Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 BRD szarpie silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moim audi a4 2.0 tdi BRD 170km. Audi szarpie podczas przyśpieszania , wyprzedzania. Pierwsza diagnoza jaka poszła na stół to Turbina. Okazało się że zasyfiona została geometria i nie pracowała do końca tylko kawałek i stała. Po złożeniu auta wszystko wróciło do normy. Przez 3 dni jeździłem normalnie i cieszyłem się że problem rozwiązany bo nie szarpało chodziło jak powinno. Dziś znowu pojawił się ten sam problem że podczas przyśpieszania szarpie i po puszczeniu gazu słychać turbine jak hamuje tak samo jak przed naprawą turbiny. Pojechałem do mechanika posprawdzał komputerem jak to wszystko pracuje i na komputerze zero zarzutów, zero błędów. Stwierdził że możliwe ze jakiś wtrysk jest mechanicznie uszkodzony i dlatego tak szarpie, choć przy spokojnym przyśpieszaniu szarpan nie ma. Audi ma pełną moc, chodzi równo nie kopci, pali od strzała. Auto bez wiekszych modów bez dpf z zaślepionym egr i bez chłodniczki spalin. Macie może jakieś pomysły co to może być? 

Opublikowano

Możliwe ze moze byc uszkodzony n75 i on moze za mocno podciagać turbo? Wierzyć mi się nie chce ze po przejechaniu zaledwie może z 200km by sie geometria znowu zabrudziła. Czy odrazu pompki wyciągać? Podpowie ktoś czy odrazu w wysokie koszta się pchać? 

Opublikowano

A próbowałeś zamienić zaworki n75 z n18?

Opublikowano
13 minut temu, ecobuda napisał:

A próbowałeś zamienić zaworki n75 z n18?

Jeszcze nie ale też o tym myślałem już dzisiaj i jutro pewnie podmienie wężyki dla sprawdzenia

Opublikowano

Ja miałem podobnie i u mnie pompa w baku była zasyfiona. Nie dostawała paliwa ile trzeba. Podczas spokojnej jazdy było okej a gdy trzeba bylo dać trochę miodu to przerywało.

Opublikowano

U mnie to się dzieje tak na zmiane. Raz jest tak ze przerywa a raz ze jest dobrze. Akurat teraz jezdzi jak powinien ale za kilka dni może znowu mu odbić i szarpać. Jak wiem ze bedzie przerywał to słysze turbo jak po puszczeniu gazu słychać jak hamuje takie szu szu szu i nieraz błąd od przeładowania wyskakuje jak to sie dzieje. Narazie chodzi dobrze, jeżdżę i obserwuje. 

Opublikowano

miałem podobny temat, brakowało paliwa przy dużym obciążeniu np 6 bieg obroty 3k+ wtedy delikatnej czkawki dostawał. z czasem pogorszyło się i już na niższych biegach było to czuć.

wystarczyło wymienić oringi uszczelniające na pompkach i dobrze przykręcić śruby. Mój mechanik z doświadczenia dokręca mocniej niż w ELSie i po problemie.

Opublikowano
4 godziny temu, moniuh napisał:

miałem podobny temat, brakowało paliwa przy dużym obciążeniu np 6 bieg obroty 3k+ wtedy delikatnej czkawki dostawał. z czasem pogorszyło się i już na niższych biegach było to czuć.

wystarczyło wymienić oringi uszczelniające na pompkach i dobrze przykręcić śruby. Mój mechanik z doświadczenia dokręca mocniej niż w ELSie i po problemie.

Będę miał to na uwadzę. A czy jak miałeś taki objaw to też słychać było turbo u ciebie jak zwalnia? 

Opublikowano

nie mam DPF wiec słychać inaczej niż jak było z cegłą. masz jeszcze filtr? może jest przytkany mocno i dławi silnik przy obciążeniu.

Generalnie sprawdzałem na hamowni moc, okazało się ze właśnie przy ponad 3k obr tnie dawkę paliwa i brakowało 30 koni.

po sprawdzeniu ciśnienia na tandem pomnie mechanik sprawdził te uszczelnienia i to było to.

Opublikowano
Godzinę temu, moniuh napisał:

nie mam DPF wiec słychać inaczej niż jak było z cegłą.

nie mam DPF :)

Opublikowano

bez DPF układ jest mocno rozluźniony i zawsze będzie słychać turbinę głośniej, jak zwalnia itp. jeśli złożysz siedzenia na tyle to jeszcze bardziej będzie słychać turbinę.

Opublikowano
28 minut temu, moniuh napisał:

bez DPF układ jest mocno rozluźniony i zawsze będzie słychać turbinę głośniej, jak zwalnia itp. jeśli złożysz siedzenia na tyle to jeszcze bardziej będzie słychać turbinę.

