Damian_junior Opublikowano 12 Stycznia 2021 Opublikowano 12 Stycznia 2021 Cześć. Pacjent 1.8t bfb 330k. Po problemie z pompa wody, auto się zagotowało. Przejechałem może z 10 kilometrów, i od razu na warsztat na komplet rozrząd plus pompa wody napinacz itp. Problem polega na tym, ze ucieka płyn chłodzący gdzieś. Był robiony test na - szczelność - niby ok -spaliny w płynie - spalin brak nie kopci na biało tylko para Ogrzewanie Ok brak masła pod korkiem, brak oleju w zbiorniczku, brak masła na bagnecie. Na 1000 kilometrów muszę dolać jakoś 1-1.5 litra płynu. temperatura w bloku to 102 stopnie, według vcds, pomiaru temperatury z drugiego czujnika brak, nie widzi go? płyn w zbiorniczku ledwo ciepły, węże nie są twarde. po dłuższej jeździe jak odkręcam zbiornik wyrównawczy, to słychać strzał ciśnienia, i jak bąble ida od dołu silnika do góry. Auto po rozgrzaniu traci delikatnie na mocy, na moje oko puchnie, słuchać ze coś go boli. pozdrawiam panowie i Przepraszam za pisownię, pisze z tel.
golfagn Opublikowano 13 Stycznia 2021 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Co możemy podpowiedzieć? Masz coś nieszczelnego i tyle. Musisz zlokalizować wyciek, może kapie na wydech lub gorącą część silnika i paruje od razu, przez co nie będziesz miał kałuży pod autem. Będziesz miał w tym miejscu biały nalot. Zlokalizuj i zlikwiduj. Ciśnienie w układzie po zagrzaniu to normalna sprawa, a 102 stopnie mieszczą się w normie. Silnik pracuje w temp 80-120 jak dobrze kojarzę. Magiczne 90 na desce to zaokrąglona wartość.
Langista Opublikowano 13 Stycznia 2021 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Wejdź w kanał 134 i tam obserwuj temperatury. Jak płyn się zagotował to i ciśnienie było spore, więc któreś z uszczelnień musiało puścić. Nie masz błędów żadnych? Możliwe, że to właśnie na tym drugim czujniku puszcza, bo jego odczytu Ci brakuje (czujnik temperatury cieczy wychodzącego z silnika) i jeżeli to on puszcza, to leci od razu na wydech i wycieku nie ujrzysz.
Damian_junior Opublikowano 13 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2021 Dziękuje Panowie. Po dłuższej jeździe po mieście, chłodnica jest zimna, płyn w zbiorniczku Gorący, po otworzeniu korka wylało się około 0.5 do 1 litra. Waż wychodzący ze zbiorniczka zimny. 107 stopni na postoju. na wolnych obrotach płynu nie wyrzucało, przy 2.5tysiaca już tak ( załączam video) IMG_4931.MOV
Damian_junior Opublikowano 13 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2021 54 minuty temu, Langista napisał: Wejdź w kanał 134 i tam obserwuj temperatury. Jak płyn się zagotował to i ciśnienie było spore, więc któreś z uszczelnień musiało puścić. Nie masz błędów żadnych? Możliwe, że to właśnie na tym drugim czujniku puszcza, bo jego odczytu Ci brakuje (czujnik temperatury cieczy wychodzącego z silnika) i jeżeli to on puszcza, to leci od razu na wydech i wycieku nie ujrzysz. Dzięki. Czy jest to czujnik od strony grodzi ten zielony? Jakie są inne możliwości rozszczelnienia? Oby nie upg
Langista Opublikowano 13 Stycznia 2021 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Też może być. A który konkretnie to nie wiem, w VAG-COM będziesz miał oznaczenie czujnika.
Damian_junior Opublikowano 13 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2021 W vcds tez będzie oznaczenie ?
Langista Opublikowano 13 Stycznia 2021 Opublikowano 13 Stycznia 2021 (edytowane) Vcds nie w podaje, widać to na zdjęciu, które wstawiłeś. W VAG-COM jest tam jeszcze dopiska o numerze czujnika. Edytowane 13 Stycznia 2021 przez Langista
karol190 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Opublikowano 13 Stycznia 2021 (edytowane) Może uszczelka pod czapką została uszkodzona po zagotowaniu silnika? Kompresja z cylindrów leci w układ chłodzenia i wywala płyn? Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym. O ile mi wiadomo, korek powinno się odkręcać powoli, aby zwolnić ciśnienie, gwałtowne odkręcenie może się skończyć strzałem płynu. Edytowane 13 Stycznia 2021 przez karol190
Damian_junior Opublikowano 15 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2021 Układ był zapowietrzony. Wszystko w normie, termostat otwiera przy 100 stopniach. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się