Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd P307A 00 [096] - P0068 00 [096]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Część wszystkim, może mi ktoś powiedzieć, gdzie szukać problemu? Sterownik silnika, odczytywane z VCDS

Błąd P307A 00 [096] - za niski przeplyw powietrza

P0068 00 [096] - rura ssąca / ilość powietrza - nieprawidlowy kąt (otwarcia) przepustnicy.

Gdzieś na niemieckim forum, Helmuty piszą żeby czyścić przepustnice, na innym że ktoś przy takich błędach dostał rachunek za wymianę rozrządu (Tak, ten ziomek pojechał do audi i taka mu zrobili diagnoze), inni zaś wymieniali przepustnice i było już bez błędów. 

Czasem na zimnym silniku przy odpalaniu, szarpie obroty wariują ale kiedy silnik skończy się rozgrzewac, spadają na jałowe i jest ok. Silnik zużywa więcej paliwa niż pokazuje komputer, średnio zużycie jest większe o ok. 1.5-2L/100km niż pokazuje. Końcówki wydechu okopcone. Po zmianie biegu i ponownym wciśnięciu gazu, lekko szarpnie raz i dalej kręci się normalnie. 

Dodam jeszcze że Helmuty którą wymienialy przepustnice, pisały że to wina plastikowej zębatki do sterowania otwarciem przepustnicy, że się poprostu zużywa. 

Co Wy o tym myślicie i co możecie poradzic? Nie chciałbym na ślepo wymieniać czegoś.

Problem od ok 3 lat Ale dopiero teraz pokazały się w ecu błędy które wymieniłem na początku. Wcześniej ich nie bylo, check engine się nie świeci.

 

 

Edytowane przez turborzeznik
Opublikowano

Cześć

Mam te same błędy w takim samym silniku czyli 3.2FSI CALA Audi A5 quattro .

Zawsze pojawiają się gdy jadę bardzo wolno.

Czy udało Ci się ustalić przyczynę? Przepustnica czy jakieś inne podejrzenia?

Opublikowano (edytowane)

Cześć, sory że odpowiadam po takim czasie. Niestety nie. Za dużo możliwości, tak na prawdę  przepustnice musiałbym wymienić w ciemno i nie wiem czy rozwiązało by to problem, niestety nikt nie daje w miarę jakiejś pewności. U mnie te błędy pojawiły się niedawno, a problem występował odkąd pamiętam.  Najpierw muszę znaleźć mechanika w miejscu w którym mieszkam, takiego pewnego który na prawdę jest dobry, zrobi dobra diagnostykę, a nie będzie wymieniał wszystkiego na pałę. Gdyby Tobie udało się coś z tym zrobić to też daj znać co to było. Oprócz błędów, masz jakieś objawy nieprawidłowo działającego silnika? 

 

Ps. Przy okazji wymiany świec, z grubsza wyczyscilem przepustnice. Zauważyłem jednak lekki luz na klapie. Pytałem o to mechanika, że jest lekki luz na klapie w osi w której klapa się otwiera i zamyka. To powiedział mi że lekki luz może być że jest, teraz tylko pytanie ile to jest "lekki". I na tym stanęło.

Edytowane przez turborzeznik
Opublikowano

Cześć, sory, że odgrzeje kotleta ale mam podobny problem, dodatkowe błędy jakie mi się pokazują to błędy czujnika G42 (temperatura zasysanego powietrza) sygnal za wysoki i g71 (MAP Sensor) sygnał niezrozumiały oraz wypadanie zapłonu na 4 cylindrze i wyłączenie tego cylindra + migająca kontrolka check i epc po próbie przyspieszenia. Czuć, że wtedy silnik nie pracuje na 1 cylindrze. Domyślam się że auta możesz już nie mieć, ale może pamiętasz co wtedy naprawiłeś? MAP sensor wymieniony na nowy, ktoś wcześniej zamontował nie taki jak trzeba, ale to nic nie dało 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...