Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak sprawdzić ciśnienie oleju


m.kucki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z niskim cisnieniem oleju na postoju(czerwona lampka)  temat walkowany wiele razy na forum.

Niestety nigdzie nie znalazłem odpowiedzi gdzie powinienem wpiąć manometr aby sprawdzic cisnienie. Wiem że zamiast czujnika cisnienia przy filtrze ale za cholere nie mogę go u mnie zlokalizować.

Moje pytanie- gdzie podpiac manometr i jakie cisnienie jest prawidłowe dla mojego silnika?

Pacjent: Audi A4B8, 2.0tdi 143km CJCA, 2013r, 200tys przebiegu.

20201110_223814.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik jest w podstawie filtr oleju, gwint M10x1

wyglada na zyżytą pompę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem :) a gdzie znajdę ten filtr? Możesz zaznaczyć na zdj które dodałem? Pompa wymieniona w marcu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij pokrywe, dekiel filtra jest po prawej stronie silnika patrzac od przodu

w podstawie jest czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, m.kucki napisał:

 Pompa wymieniona w marcu

Z tego co udało mi się ustalić to w tych motorach częsta przypadłość ( niskie ciśnienie na wolnych obrotach ) .

W lato przykładałem ucha do tematu, bratanica ma ten problem w A5 2,0 TDI z 2014 roku...

Na początku szczególnie po ostrzejszej jeździe, później problem się powiększa i na ciepłym przy wolnych obrotach się kontrolka świeci :whistling:

I wcale przyczyną nie jest zużycie pompy oleju, tylko innych elementów silnika , większe luzy powodują ucieczkę oleju i zmniejszenie ciśnienia oleju w magistrali ....

Prawdopodobnie największym problemem są panewki wałków wyrównoważających , ale cała moja wiedza w tym temacie jest zasłyszana bądź przeczytana, tak że głowy za to co napisałem nie daję ...:decayed:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, m.kucki napisał:

To wiem :) a gdzie znajdę ten filtr? Możesz zaznaczyć na zdj które dodałem? 

A żeby na tym dodanym przez Ciebie zdjęciu można było coś wskazać paluchem to mógłbyś chociaż wcześniej (zanim zdjęcie zrobiłeś) zdjąć tą czarną plastikową osłonę ktora wszystko zakrywa ...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za wczorajsze zdjęcie, zapomniałem o pokrywie. Wrzucam nowe :) proszę o pomoc w miarę możliwości. 

20201111_110401.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czerwono zaznaczyłem miejsce w głębi którego znajduję się filtr oleju, czujnik powinien być w jego podstawie ( niestety ale od góry może być problem z jego zlokalizowaniem, słaby dostęp :decayed: ).

20201111_110401.thumb.jpg.3cf1618181a27ef0684c9391651faa3f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak ustaliłeś coś? bo np u mnie do 95 stopni ciśnienie jest okej dopiero powyżej zaczyna spadać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej i jaki przebieg silnika i jaki na oleju? Niestety tutaj większej filozofii nie ma. Manometr, sprawdzić ciśnienia, jeśli będzie lipa, to w ciemno pompa. Jeśli nie pomoże mniejszy, lub większy remont silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sebaa napisał:

Jaki olej i jaki przebieg silnika i jaki na oleju? Niestety tutaj większej filozofii nie ma. Manometr, sprawdzić ciśnienia, jeśli będzie lipa, to w ciemno pompa. Jeśli nie pomoże mniejszy, lub większy remont silnika.

ja mam problem tylko na 5w30 na 5w40 problemu już nie ma, i pompa jest na pewno okej już 60kkm samochód zrobił z tym problemem i cały czas jeździ i nikt nie może dojść co to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kuchcikN92 napisał:

ja mam problem tylko na 5w30 na 5w40 problemu już nie ma

Tak, olej 5w40 ma wyższą lepkość w temperaturze 95 stopni niż 5w30, dlatego pozwala budować wyższe ciśnienie. Tyle, ze do tego silnika przez producenta zalecane jest 0/5w30.

2 godziny temu, kuchcikN92 napisał:

i pompa jest na pewno okej

Sprawdzałeś ją jakoś?

2 godziny temu, kuchcikN92 napisał:

cały czas jeździ i nikt nie może dojść co to.

Filozofii w tym wielkiej nie ma. Albo pompa dojechana, ma mniejszą wydajność niż nominalna i nie potrafi zbudować odpowiedniego ciśnienia w wyższych temperaturach, albo elementy silnika dojechane (wał, panewki, wałki itp) przez co olej w wyższych temperaturach tracąc lepkość powoduje spadek ciśnienia.

 

Na jakim oleju jeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sebaa napisał:

Tak, olej 5w40 ma wyższą lepkość w temperaturze 95 stopni niż 5w30, dlatego pozwala budować wyższe ciśnienie. Tyle, ze do tego silnika przez producenta zalecane jest 0/5w30.

Sprawdzałeś ją jakoś?

Filozofii w tym wielkiej nie ma. Albo pompa dojechana, ma mniejszą wydajność niż nominalna i nie potrafi zbudować odpowiedniego ciśnienia w wyższych temperaturach, albo elementy silnika dojechane (wał, panewki, wałki itp) przez co olej w wyższych temperaturach tracąc lepkość powoduje spadek ciśnienia.

 

Na jakim oleju jeździsz?

No właśnie jest w tym trochę  filozofij bo nawet na 5w30 przez ok.4kkm jest okej dopiero potem się dzieją takie rzeczy i w tym tygodniu idą wtryski na sprawdzenie bo było kilka przypadków w PL ze był pęknięty wtrysk lał ropę olej i dlatego tak się działo, mimo że korekty były wzorowe.

IMG_5108.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...