Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Proszę o szybką opinię stanu silnika (Peugeot Partner)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolega jest w Danii i jutro rano ma kupić, bądź nie kupić Peugeot Partner 2.0 HDI 2002 rok.

Spytał mnie o radę w sprawie silnika diesla...

"Na wolnych obrotach jak i po wciśnięciu gazu widać "gotowanie wody" w zbiorniczku wyrównawczym. Woda podskakuje jak gotowana w garnku. Czy to normalny objaw dla tego silnika? Na korku brak oznak brania oleju"

co prawda to nie Audi, ale silnik to silnik... Zatem do Was pytanie - czy to jest okej? Tj ten objaw jako jedyny wydał się niepokojący i tylko pod tym kątem proszę patrzeć na stan silnika.

Opublikowano

nie słyszałem dobrze o HDI, a objawy wyglądają na uszczelkę pod głowicą

Opublikowano

OK, dziękuję.

Temat do zamknięcia / usunięcia.

Opublikowano

Miałem taki silnik 2.0 HDI 90KM w Peugeocie 206 z 2002 roku i co do silnika to nie miałem żadnych zastrzeżeń i do tej pory znajomy nim jeździ i żadnych awarii nie ma.Te HDI z tamtych lat to dobre oszczędne silniki. Co do tego gotowania wody w zbiorniczku to na pewno jest coś z nim nie tak.

Opublikowano

No nie wiem czy takie super są te silniki. Miałem Berlingo 2.0 HDI z 2001r z przebiegiem 278000km i wtryskiwacze miał już wymieniane 3 razy, wymieniana pompa wysokiego ciśnienia, wymieniana pęknięta sprężyna zaworowa (wszystko jeszcze w Holandii), natomiast ja wymieniałem 2 razy koło pasowe wału korbowego (podobno wada fabryczna) a o ilości zapalonej kontrolki silnika i wrażliwości na paliwo nie wspomnę. Kultura pracy silnika oraz elastyczność też pozostawia wiele do życzenia, jak przesiadłem się na A4 z AJM to różnica straszna, a podobno CR jest lepszy od PD :mysli:

Opublikowano

No jak przez 278 000 km jeździł w jakiejś firmie i nikt nie dbał o olej itd. to chyba nic dziwnego. Takich zajechanych A4 też jest na kopy u nas do sprzedania i jak ktoś to kupi to raczej bez awaryjnej jazdy nie uświadczy bo cudów nie ma.

Koło pasowe owszem też wymieniałem (wada fabryczna) wytrzymuje przeważnie około 70 tys. km a reszta to tylko olej co 20 000 tys. km i filtry wszystkie i na tym koniec. Kontrolka silnika przez 4 lata nie zapaliła mi się ani raz, paliwo lałem normalnie na różnych stacjach i nigdy problemu nie było tak jak z wtryskiwaczami.Co do elastyczności i osiągów to 206 z tym silniczkiem fajnie jeździło na autostradach w DE 205 km/h bez problemu.

Jednak wykończenie wnętrza, zawieszenie, skrzynia bez porównania do A4. Jak dla mnie to właśnie silnik był jego najmocniejszym punktem.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...