Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a6c5 1,9 tdi - nie działa prędkościomierz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Forum A4 to kopalnia wiedzy, nie raz już mi pomogliście więc mam nadzieje że i tym razem się uda.

 

Pacjent A6C5 Avant 2002 rok 1,9 tdi AWX

Nie działa mi predkościomierz i wskaznika paliwa ma tenedencje do falowania.

Na początku predkosciomierz zachowywał się jak na filmiku a pozniej umarl na amen, nie liczy kilometrów, nie pokazuje prędkści  [wskaznik paliwa na filmie  jeszcze dzialal normalnie]

 

 

I teraz co zrobiłem do tej pory:

VCDS i output test i wszystkie zegary ladnie wychylają się do końca

Wymieniłem czujnik prędkości na skrzyni - dalej nic

VCDS - bloki silnika - jezdziłem z lapkiem i pokazywało prędkość "0"

 

 

Gdzie szukać dalej?

Opublikowano (edytowane)

silnik dostaje info o prędkości z zegarów , szukałbym problemu gdzieś w kabelkach - wypnij wtyczki zegarów i sprawdź czy nie coś może nie stykało - we wtyczce niebieskiej pin 7 , 9 i 24 masz masy , pin 28 to sygnał prędkości - na niego możesz dać masę przerywając i zobacz czy ruszy wskazanie 

może coś z wiązką między czujnikiem a licznikiem albo kiepska masa do czujnika 

Edytowane przez Banan
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Godzinę temu, Banan napisał:

silnik dostaje info o prędkości z zegarów , szukałbym problemu gdzieś w kabelkach - wypnij wtyczki zegarów i sprawdź czy nie coś może nie stykało - we wtyczce niebieskiej pin 7 , 9 i 24 masz masy , pin 28 to sygnał prędkości - na niego możesz dać masę przerywając i zobacz czy ruszy wskazanie 

może coś z wiązką między czujnikiem a licznikiem albo kiepska masa do czujnika 

Czyli kabel bezposrednio od czujnika leci do zegarów??

nie ma nic po drodze? zadnych kostek, złącz itp??

 

Opublikowano (edytowane)

masa czujnika jest wpięta w masę silnika , sygnał idzie przez pin 10 czarnej wtyczki 10pinowej w puszce ECU  do licznika 

Edytowane przez Banan
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 30.01.2021 o 22:00, Banan napisał:

masa czujnika jest wpięta w masę silnika , sygnał idzie przez pin 10 czarnej wtyczki 10pinowej w puszce ECU  do licznika 

a mogłbyś mi może pomóc jeszcze?

masz może schemat/rozpiskę pozostałych kabli w tej wtyczce???

 

Bo poprzednim razem faktycznie była woda we wtyczce, zrobiłem i  pół roku spokoju.

 

A teraz znow predkosciomierz nie działa i dodatkowo wyskakuje kontrolka od ciśnienia oleju.

 

Rozebrałem znów wszystko - wtyczka znów wilgotna. rozebrałem, uszczelniłem obudowę, przedmuchałem wszystko.

Na pewniaka ze zabieg pomógl - odpalam i znów lipa...

Opublikowano

Nie ma takich rozpisek - trzeba szukać w schematach 

Opublikowano
W dniu 5.09.2021 o 13:12, Banan napisał:

Nie ma takich rozpisek - trzeba szukać w schematach 

Michał a wiesz może od czego jest pin nr 3 w kostce [biały przewód]???

Dziś sprawdzałem czy mam połączenie między zegarami a czujnikiem [czujnik wymieniałem pół roku temu na nówkę]

Jedna konćowka miernika we wtyczce czujnika - druga we wtycze pin10 - przejscie jest

Jedna koncówka w czarnym gniezdzie a druga w pinie nr 28 w niebieskiej kostce licznika - przejscie jest

 

Ale co ciekawe - jak w liczniku koncówka siedziała właśnie w pinie 28 to na ścianie grodziowej było własnie przejscie jeszcze na pin nr 3....

Może tu jest problem niedziałającego predkościmierza tylko od czego jest "3"?

 

 

 

kostka 2.JPG

kostka.JPG

Opublikowano (edytowane)

Pin 3 to będzie sygnał prędkości z zegarów do ECU 

Edytowane przez Banan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...