Ja wiem że słychać. Tylko pytanie mam takie czy jak miałeś objaw tej czkawki w czasie jej trwania jak pusciłeś pedał gazu czy było słychać turbine jak zwalniała dokładnie jak na tym filmiku 

U mnie ten dzwiek jest tylko jak wiem ze silnik bedzie przerywał przy przyspieszaniu. 

Opublikowano

Ewidentnie słychać turbinę przy puszczaniu gazu w okolicach 2 tyś jak idzie w dół. Miałem podobne objawy kiedyś skończyło się trybem awaryjnym i regeneracją turbiny. 

Miałeś już do czynienia z trybem awaryjnym i błędem typu : regulacja ciśnienia doładowania ? 

 

 

Opublikowano
3 godziny temu, Kimas97 napisał:

Ewidentnie słychać turbinę przy puszczaniu gazu w okolicach 2 tyś jak idzie w dół. Miałem podobne objawy kiedyś skończyło się trybem awaryjnym i regeneracją turbiny. 

Miałeś już do czynienia z trybem awaryjnym i błędem typu : regulacja ciśnienia doładowania ? 

 

 

tak miałem i przed czyszczeniem turbo i po czyszczeniu turbo. Narazie chodzi mi dobrze auto jak zacznie jeszcze raz mi szarpać to nie wiem albo n75 najpierw wymienie albo uszczelki na pompkach bo innych pomysłów nie mam. 

Opublikowano

u Ciebie słychać jakieś tarcie, u mnie delikatnie "sowę" słychać :)

Opublikowano

witam .... podpinam się pod temat delikatnie mówiąc jestem rozczarowany zniesmaczony i wkur@@@@@  dwie godziny temu zamontowałem  nowe turbo i nic nie dało wszystkie objawy zostały mam tylko w aucie nowy olej :/  dalej szarpie nie ma mocy  po jezdzie z butem w podłodze wali błeda p0299 zmieniłem turbinę taka diagnoze postawiło dwóch  nie zależnych "fachowców 

miło by było usłyszeć że rozwiązaliście problem pozdrawiam.....

 

Opublikowano
10 godzin temu, wojek14 napisał:

witam .... podpinam się pod temat delikatnie mówiąc jestem rozczarowany zniesmaczony i wkur@@@@@  dwie godziny temu zamontowałem  nowe turbo i nic nie dało wszystkie objawy zostały mam tylko w aucie nowy olej :/  dalej szarpie nie ma mocy  po jezdzie z butem w podłodze wali błeda p0299 zmieniłem turbinę taka diagnoze postawiło dwóch  nie zależnych "fachowców 

miło by było usłyszeć że rozwiązaliście problem pozdrawiam.....

 

A dymi ci czy coś? masz takie same objawy jak ja opisałem w pierwszym poście? 

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, ori52 napisał:

A dymi ci czy coś? masz takie same objawy jak ja opisałem w pierwszym poście? 

Nie dymi tylko szarpie i nie ma mocy jak podłączam do kompa i jadę to pompuje tylko 0,5 b i jak odpuszczasz to taki sam efekt jak na tym filmie ....a znów jak na 2-3z gazem w podłodze jedziesz to daje błęda po kilku sekundach p0299

Tylko u mnie jest EGR DPD ale DPD nie zatkany bo prubowałem z odkręconym i bez zmian ...

Edytowane przez wojek14
Opublikowano

U ciebie jest od niedoładowania a u mnie od przeładowania tylko u mnie to sie dzieje sporadycznie jak mu czapka stoi. Akurat cały czas teraz normalnie jezdzi ale mam swiadomość ze na dniach może znowu mu odbić. Posprawdzaj podcisnienia czy całe i zmierz ile pompa vacum pompuje. Możesz sprawdzić też czy membrana nie pękła w siłowniku klap kolektora i tam może gubić bo też to kiedyś przerabiałem. 

Opublikowano
2 godziny temu, ori52 napisał:

U ciebie jest od niedoładowania a u mnie od przeładowania tylko u mnie to sie dzieje sporadycznie jak mu czapka stoi. Akurat cały czas teraz normalnie jezdzi ale mam swiadomość ze na dniach może znowu mu odbić. Posprawdzaj podcisnienia czy całe i zmierz ile pompa vacum pompuje. Możesz sprawdzić też czy membrana nie pękła w siłowniku klap kolektora i tam może gubić bo też to kiedyś przerabiałem. 

Podciśnienie wygląda że jest ok i działa zastanawiam się czy u mnie to nie czasem teraz wtrysk ....i chyba wyciągnę do sprawdzenia  a u ciebie to wygląda jak geometria tylko mówisz że czysciłeś może się przycina ...a daje jakiś błąd ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...