Skocz do zawartości
IGNOROWANY

4.2 bbk


KoMik09

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Problem z 4.2 bbk, w bloku nowe tuleje, panewki główne oraz korby, wymieniony rozrząd, wariatory po regeneracji, nowe cewki i świece. Rozrząd ustawiony na blokadach, wszystko w porządku. Po założeniu silnika do budy i odpaleniu pojawił się missfire na 6 i 7 cylindrze. Cewki oraz świece zamieniane miejscami i to samo, wiec do wymiany poszły wtryski. Przełożyłem całą listwę wtrysków i pojawił się missfire na 1 cylindrze, zamieniony wtrysk z poprzedniej listwy paliwowej. Po odpaleniu missfire pojawił się wszędzie, silnik chodzi jak padaka. Poniżej zdj grup 91, 92, 93 i 15, 16, 17

ktos ma pomysł co to może być ?

8D3B3B38-0D1C-4180-8526-2DAD521F0F7E.jpeg

00F92634-4F38-4165-A86F-341034B0C190.png

Opublikowano (edytowane)

pokaz screeny z 32 33 i 001 002 

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Dodam, ze wcześniej silnik pracował równo, tylko pojawił się ten missfire na 6 i 7 cylindrze, temu zacząłem szukać przyczyny we wtryskarch, teraz kaszana totalna jest

Opublikowano

95350B51-96EB-408D-B4C0-C6385EAEF689.jpeg

F1CECA00-A1C0-4E06-8FA1-8C1D7980A6B8.jpeg

Opublikowano

Obstawiam gdzies lewe powietrze... 

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź, będę szukał, a co do grup 91 i 92 to wartości zadawane są w normie ? 

Opublikowano

ja tak samo. Jak masz opcję innym diagnoskopem zrób FTST i FTLT jako wykres na ciepłym dodatkowo. Często każdemu to polecam ale to pokazuje w którą stronę iść. 

Odkręć jeszcze korek oleju i zobacz cz coś się stanie poprawa lub pogorszenie 

Opublikowano
5 godzin temu, DarekS4 napisał:

ja tak samo. Jak masz opcję innym diagnoskopem zrób FTST i FTLT jako wykres na ciepłym dodatkowo. Często każdemu to polecam ale to pokazuje w którą stronę iść. 

Odkręć jeszcze korek oleju i zobacz cz coś się stanie poprawa lub pogorszenie 

Co do nierównej pracy silnika faktycznie byla nieszczelność.

Możesz mnie kolego bardziej nakierować o co chodzi z FTST I FTLT ? 
poza tym pojawił się problem, na wolnych obrotach silnik chodzi rowniótko, natomiast nie ma siły wkręcić się powyżej 3,5k obrotów, jak do wkręce na takie obroty to znowu pojawiaja sie missfire na cylindrach 5-8 i kuleje strasznie. Jak się trochę ostudzi i odpalę go ponownie znowu pracuje równo dopóki się go nie wkręci do tych 3,5 tys obrotów 

Opublikowano

korekty krótko i długoterminowe. po dodaniu gazu możesz też wtedy zobaczyc czy go przylewa czy ma nieszczelność. 

 

Ale skoro już to usunołeś i chodzi równo na wolnych i jestes tego pewny to coś możesz mieć źle w rozrzadzie poskładane. jesteś go pewny ? 

Opublikowano (edytowane)

Rozrządu jestem pewien, przed założeniem osłon jeszcze sprawdzałem czy blokady mi wchodzą. A problem dalej nierozwiązany, na wolnych obrotach chodzi równo, korekty na pierwszym zdj poniżej. Po dodaniu gazu do 3,5k rpm missfire na cylindrach 5-8, lambda control wtedy staje na 0% i bank 2 pokazuje lambda 0.77-0.8. Dziwi mnie właśnie fakt, iż wtedy nie robi żadnych korekt, co może być przyczyną tak bogatej mieszanki?

Dodam jeszcze, ze wkład katalizatora wstępnego z tamtej strony się rozsypał i ten kat jest pusty, ale to raczej nie ma takiego wplywu na tak bogatą mieszankę z tamtej strony

4CE70826-02EF-40C2-8E09-A85520EB8316.jpeg

AFA4C803-E020-42B2-9A74-9E330F77384A.jpeg

A09F850B-04D0-45CF-93E3-FB24F17C4FE3.jpeg

Edytowane przez KoMik09
Opublikowano
22 godziny temu, KoMik09 napisał:

Dodam jeszcze, ze wkład katalizatora wstępnego z tamtej strony się rozsypał i ten kat jest pusty, ale to raczej nie ma takiego wplywu na tak bogatą mieszankę z tamtej strony

 

Czy ja dobrze rozumiem, wywaliłeś prekata tylko z jednej strony i szukasz przyczyny czemu silnik nie pracuje równo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...