Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolki ESP i EPC


Pawel.s
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Pawel.s,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów !

Chciałbym opisać mój problem który niedawno się pojawił w mojej B6 1.8  bfb kod silnika. Otóż od pewnego czasu zmagam się z nierównymi obrotami silnika zapalają się kontrolki EPC i ESP. Auto wtedy traci moc nie chce jechać nie ma reakcji na pedał gazu. Stojąc na luzie ma strasznie duże falowania na obrotach potrafi nawet do 3 tysięcy sam podgazować. Auto zaprowadziłem do mechanika stwierdzili , że przepustnice szlak trafił więc wymieniłem na nową te same numery wszystko się zgadzało. Pojeździłem tak może 100 km i problem pojawił się znów. Dodam , że wiązka byłą sprawdzana i nie ma żadnych przerw. Naprawdę jest to uciążliwe i nikt nie może tego ogarnąć. Mam zapisane błędy i wstawię je tutaj.

Pozdrawiam Paweł

audi bledy.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie błędy są sporadyczne i mają najprawdopodobniej związek z pierwszym błędem czyli zasilaniem na zacisku 30. W jakim stanie masz akumulator? Należy go sprawdzić. Jeżeli aku jest ok to okablowanie z aku do puszki z bezpiecznikami i przekaźnikami do sprawdzenia. Tamte błędy wynikają najprawdopodobniej z pierwszego błędu. Sprawdż w podszybiu po stronie kierowcy czy woda nie dostała się do przejaźników i sterownika silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po skasowaniu błędów właśnie auto zachowuje się jak przed usterką śmiga aż miło a kilka kilkadziesiąt km i wywala błędy i taka choinka na desce. W tej chwili nie ma mnie w domu dopiero wrócę środa / czwartek to sprawdzę jaki stan akumulatora. ECU już sprawdziłem i jest tam suchutko. Jeden mechanik mi mówił, że to może być padnięty sterownik silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe też, że alternator powoli wysiada. Dobrze byłoby sprawdzić, jak napięcie wygląda jak wyrzuci ten błąd znowu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należałoby podpiąć auto pod trochę nowszą wersję vcds i wykonać autoscan. Tutaj w tym protokole połowy informacji brakuje jak np. pieczątki czasowej kied które błędy zapisało i przy jakim przebiegu. Pomoże to zacieśnić krąg szukania. Jeżeli wszystkie błędy zapisze w jednym czasie to wiadomo, że mają związek z zasilaniem. Dodatkowo w nowszych wersjach vcds na końcu autoscanu pokazane i zapisane jest napięcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Na początku sam vcds'em przeglądałem parametry i coś mi się przypomina , że napięcie na aku było coś ok 11.50 - 11.90 v. Do tego był problem z przeprowadzeniem adaptacji poprzez vcds ( tej nowej przepustnicy ) dziś też mechanik zabrał auto ojciec miał jechać do pracy kiedy wyskoczyły te same błędy plus do tego twardy pedał hamulca, pewnie spadł znów wężyk od podciśnienia.

Używam vcds lite jak by coś więc pewnie ma trochę okrojonych funkcji.

Edytowane przez Pawel.s
uzupelnienie tekstu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obrotów to sprawdź zaworek jednokierunkowy w trojniku odmy. Nie zasysa Ci też czasem korka wlewu oleju? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wróciłem już z wyjazdu i odebrałem auto od mechanika takiego bardziej ogarniętego. Więc pomyślałem, że zrobię mały update. Został zmieniony aku bo mój nie trzymał za bardzo, mocno spadało napięcie więc założył swój na testy. Rurka od egr leżała nie podłączona po poprzednich mechanikach. Do tego w ECU wymienili kilka zaśniedziałych styków we wtykach. Póki co zrobione ok 40 km i jest ok. Pojeździmy zobaczymy oby się uspokoiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha no w sumie racja no w każdym bądź razie coś tam nie było podłączone ale czy to tego wina okaże się jak zrobię tak ok 200 km.

Auto odebrane jakieś 2 tygodnie temu od mechanika, zrobione około 400 km błędów brak związanych z przepustnicą. Wymieniona została wiązka przepustnica - ecu - pedał gazu.

Edytowane przez Pawel.s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Witam.

Jeśli ktoś boryka się z podobnym problemem to podpowiadam , że winny był czujnik położenia wału korbowego ( znajduje się w okolicy filtra oleju ).

Po wymianie wiązki było ok dłuższy czas ale problem powrócił. Po wymianie tego czujnika problem zniknął.

Pozdrawiam społeczność ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...