Wojtek2018 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Witam. Tak jak w temacie. Problem z wypadaniem zapłonów zaczyna występować po uruchomieniu auta na zimnym silniku bo czuć, że drgania są przenoszone do wnętrza auta. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Co mnie trochę dziwi to to, że szybko schodzi do jałowych obrotów gdy jest silnik zimny i trochę chyba szybko rośnie temperatura silnika wg kompa. Czy może być coś z czujnikiem temperatury? kiedyś go wymieniałem na Febi, bo był błąd Zrobiłem małe logi grup 004 015 016 i 020 kiedy problem występuje najbardziej daje sie wyczuć, wrzucam linki: Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Jadąc autem normalnie gdy silnik nabiera temperatury czuć, że coś jest nie tak, bo jakby delikatnie podszarpywalo silnikiem. Dopiero jak sie nagrzeje to czuć, że jazda i przyspieszanie jest płynne. Wtedy też ma różnicy czy jadę ciągle na benzynie czy lpg... Zauważyłem jakby zależność, albo po prostu mi się wydaje, że np. jak ujadę z 10km na benzynie i przelączę na lpg to za chwilę zacznie migać check i wywala w pierwszej kolejności zapłon na 2 cylindrze, potem na 4 i na końcu 1 cylinder. Jednak najczęsciej błąd dotyczy cyl nr. 2. Wcześniej tego zjawiska nie było. Co ważne, że wtedy check zaczyna migać jak utrzymuję stałą predkość obrotową silnika, a nie przy przyśpieszaniu. Gdy przełączę na benzynę problem za chwilę powraca przy stałej prędkości i wtedy już nie mam pojęcia co może być nie tak, że na obu paliwach występuje ten sam problem. Na początku myślałem, że to problem ze świecami. Wymienilem świece (oczywiście NGK PFR6Q) i cewki Beru ZSE043. Potem nie mając pomysłu co jest podmieniałem stare świece i cewki i nigdy nie wywalało zapłonu na 3 cylindrze. Nawet zamieniłem wężyki od wtryskiwacza z 3 cylindra na 1 i dalej to samo (myślałem, że problem stwarzają wtryskiwacze lpg). Zmierzyłem ciśnienie na cylindrach na zimnym silniku 1: 10,5bar 2: 9,5 bar 3: 9,5bar 4: 11bar gorący silnik 1: 10,8bar 2: 10,5bar 3: 10,5 4: 11,5bar Zrobiłem logi. Robiąc je zauważyłem, że check zaczynał migać powyżej 4tyś obrotów i był to błąd wypadania zapłonu tylko na 2 cylindrze czułem, że auto trochę traci na mocy. 002+033 http://vaglogi.pl/log-002_033_8Kd0Upq.html 003+020 http://vaglogi.pl/log-003_020_DWD83E9.html 115+118 http://vaglogi.pl/log-115_118_8HrB78.html Dodam jeszcze, że przeważnie śledząc grupę 026 widzę przeważnie większe wartości na drugim cylindrze niż na pozostałych... Kiedyś miałem błąd 16712/P0328 Knock Sensor 1 (G61): Signal too High lecz teraz się nie pokazuje. Pomóżcie coś, bo nie wiem co może być przyczyną.. Głowica sie kończy? Na gazie strzelam, że przejechane na pewno ponad 200tyś km... Pozdrawiam serdecznie
przem8 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Sprawdz szczelność gniazd wtryskiwaczy benzynowych i wkrętek od gazu. Jak układ zaplonowy sprawny, brak tych nieszczelnosci i objawy takie same na pb to obstawiam głowice. Kompresja d*py też nie urywa.
Wojtek2018 Opublikowano 9 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2021 Dzięki za odpowiedz. Przejrzałem wkrętki od gazu w kolektorze dolotowym są ok, nie ma nieszczelności. Zamówiłem oringi na wtryskiwacze benzynowe , bo widzę, że tam jest mokro, więc nie ma dobrej szczelności. Jak wymienię to dam znać czy jest lepiej. Mam pytanie odnośnie cewek zapłonowych. Gdy wyciągnąłem kolejno każdą nową cewkę ze świec podczas obrotów jałowych zauważyłem, że są małe iskierki punktowe wewnątrz każdej cewki. Eksperymentalnie założyłem stare cewki i ku mojemu zdziwieniu iskra wewnątrz cewki była naprawdę spora, praktycznie na całą głębokość cewki 3-4 cm długości iskry. W końcu jak powinno być? Takie małe iskierki czy wielka iskra wewnątrz cewki?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się