LEWANDA94 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Mam taki problem. Ciekla pompa aody6, wymieniony rozrzad razem z pompa. Teraz jakoś dziwny dźwięk. Przed wymiana był problem bo nie było cisnienia w układzie chłodzenia, ciągle się zapowietrzal nie było grzania w aucie, pomyśleliśmy, że zapowietrzal się od pompy, po wymianie ten dźwięk A auto dalej sie nie grzeje w środku.
AndrzejK. Opublikowano 22 Grudnia 2020 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Po pierwsze ze zdjęcia jest ciężko cokolwiek usłyszeć.... Po drugie jakiego producenta zestaw rozrządu został założony + jaka pompa i czy wykonujący tą naprawę miał pojęcie co robi. I po trzecie układ chłodzenia aby właściwie funkcjonował musi być właściwie odpowietrzony.....choć czasami potrafi to "sam" ogarnąć bez udziału właściciela. Pytanie, czy wiesz jak się to robi, aby działało prawidłowo.
LEWANDA94 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2020 3 godziny temu, AndrzejK. napisał: Po pierwsze ze zdjęcia jest ciężko cokolwiek usłyszeć.... Po drugie jakiego producenta zestaw rozrządu został założony + jaka pompa i czy wykonujący tą naprawę miał pojęcie co robi. I po trzecie układ chłodzenia aby właściwie funkcjonował musi być właściwie odpowietrzony.....choć czasami potrafi to "sam" ogarnąć bez udziału właściciela. Pytanie, czy wiesz jak się to robi, aby działało prawidłowo. Dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź. Wpadła się mała pomyłka bo zamiast filmu dodalo mi się zdjęcie. Ale dziwny odgłos został ogarnięty,. Był o kawałek zbyt mocno zaciągnięty pasek. Rozrzad jak i pompa wody jest firmy Gates. No i pojęcie było Ale nie spodziewaliśmy się, że zaciągnięcie mocniej o taki kawałek ma tak wielkie znaczenie. Dźwięk jest okej. Co do grzania. Jak zrobić to poprawnie? Mam ten otwór do odpowietrzenia nie chce narobić szkód.
AndrzejK. Opublikowano 23 Grudnia 2020 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Napięcie paska rozrządu to nie błaha sprawa....ma być napięty tak jak być powinien, ani mniej ani więcej, tego nie robi się na oko, bo można sobie kłopotów narobić dlatego pytałem czy osoba,która to robiła ma pojęcie w zagadnieniu i chyba nie do końca ma...., ale to poza tematem. Ważne, że usterkę poprawiono. Co do układu chłodzenia tak ogólnie śrubę odpowietrzającą masz na przewodzie chłodzącym metalowym na wysokości pokrywy zaworów (na imbus). Na zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym ma być poziom max, klimatronik dajesz na HI i odpalasz silnik. W trakcie nagrzewania co jakąś chwilę popuszczasz odpowietrznik przez który wypuszczasz powietrze z układu. Wykonujesz tą czynność do momentu, aż będzie leciał "czysty" płyn bez pęcherzyków powietrza. Wskazówka temperatury obecnie jest w pionie przy nagrzanym silniku?
LEWANDA94 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2020 6 godzin temu, AndrzejK. napisał: Napięcie paska rozrządu to nie błaha sprawa....ma być napięty tak jak być powinien, ani mniej ani więcej, tego nie robi się na oko, bo można sobie kłopotów narobić dlatego pytałem czy osoba,która to robiła ma pojęcie w zagadnieniu i chyba nie do końca ma...., ale to poza tematem. Ważne, że usterkę poprawiono. Co do układu chłodzenia tak ogólnie śrubę odpowietrzającą masz na przewodzie chłodzącym metalowym na wysokości pokrywy zaworów (na imbus). Na zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym ma być poziom max, klimatronik dajesz na HI i odpalasz silnik. W trakcie nagrzewania co jakąś chwilę popuszczasz odpowietrznik przez który wypuszczasz powietrze z układu. Wykonujesz tą czynność do momentu, aż będzie leciał "czysty" płyn bez pęcherzyków powietrza. Wskazówka temperatury obecnie jest w pionie przy nagrzanym silniku? Tak wskazówka jest w pionie. A chłodnica zimna, tak odpowoetrzalismy ostatnio trwało to z 15 minut, jakiś efekt był, ale wczoraj to samo A.efekt był mały bo ciągle płyn z bombelkami leciał.
AndrzejK. Opublikowano 23 Grudnia 2020 Opublikowano 23 Grudnia 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Langista napisał: Termostat wymieniony? Odpowietrzasz docelowo przy pełnym otwarciu termostatu ( silnik "nagrzany"?) Operacja musi być wykonana do skutku, aż będzie leciał sam płyn. Może też być padnięty termostat jak zasugerował kolega i nie otwiera obiegu. Edytowane 23 Grudnia 2020 przez AndrzejK.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się