Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Avant Seryjne 1.8T BFB + LPG Prośba o ocenę logów


Krzysiek15255

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Auto mam od czerwca i w sumie jeździło spoko. Jedyny błąd jaki się stale pojawiał (nawet po skasowaniu), to błąd termostatu  17701 (Czujnik temperatury silnika ECT- zwarcie do plusa). Z modyfikacji jedynie wstawiony downpipe z jednym gniazdem na sondę (druga wisi podłączona w komorze silnika i będzie wyłączona u tunera przy robieniu programu) oraz tłumiki końcowe zmienione na przelotowe od TFSI.

 

Na początku stycznia tego roku została założona instalacja lpg z zapasem:

-reduktor AC R 01 250km czerwony,

-wtryskiwacze Barrakuda 130,

-filtr odstojnikowy Alex 360 Ultra,

-wtryski zamontowane pojedynczo bardzo blisko wtryskiwaczy benzynowych,

-magistrala faro 8mm,

-wielozawór Tomasetto Extra,

-butla zamontowana poprawnie,1

 

Instalacja miała być wyregulowana zgodnie z ustaleniami na korekty. Po odbiorze przejechałem się i niby wszystko ok. Kilka razy pociskane, żeby zobaczyć czy nie przerzuca na benzynę. Niby wszystko ok, ale po chwili wyrzuciło check. 

Błędy:

17701- Czujnik temperatury silnika ECT- zwarcie do plusa,

17511- Sonda Lambda 1 bank 1- obieg elementu grzejącego- zwarcie do plusa,

16523- Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - powolne zmiany,

16795- Zawór powietrza wtórnego AIR- nieprawidłowy sygnał.

 

Gazownik poinformowany. Błędy skasowane i pojeżdżone. Kilka dni później znów pojawił się check.

Błędy: 17701, 17536 (Dlugoterminowa adaptacja składu mieszanki 1 - mieszanka uboga), 17511. Skasowane i umówiona wizyta za 3 dni u gazownika w celu sprawdzenia co się dzieje. Gazownik podniósł tylko lekko mnożnik i stwierdził, że teraz będzie dobrze, a jak się poprawi pogoda ustawi się lepiej jeżdżąc po drodze. Kazał również najpierw ogarnąć błędy i dopiero podjechać. Dodam, że wcześniej jeżdżąc na benzynie żadnych błędów nie wyrzucało oprócz błędu 17701 odnośnie termostatu (temperatura ładnie trzyma na wskaźniku 90 stopni jak już się rozgrzeje).

Z takich informacji, które mogą pomóc w diagnozie. Ogólnie od kupna wymieniony filtr oleju, powietrza, olej, rozrząd. Świec, cewek ani filtra paliwa nie wymieniałem jeszcze. Od czerwca jeżdżone na benzynie 95 ze stacji Wasbruk (nigdy nie narzekałem na ich paliwo mając poprzednie wolnossące auta).

Z pierwszych logów wyszło coś takiego:

Nie kasowałem błędów i palił się check z błędami 17701, 17536 oraz 17511.

Statyczne na benzynie:

http://vaglogi.pl/log-003_020_747Dxh.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_F5j3B7X.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_NBsDp.html

Dynamiczne na benzynie:

http://vaglogi.pl/log-003_020_o95V3mA.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_9D7JN.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_mkrI8.html

Statyczne na gazie:

http://vaglogi.pl/log-003_020_TYIp3j.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_mW4ry5h.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_2UH9N0.html

Dynamiczne na gazie:

http://vaglogi.pl/log-003_020_K151IQ.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_zoAhZ0f.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_2jrEIqy.html

 

Logi wstawione na grupę na FB. Zalecono:

-zalać normalne paliwo 98 np. na Orlenie,

-wymienić świece,

-sprawdzić jaki przepływomierz siedzi oraz sonda lambda 1, 

-wykonać logi od 1,5k obrotów do odcinki,

-sprawdzić szczelność dolotu,

-sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie podczas obciążenia,

-skasować błędy przed wykonaniem logów.

 

Świece zamówione  platynowe NGK PFR6Q 6458. Przepływomierz jest BOSCH 0 280 218 063 z tego co podejrzałem od góry. Pierwsza sonda VW AG 06B 906 265 D.

Zalałem 20l litrów benzyny 98, skasowałem błędy i zrobiłem logi na samej benzynie do odcinki w poniższych grupach:

 

Statyczne:

http://vaglogi.pl/log-001_003_gnCbo.html

http://vaglogi.pl/log-002_o00BZn.html

http://vaglogi.pl/log-003_DpC1bbz.html

http://vaglogi.pl/log-005_wR4rA7.html

http://vaglogi.pl/log-010_ucCYW.html

http://vaglogi.pl/log-023_acV50rM.html

http://vaglogi.pl/log-032_mwITA.html

http://vaglogi.pl/log-091_8kf4l6.html

http://vaglogi.pl/log-099_szN2k.html

http://vaglogi.pl/log-100_5Is1XVk.html

 

Dynamiczne (oraz statyczne.. trochę pomieszane :/)

http://vaglogi.pl/log-003_008_011_c0525.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_c7Fr1.html

http://vaglogi.pl/log-004_2MTEYS.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_6UK8nNn.html

http://vaglogi.pl/log-090_093_9RQ71L2.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_w8dDe.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_J8oZE31.html

 

Log z odpiętą wtyczką zaworu N75:

http://vaglogi.pl/log-118_2ZG8S.html

 

Zanim pojadę znowu na regulację do gazownika chciałbym w miarę usunąć jakieś niedomagania od strony pracy na benzynie jeśli są. 

Edytowane przez Krzysiek15255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gazownika nie masz po co jechać na razie, póki nie ogarniesz pb.

Przepływka głupoty pokazuje i masz przestawiony rozrząd o ząbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zrobieniu rozrządu auto właśnie wydało mi się słabsze, a nie mogłem ujrzeć dolnego znaku na osłonie pod kołem pasowym. Jeśli to nie tajemnica.. który log i parametr mówi o tym, że najprawdopodobniej rozrząd do poprawki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem ujrzeć znaku na dolnej osłonie, którym niby miał się zgrywać ze znakiem na kole pasowym.

Góra zgrywała się ładnie na znaki, a koło na wale ustawione było w taki sposób.

Screenshot_20210131-194134_Gallery.jpg

 

Edytowane przez Krzysiek15255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, przem8 napisał:

Grupa 93. Tolerancja to -3 do +6.

Jeszcze czego zapomniałem dodać. Po kupnie znalazłem taki czujnik luźno wiszący w komorze silnika.

20200707_122430.jpg

Po numerach wyszło, że jest to czujnik położenia wału korbowego. Po co taki zabieg. Czy można w którejś grupie sprawdzić go co pokazuje? Czy praca tego czujnika moze pokazywać wskazania -15 w grupie 93? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co masz w taki razie w miejscu czujnika wału korbowego? To nie miałoby prawa działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd ogarnięty. Wskazanie w grupie 093 pokazuje 0. Auto odżyło :whistling:

Stara osłona:

20210327_150824.jpg

vs nowa

20210327_150830.jpg

A znaki wyszły tak:

20210327_164520.jpg

20210327_164550.jpg

20210327_164821.jpg

20210327_164831.jpg

20210327_164852.jpg

i wskazanie w grupie 093

20210328_211217.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...