maj0525 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Witam Wszystkich ! Jeżdze moim audi a4 1.6 już od roku.Mój problem zaczoł sie na jesień w zeszłym roku a mianowicie polega na tym że,po przejechaniu dłuższej trasy lub staniu dłużej w korkach, pedał sprzęgła nieoddawał do konca. Był on do połowy zapadniety a niekiedy nawet i więcej niż do połowy, ale sprzęgło nadal działało poprawnie biegi chodziły normalnie, tylko czasami szarpneło przy poszczeniu sprzęgła ale jak podniosłem mogą pedał do gory to zostawał w tej górze , chodz nie zawsze chciał zostac.Byłem z tym u mechaników, jeden podejrzewał wysprzęglik ,drugi pompe sprzegłową a trzeci że to całe sprzegło do wymiany. Ten objaw zginoł kiedy zaczeła sie zima działało wszystko poprawnie tylko czasami jedynka i wsteczny cięzko wchodziły, aż do tej pory. Teraz ten problem pojawił się ponownie i zaczyna mnie to denerwowac. Dzisiaj nawet zauważyłem że jedynka i wsteczny nie wchodza tak płynnie jak trzeba,jakby o coś chaczyły ,ale żadnych zgrzytów nie słychać. W tym momencie niewiem od czego zacząć, bo każdy mechanik co innego diagnozuje z góry dziękuje za pomoc. jeżeli okazało by się ze to sprzęgło to jakiej firmy najlepiej kupić żeby niebyło kosmicznie drogo .oglądałem LUKa -co o tej firmie sądzicie
pawel1985 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 kupuj luka najlepsza jakosc, jesli chodzi o nie odbijanie sprzegła moze to byc wina wysprzeglika
maj0525 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2009 ja też raczej stawiam na wysprzeglik , ale wszystkiego można sie spodziewac, czy są jakieś zestawy naprawcze do pompki sprzegła?
KrzyHo Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Można jeszcze spróbować odpowietrzyć sprzęgło.
maj0525 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 w jaki sposób się odpowietrza sprzęgło w audi? nigdy tego nie robiłem
Rudi Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Zrób jeszcze test- wciśnij sprzęgło bardzo wolno i zwróć uwagę czy wtedy wróci do samej góry. Jak zostanie niżej to na 99% stawiam na pompkę sprzęgła. Auto ponad 10 letnie nie wiadomo kiedy miało zmieniany płyn hamulcowy. Często jest już stary i brudy osadzają się na gumkach (uszczelniaczach?) wewnątrz pompki i powodują przepuszczanie płynu, co w efekcie daje właśnie takie objawy jak opisłeś. Co do haczenia, to może sprzęgło domaga się wymiany? A nie szarpie ci przy ruszaniu jak długo jeździsz w korkach z obciążeniem kilku osób (wtedy też jedynka i wsteczny ciężko się wbijają)?
maj0525 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Nie szarpie przy ruszaniu wszystko ok ,tylko czasami to tak sie dzieje że jakby delikatnie o coś haczyło przy wrzucaniu jedynki, no a w korkach to jezdze tak jak kazdy. A czy te uszczelniacze w tej pompce można wymienić, czy tego sie nie wymienia, i jak odpowietrzyc pozniej układ sprzegłowy.?
Rudi Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Ja bym wyjął pompkę sprzęgłową, rozebrał i zobaczył czy coś z nią nie tak.Po pierwsze to nie kosztuje, a jak będzie dobra to jedno wyeliminujesz. Co do uszczelniaczy w pompce to szczerze powiem, że nie wiem. Nawet nie pytałem o zestaw naprawczy. Jak w środku będą grudki szlamu i gumki ok to wyczyścić i złożyć. Ja wymieniałem (tele że w mercedesie) całą pompkę, ale tylko dlatego że koszt był niewielki i mieli ją na miejscu. Odpowietrza się identycznie jak hamulce tyle że przy użyciu pedału sprzęgła. Popuszczasz sróbkę (jest przy wysprzęgliku) w momencie jak ktoś trzyma wciśnięty pedał sprzęgła. Jak pedał zejdzie do podłogi to śróbkę zakręcasz. Trzeba tylko założyć jakiś wężyk (najlepiej przeźroczysty) na tą śróbkę żeby komory silnika hydrolem nie zachlapać. Jak pompka będzie ok to wyjąłbym wysprzęglik i też go obadał. Przy okazji możnaby wyczyścić zbiorniczek na płyn. Co do haczenia do nie wim co masz na myśli pisząc, że jedzie jak każy. Ja pytam czy przy długiej jeździe w korkach (czyt. częste ruszanie), często w ciepłe dni, jadąc w kilka osób nie trzęsie autem przy ruszaniu- jeśli nie to ok. Jeszcze trzeba by sprawdzić poziom i jakość oleju w skrzyni- sprawdzałeś? A teścik robiłeś jak ci pisałem?
maj0525 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2009 tak robiłem test ale wszystko jest ok, teraz przejechałem 250 km i stałem w Radomiu w sporym korku sprzęgło działało poprawnie nic nie trzęsło przy ruszaniu , tylko raz mi wpadło ale podniosłem nogą i było ok . ale i tak wymienię te pompkę sprzęgłową jak nie pomoże to będę szukał dalej pozdr .
Rudi Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Jak wymienisz to daj znać czy pomogło? A nie będziesz jej rozbierał przed zakupem nowej, żeby ją chociaż obejrzeć od środka czy wszystko wygląda ok?
maj0525 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2009 witam ponownie, troche dlugo nie odpisywalem ale musialem sie upewnic czy ustrka zginela na dobre czy tylko tymczasowo. a otóż usterka o której pisałem wyżej została usunieta poprzez wymiane pompy sprzegłowej , wymienilem na firmy LCC i chodzi poprawnie, sam ja wymienialem i odpowietrzalem zatem jak ktos ma pytania to pisac pozdrawiam
Rudi Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 witam ponownie, troche dlugo nie odpisywalem ale musialem sie upewnic czy ustrka zginela na dobre czy tylko tymczasowo. a otóż usterka o której pisałem wyżej została usunieta poprzez wymiane pompy sprzegłowej , wymienilem na firmy LPR i chodzi poprawnie, sam ja wymienialem i odpowietrzalem zatem jak ktos ma pytania to pisac pozdrawiam No takie rzeczy to miło czytać. :good:
maj0525 Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Opublikowano 26 Listopada 2009 znalazłem na alegro za 130 zł, firmy LCC, przed zakupem jej miałem obawy ale jak się okazało to pompka była sachs tylko miała numery spiłowane ,jak do tej pory działa bez zarzutu
KrzyHo Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 Miałem ten problem i go rozwiązałem. Przy siłowniczku sprzęgła jest taki aluminiowy kruciec który wchodzi w siłownik, a do niego wkręcony jest przewód z płynem. I ten aluminiowy element lubi sobie popękać i dlatego jak długo trzyma się wciśnięte sprzęgło albo często sie go używa w korku, sprzęgło łapie powietrze i dlatego pedał nie odskakuje. Kruciec nie występuje jako osobny element i trzeba go kupić z całą rurką i kosztuje coś koło 280 zł w serwisie. Ja kupiłem na szrocie za 20 zl kruciec.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się