Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Notlauf + temp. cieczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przesyłam logi do analizy.

Pacjent: 1.9TDI AVF po usunięciu kat, egr, wydech przelot

Problemy: temperatura z g2 inna niż g62, notlauf 

Silnik był dogrzany, czujnik temp. nie lata jak powinien. 

Logi:

Statyczny:

Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_5c2mX1q.html

Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_8qoIl.html

Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_8SLuYoM.html

Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_qT5Rsv.html

Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_G3nt4.html

Basic settings:

Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_zMSob0.html

Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_ytf328.html

Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_Dx2229.html

Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_y2Ap547.html

Dynamiczny:

Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_2l9L3e.html

Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_0wl5N.html

Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_E8IiK3.html

Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_uq35YL.html

Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_ysP2IO.html

3 Faults Found:

17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit

        P1588 - 35-10 - - - Intermittent

19586 - EGR System: Regulation Range Exceeded

        P3130 - 35-10 - - - Intermittent

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

        P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Opublikowano
35 minut temu, Michałwr napisał:

 Silnik był dogrzany, czujnik temp. nie lata jak powinien. 

TURBODIESEL.HSWG.PL

Zaobserwowałem kiedyś w moim Passacie dziwne zachowanie wskaźnika temperatury płynu chłodzącego na desce rozdzielczej...

 

Opublikowano

Z czujnikiem zrób porządek na początek, bo to raczej tutaj najmniejszy problem. Choć złe wskazania podwójnego czujnika psują dawki. Korekcję dupiate to zmierz kompresję  jak ok to wtryski targaj na maszynę,konektorki podoginaj. Dobrze jak byś wrzucił 023 i 018. Z turbina to masz przeładowanie i to dosyć takie i dlatego łapie not lauf. Może być np tak że jest zawalona konkretnie co by było pokłosiem lejących pompek lub jazdy tylko ma krótkich odcinkach. Zobacz na początek vacum pompę luźny króciec itp. zmierz ile podciśnienia jest przy pompie i przy gruszcze turbiny. Wymień te wszystkie przewody, zacznij ogólnie od najprostszych i najtańszych rzeczy 

Opublikowano

Skąd ogólnie pewność że silnik był dogrzany do tych chociaż 80*c ?

Opublikowano
2 godziny temu, Lu-Gi napisał:

Skąd ogólnie pewność że silnik był dogrzany do tych chociaż 80*c ?

Wiem, że miał 90 bo czasami ten uszkodzony czujnik pokazywał 20 stopni co było absurdalne a drugi ok 88 co było bardziej zbliżoną wartością do tego, co pokazywał czujnik temp paliwa.

Dzisiaj dzwonię do ASO i załatwiam czujnik. Kompresję też postaram się jak najszybciej zrobić i udostępnić w poście

 

Opublikowano (edytowane)

Pokaż lepiej 023 i 018

 Czujnik w ASO 190zl. Ale chyba jest tańszy zamienny z literka B albo C o ile się nie mylę

Edytowane przez Lu-Gi
Opublikowano
W dniu 29.12.2020 o 00:26, Lu-Gi napisał:

Zobacz na początek vacum pompę luźny króciec itp. zmierz ile podciśnienia jest przy pompie i przy gruszcze turbiny. Wymień te wszystkie przewody, zacznij ogólnie od najprostszych i najtańszych rzeczy 

Takie działania to raczej przy niedoładowaniu Łukasz... nie mylmy pojęć...

Tu jest albo zasyfiona geo albo przycinający się N75...

EGR usunięty, a wali błędem ? Byłeś u kogokolwiek, żeby go wywalił programowo ? ? ? W AVF z 2003r wywalony EGR będzie powodował błąd i check...

Wywalony kat, zrobiony przelot, to i pewnie turbo popuszcza... niby bajki, ale w turbosprężarce znajduje się stalowy pierścień uszczelniający, który jest dociskany poprzez ciśnienie spalin, dzięki temu rozwiązaniu układ jest szczelniejszy...

 

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano
7 godzin temu, kamil-vag napisał:

Takie działania to raczej przy niedoładowaniu Łukasz... nie mylmy pojęć...

Tu jest albo zasyfiona geo albo przycinający się N75...

