Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Naciąg paska wieloklinowego


tomi13ka

Rekomendowane odpowiedzi

witam

czytam tematy o piskach w okolicy osprzętu alternatora i co niekturzy piszą że trzeba sprawdzić naciągi paska, za bardzo się nie znam

ale z tego co wiem to w moim przypadku napinacz jest automatyczny to gdzie jeszcze mona go dociągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak piszczy pasek to mogą być dwa powody:

- zużyte sprzęgiełko alternatora [wewnątrz rolki alternatora]

- zużyty napinacz paska klinowego [jak leży pod kątem to na 100% do wymiany]

Jak ci pasek pęknie narobi strasznego bałaganu i może wkręcić się w rozrząd :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak piszczy pasek to mogą być dwa powody:

- zużyte sprzęgiełko alternatora [wewnątrz rolki alternatora]

- zużyty napinacz paska klinowego [jak leży pod kątem to na 100% do wymiany]

Jak ci pasek pęknie narobi strasznego bałaganu i może wkręcić się w rozrząd :shocked:

Chłopie co ty piszesz?

Jak pasek wielorowkowy pęknie to jaki bałagan ci zrobi??

Jak ci się wkręci w rozrząd skoro jest obudowany?

jak pęknie to kierowca to drazu wyczuje...

Będzie paliła się kontrolka od ładowania oraz brak wspomagania. Odrazu trzeba zatrzymać auto i zgasić silnik aby nie zagotować wody poniewaz pompa wodna też jest na tym pasku.

Chyba że będziesz jechał bez tego paska to możesz zagotowac wode i wywali ci uszczelke pod glowicą. i wtedy to juz może być gorzej. Ale pęknięcie paska jest bardzo wyczuwalne (zwłaszcza przy wpomaganiu) wiec bez obawy.

a piszczec to moze napinacz albo lozysko na alternatorze...

pozdro

neever

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie denerwuj się :) kolega rookie udzielił jak najbardziej trafnej porady. Osobiście znam osobę której urwał się pasek alternatora a przy okazji powyrywał wszystkie przewody z elektryki które znalazły się na jego drodze. Ponadto dostał się pod obudowę rozrządu i doprowadził do przeskoczenia paska rozrządu. Na forum były już opisane takie przypadki więc nie jest to jakiś wymysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. dzięki chłopaki za porady ale jeszcze interesuje mnie to wyrególowanie napięcia paska, jak to możliwe przy automatycznym napinaczu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedza broni się sama :decayed:

poza tym łożysko w alternatorze będzie szumieć a nie piszczeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...