury zewnętrznej, zamówię nowy. G107 to jest ten na szybie chyba, sprawdzałem i niestety rok temu jak zmieniali nagrzewnice nie podłączyli jego z powrotem, i ja też nie mogłem go podłączyć bo nie ma na wierzchu kostki. A ten G56 to chyba czujnik w środku, gdzie on się znajdujesz? I czy możliwe żeby tak slabo grzało przez te błędy? Czy szukać przyczyny gdzieś dalej?
Muskel1 Opublikowano 11 Października 2020 Opublikowano 11 Października 2020 G56 to czujnik temp. znajdujący się nad panelem klimy. G107 to czujnik nasłonecznienia znajdujący się na desce po środku. Gdy czujniki nie działają prawidłowo panel klimy nie steruje klapami powietrza jak należy. Wtedy nie uzyskasz wymaganej temperatury wewnatrz. 1
POLONIAHACKER Opublikowano 18 Października 2020 Autor Opublikowano 18 Października 2020 Wymieniłem czujnik temperatury zewnętrznej, czujnik G56 okazało się że był odłączony, podłączyłem i problem zniknął, Zostaje ten na desce rozdzielczej. Czy możliwe że przez ten błąd jest nadal słabe ogrzewanie? Dodam że jadąc dzisiaj zrobiłem coś takiego, włączyłem nawiew na górę, i obieg wewnętrzny. Leciało średnio-chłodne powietrze, przełączyłem na kratki (Środkowe) wiało już cieplej, ale nadal słabo. A jak włączyłem na nogi to znowu chłodne powietrze.
Muskel1 Opublikowano 18 Października 2020 Opublikowano 18 Października 2020 (edytowane) Musisz podpiąć pod komputer i zobaczyć czy nadal jakieś błędy są, jak nie ma błędów i klapy sterujące chodzą ja należy i temperatura płynu chłodniczego jest jak należy to pozostaje nagrzewnica, która może być przytkana. Można wtedy próbować płukając ją ale dość często nie przynosi to efektów. W najgorszym przypadku jest zasyfiona w środku i płukanie nic nie da. Możliwe, że poprzedni właściciel chciał ewentualnie małe wycieki z układu chłodniczego wyeliminować i dodał do płynu chłodniczego jakiegoś uszczelniacza. Wtedy zapycha on kanaliki w nagrzewnicy i takie klocki później są. Wyeliminuj wszystkie błędy, sprawdź czy auto uzyskuje temperaturę (ewentualnie termostat) i dopiero szukaj dalej. Edytowane 18 Października 2020 przez Muskel1
POLONIAHACKER Opublikowano 18 Października 2020 Autor Opublikowano 18 Października 2020 Jutro podłącze komputer i zobaczę. Jeżeli chodzi o nagrzewnicę to rok temu była wymieniona na nową. Temperatura na zegarach to 88-89C na kompie 90C. Słyszałem o czymś takim że czasami jest problem z jakimiś klapami, że trzeba podkleić, ale gdzie one są, jak do nich dojść i jak wyglądają? Może tam leży problem cały?
Muskel1 Opublikowano 18 Października 2020 Opublikowano 18 Października 2020 Klapy a w zasadzie silniczki sterują klapami zamykając lub otwierając je, kierują powietrze na dane nadmuchy. Jak wykręcisz schowek będziesz miał dostęp do nich. Możliwe, że wytarły się zębatki (sa plastikowe) i pomimo, że silniczki działają nie przestawiają się położenia klapek.Gdyby silniczki nie działały miałbyś błąd w sterowniku klimy zapisany.
POLONIAHACKER Opublikowano 18 Października 2020 Autor Opublikowano 18 Października 2020 Jutro podłączę komputer i zobaczymy czy są jakieś błędy, już mam dość z tym ogrzewaniem.
POLONIAHACKER Opublikowano 18 Października 2020 Autor Opublikowano 18 Października 2020 Dzisiaj wieczorem musiałem jeszcze jechać na stację paliw zatankować samochód, i tutaj zauważyłem pewną ciekawostkę i do tego coś dziwnego. 1. Jak wyjeżdżałem z domu włączyłem nawiew na szybę, zajechałem na CPN i patrzę przestało wiać, myślałem że wentylator padł lub się spalił bezpiecznik. Zatankowałem ruszyłem i odruchowo włączyłem znowu nawiew a tu niespodzianka zaczeło działać juz. hmm 2. Jak przejadę jakiś spory kawałem to z środkowych nawiewów idzie letnie powietrze, a jak przełączę nawiew na szyby lub pod nogi to już wieje zimnym (Temp. HI cały czas). To jakaś magia normalnie, nie mam już sił.
Muskel1 Opublikowano 18 Października 2020 Opublikowano 18 Października 2020 No podepnij bo to takie gdybanie tylko bez diagnozy.
POLONIAHACKER Opublikowano 20 Października 2020 Autor Opublikowano 20 Października 2020 Witam ponownie, podłączyłem komputer i pokazało tylko jeden błąd a dokładnie czujnik G107. Robiłem też test UPG i niestety kolor płynu zrobił się zielony zamiast pozostać niebieski, wiec najprawdopodobniej czapka do ściągnięcia będzie, i to mogło być całym tym problemem moim.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się