Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z hamulcami - potrzebna pilna pomoc


mehow90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Drodzy forumowicze mam mega problem w moim B6... usterka objawia się tym, że grzeją mi się felgi Lewy Przód oraz Prawy Tył (krzyżowo) pozostałe felgi zimne. Ostatnio wymieniłem tłoczki przód i tył, oraz płyn hamulcowy, układ odpowietrzony... tarcze i klocki sprawdzone i też ok - ciut więcej zużyty klocek lewy przód od prawego. Co może być powodem grzania tych felg? Jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużyte prowadnice jarzma. Zacisk się na nich klinuje.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyściłeś jarzma prowadzenie nasmarowałeś ? Taka mega podstawa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, DarekS4 napisał:

wyczyściłeś jarzma prowadzenie nasmarowałeś ? Taka mega podstawa 

Wychodzę z założenia, że osoba podejmijąca się wymiany tłoczków takie podstawy jak czyszczenie i smarowanie zna. To tak jakby komuś powiedziać żeby majtki z d..y ściągnął zanim kupkę będzie robił:decayed: Chociaż nigdy nie wiadonu i tu na forum już najróżniejsze rzeczy czytałem:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja lubie tu zaglądać ale niektóre tematy po przeczytaniu zamykam. 

OT. Apropo kupki ostatnio fajne porównanie słyszałem ...... Porównanie zasady działania EGR ..... To tak jakby się wysrać i trochę tego zjeść .... :grin:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robił to mechanik, któremu zostawiłem auto bo sam nie miałem czasu ani miejsca żeby się tego podjąć więc zakładam, że raczej to zrobił... A jeśli nie to? Z czymś jeszcze może być kaszanka?

Dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, mehow90 napisał:

Robił to mechanik, któremu zostawiłem auto bo sam nie miałem czasu ani miejsca żeby się tego podjąć więc zakładam, że raczej to zrobił... A jeśli nie to? Z czymś jeszcze może być kaszanka?

Dzięki za podpowiedzi

Różnie bywa, nieraz widziałem że były tylko podmieniane elementy bez czyszczenia, smarowania itp. Może blokować się zacisk albo klocek na prowadnicach, może nie cofać się tłoczek w zacisku z powodu rdzy albo zużytej uszczelki, kiedyś robiły się czasami "zastawki" w przewodach elastycznych przez które płyn nie mógł się cofnąć z zacisku do układu (już dawno tego nie widziałem, być może przewody są inaczej wykonywane teraz). Ciężko wróżyć  z fusów, trzeba rozkładać i sprawdzać po kolei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc w czwartek się za to wezmę sam i sprawdzę. Zdam relację czy coś z powyższych pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności zaglądnij pod gumkę tłoczka czy brud ewentualnie rdza jest. Dopiero jak wszystko jest ok z przodu wepchnij i z tyłu wepchnij wkręcając tłoczek. Zobacz czy łatwo się wpycha. Powinien lekko bez oporu wchodzić. Następnie sprawdź śruby prowadnicze czy są zasyfione i przede wszystkim czy mają jakieś wżery, uszkodzenia lub zbyt duży luz. Jak są ok to wyczyść nasmaruj (także te otwory w jarzmie, w których siedzą. Jak tam jest nawalone starego samaru i nikt nigdy nie czyścił tylko nowego dodawał to też będzie blokować). Na końcu sprawdź jak wyglądają prowadnice, na których klocki się ślizgają. I broń Boże pilnikiem czyszczenie. Sczotka druciana wystarczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...