EGR usunięty, a wali błędem ? Byłeś u kogokolwiek, żeby go wywalił programowo ? ? ? W AVF z 2003r wywalony EGR będzie powodował błąd i check...

Wywalony kat, zrobiony przelot, to i pewnie turbo popuszcza... niby bajki, ale w turbosprężarce znajduje się stalowy pierścień uszczelniający, który jest dociskany poprzez ciśnienie spalin, dzięki temu rozwiązaniu układ jest szczelniejszy...

 

Jest błąd EGR, samochód jest przygotowywany pod remap dlatego bezpośrednio samego błędu EGR nie usuwałem. Na dniach będę wyciągać turbo do czyszczenia i na pewno zamówię nowy zawór N75

Opublikowano

Kamil, czy check engine od EGR może mieć wpływ na to co się dzieje? 

Opublikowano

Od EGR raczej nie. Zrób porządek z wtryskami i zobacz co jest w grupie 018 i 023 bo jak tam głupoty będzie pokazywać to też się check zapali a błędu od wtrysku może nie być typu wypadanie zapłonu 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki chłopaki za cenne wskazówki, jutro mam w końcu trochę wolnego to logi ogarnę

Opublikowano (edytowane)

N75 możesz podmienić z N18 i sprawdzić, czy w pracy silnika nastąpi jakakolwiek zmiana. Są prawie takie same, na test w sam raz. Zwłaszcza, że sprawnego sterowania EGRem już nie potrzebujesz.

Co do zmiennej geometrii.. zawsze możesz spróbować ruszyć sztangą/cięgnem "gruszki" i zobaczyć czy jakikolwiek ruch jest możliwy. Kiedyś posiadając jeszcze turbodoładowanego diesla, wpinałem się dużą strzykawką w gruszkę celem wytworzenia własnego podciśnienia i obserwacji zachowania się cięgna. Od razu wiedziałem, że geometria stoi.

Zawsze to jakieś kroczki, które mogą zawęzić poszukiwania przyczyn tego przeładowania zanim kupi się nowy N75 i wyciągnie turbo na stół (co też jest nietrudne i niezbyt kosztowne).

N75 dla AVF: 8E0906627C AUDI, 7.22903.28.0 PIERBURG

Edytowane przez R4xx
Opublikowano

Grupy 018, 023:

http://vaglogi.pl/log-018_023_QeYI9.html (Jałowe)

Grupy 013, 023:

http://vaglogi.pl/log-013_023_oXFxa.html (3000 obr/min)

Czujnik jest na miejscu, ale nie założony niestety, bo pogoda nie pozwoliła. W piątek demontowane będzie turbo do czyszczenia

Opublikowano

Kiedy filtr paliwa był wymieniany ostatnio ?

Opublikowano
3 godziny temu, Lu-Gi napisał:

Kiedy filtr paliwa był wymieniany ostatnio ?

Ok. 8 tyś. km temu wraz z wymianą oleju

Opublikowano

Zmierz ciśnienie na tandem pompie i sprawdź wydajność pompy w baku. Vcds można ją uruchomić i sprawdzić ile napompuje w ciągu 30 sek. Albo ja wyciągnij i wyczyść bo na pewno będzie placek sufu na spodzie w sitku. 

Opublikowano

Kolejna porcja logów. Nowy zawór N75, węże podciśnienia oraz po czyszczeniu zmiennej geometrii

Dynamiczny:
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_v5E52.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_b5D7I.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_68vm0.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_Q8L78.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_JQg4UhJ.html

Opublikowano

jeśli chodzi o przepływ i ciś. doładowania to teraz jest OK ;)

Można by sprawdzić jak Łukasz wyżej pisał ten tandem i ciśnienie tłoczenia bo rzeczywiście bipy sporo w minusie jak na AVFa

 

Opublikowano

Vacuometr zamówiony, jak tylko dojedzie to sprawdzę

Opublikowano
3 godziny temu, Michałwr napisał:

Kolejna porcja logów. Nowy zawór N75, węże podciśnienia oraz po czyszczeniu zmiennej geometrii

Dynamiczny:
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_v5E52.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_b5D7I.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_68vm0.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_Q8L78.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_JQg4UhJ.html

Noo, teraz można jeździć :decayed: :thumbup:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...